כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"רדף אותי רוחנית"

כתב אישום נגד מצית ביה"כ של הרב אמנון יצחק

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש כתב אישום נגד אברהם אלנה, תושב נתניה, לאחר שבשבוע שעבר הצית את בית המדרש של הרב אמנון יצחק ברחוב מתתיהו בבני ברק | אלנה טען להגנתו: "הרב אמנון יצחק "'רדף אותו רוחנית'" | אלנה נתפס על חם דקות אחדות לאחר שהשליך בקבוק עם חומר בעירה לעבר בית הכנסת

כתב אישום נגד מצית ביה"כ של הרב אמנון יצחק
זירת האירוע בב"ב צילום: באדיבות המצלם

הפרקליטות הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום נגד אברהם אלנה, בגין הצתת בית המדרש של הרב אמנון יצחק בבני ברק. כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', אלנה הגיע באישון לילה לפתח בית המדרש והשליך בקבוק עם חומר בערה, מה שגרם לדליקה גדולה.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד סימי יפית דרי, אלנה חשד כי הרב אמנון יצחק "רדף אותו רוחנית" ולכן החליט להצית את בית מדרשו של הרב. "ביום שלישי האחרון, בסמוך לשעה 3:00, הגיע הנאשם לבית המדרש, ניפץ את זכוכית דלת הכניסה באמצעות פטיש, התיז חומר בעירה דרך הדלת והשליך ניירות בוערים פנימה", נכתב בכתב האישום.

בכתב האישום צוין כי "הנאשם חזר על פעולה זו מספר פעמים בעודו שולח אש על פני חזית בית המדרש במקומות שונים, כתוצאה מכך נגרם נזק לבית המדרש". כזכור, שוטרים ומתנדבי ארגון 'השומרים' ב"ב שהגיעו לזירה הצליחו לתפוס את החשוד במעשה, בשנות ה-30 לחייו, והוא נלקח חקירה בתחנת המשטרה בבני ברק.

ל'בחדרי' חרדים' נודע, כי אדם שחלף במקום הבחין בחשוד מנסה לפרוץ את בית הכנסת ולהצית אותו. משלא הצליח, השליך את בקבוק התבערה בפתח בית הכנסת וניסה להימלט. בבקשה למעצר על תום ההליכים ציינה עו"ד דרי: "גם אם לשיטתו של המשיב לא רצה לפגוע בנפש ורצונו רק "להעביר מסר" למתלונן, כמוצא פיו, הרי שאין הוא יכול להיות בטוח שהצתה זו לא תביא לאבידות ולפגיעה בנפש."

החשוד עצמו, טען בבית המשפט כי בחר לבצע את ההצתה כיוון שהרב אמנון יצחק "עושה דברים שלא רואים". לדבריו, "זה כמו נניח לשחק במזלות. בגורלות של בן אדם".

"אני עשיתי את מה שעשיתי אחרי שחשבתי על זה", הוסיף החשוד, "עשיתי זאת כשיש אנשים שמסתכלים עלי. רציתי שיתפסו אותי. רציתי שהוא ידע, שהוא יקבל את המסר ממני". כפי שדווח מוקדם יותר היום, כוחות משטרה ומתנדבי השומרים הוזעקו הלילה (בין שני לשלישי) לרחוב בן יעקב בבני ברק זמן קצר לאחר שאלמוני השליך בקבוק תבערה והצית את הכניסה בית הכנסת בראשותו של המחזיר בתשובה הרב אמנון יצחק.

 

הצתה כתב אישום אמנון יצחק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד