ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
רצח רינה שנרב ז"ל

המחבל נפצע קשה בחקירה; היועמ"ש גנז את התיק נגד חוקרי השב"כ

חוקרי השב"כ שנחשדו בפציעתו של המחבל שרצח את רנה שנרב ז"ל בשנה שעברה לא יועמדו לדין - כך קבע היוועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט | החוקרים נחקרו לאחר שהמחבל סאמר ערביד פונה במהל חקירתו במצב קשה לבית החולים | היועמ"ש קבע בנוסף לגנוז את תיק החקירה

המחבל נפצע קשה בחקירה; היועמ"ש גנז את התיק נגד חוקרי השב"כ
המחבל סאמר ערביד צילום: פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה החליט לגנוז את תיק החקירה שנפתח נגד מספר חוקרים בשירות הביטחון הכללי, בחשד שפגעו במחבל סאמר ערביד, הנאשם ברצח רנה שנרב ז"ל בזמן שהייתה יחד עם בני משפחתה ב'מעיין דני' בבנימין באוגוסט שנה שעברה. ערביד נפצע קשות במהלך חקירתו ופונה לבית החולים.

בעקבות הידרדרות קשה במצבו הבריאותי של סאמר ערביד, בעטייה אף התאשפז, בעת שהיה נתון בחקירת שירות הביטחון הכללי, ולאחר שגם הוגשו תלונות ביחס לכך, נפתחה חקירה פלילית לבדיקת הדברים.

במסגרת החקירה נחקרו באזהרה מספר חוקרי שב"כ בחשד לשימוש בכוח שלא כדין, נגבו הודעות מעדים, נתפסו מסמכים והתקבלו חוות דעת מהמכון לרפואה משפטית. החקירה נוהלה ע"י המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח"ש).

מטעמו של היועץ המשפטי לממשלה נמסר כי לאחר בחינת חומר הראיות, בהתאם להמלצת צוות החקירה וחוות דעת כלל הגורמים בפרקליטות המדינה אשר ליוו את הטיפול בחקירה, החליט היועץ המשפטי לממשלה לגנוז את תיק החקירה בהיעדר תשתית להוכחת ביצוע עבירה.

"עם מתן ההחלטה, הנחה היועץ המשפטי לממשלה לפעול להפקת הלקחים הנדרשים", נמסר מטעמו של היועמ"ש.

עם תחילת החקירה הוצא צו איסור פרסום על עצם קיומה ועל כל פרטיה, מטעמים של ביטחון המדינה. לבקשת המחלקה לחקירות שוטרים צומצם הצו כעת, אך עדיין חל איסור פרסום על פרטי החקירה.

רינה שנרב מחבל שב"כ חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד