כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

'מבחן הראיה' מרגיז אותי • שוק הפרסום

חיה ברויער מגישה את טורה השבועי: שוק הפרסום • והשבוע: מי הפתיע? מי איכזב? ומי התעייף ולא הפעיל ראש? • וגם: איזה עיתון תקנה אם אתה לא אוהב פרסום? • והשבוע: פינת יחסי הציבור

'מבחן הראיה' מרגיז אותי • שוק הפרסום



השגרה כאן ועימה פרינטים שכבר שזפה עינינו וגם כאלה חדשים. פעילויות מיוחדות או יח"צ מפתיע לא נצפו באזור, אבל אולי זה רק בגלל שצריך להמשיך ולחכות בסבלנות לתקופה המתארכת של "אחרי פסח".

מה שכבר ראינו

'מימד' עדיין כאן, עם העמוד של טבעול, ב'בקהילה', ב'קו עיתונות' ובמיקום חביב על הגב של 'בתוך המשפחה'.

'בולטון פוטנציאל' שומרים על מודעת הרוחב של שטראוס בכותרות על הגב של מוסף 'קולות בקהילה', וגם של מוסף 'יום ליום'. ב'קו עיתונות' ובמגזין 'משפחה' הם תופסים עמוד שמאלי ומאלצים אותנו לסובב את הראש ולתפוס את הצוואר. או שזו עצלות, או שזו שוב שיטת ה"לפחות להיות שם, מה זה משנה איך".

'גל אורן BSD' גם הם עדיין באוויר עם הסטריפים של וניש קליה ג'ל, ("מספיק ל-45 כביסות") בפריסה במחודש של עולם החסידות ז"ל - 'מורשה', 'יום ליום' ו'בקו עיתונות'. השמיניות האכפתיות של אגד ממשיכות להופיע ב'קו עיתונות', ב'בקהילה', ב'משפחה' וב'מורשה'. ושני אלו גורמים לתהות בקול אם גל אורן עברו סופית לפרסום 'בקטנה'.

טיטולים פרימיום, גם הם עוד פה, דווקא בגודלם המקורי, ב'בקהילה', ב'יום ליום', ב'קו עיתונות', בגב של 'מורשה' ובמיקום קולע בעמוד השני של 'בתוך המשפחה'.

'אפיקים' מושכים הלאה את מודעת בזק של מוישי, ב'יום ליום', ב'קו עיתונות' ובמגזין 'משפחה' במיקומים טובים למדי, ומשמרים גם את מודעת "כאלה אין לאחרים" של ליבוביץ, בעמוד ה...ימני במגזין 'משפחה', מה שחסך ממני כתיבה של קטע שלם בנושא "תראו כמה מדהים איך שכל הכתבות בכל העיתונים כתובות מעמוד ימני לעמוד ימני וכל הפרסומות משמאל".

'תוצאות אפקטיביות' מציינים נוכחות בעולם המדיה בחצאי עמודים של מבצע ה-1,2,3 של שפע שוק.

מה שמעניין

• מלחמת מוסדות הלימוד:

והשבוע בעיתונים, בדיוק לכבוד עונת ההרשמה, מבול של הצעות:

המכללה החרדית (no credit) במערך הפרדה במגזין משפחה ובבקהילה - קורס חדש לנשים על חצי עמוד מימין ומגוון אפיקי לימוד לגברים, על חצי העמוד הבא משמאל.

מקור המעיינות (בולטון פוטנציאל), בשרטוט אדריכלי חביב אותו מצאנו בקו עיתונות ובחדשות משפחה.

פרסום 'אגס' מצרף את מכללת מבחר בני ברק, עם חצי עמוד במוסף 'קולות' בבקהילה ו'פרסום חן' מציגים את הקמפוס החרדי של מכון לנדר.

מכון נוה (no credit) במודעת 'מבחן הראיה' (ע"ע "מה שמרגיז") מציינת גם היא נוכחות במערך הלימודים הפרסומי בעיתונות השבוע.

• בוקר טוב, 'מקאן מגזרים'

המחלקה החרדית ב'מקאן אריקסון' מתחילה להראות סימני חיים. מנחם אייכלר, ברוך השב לזירה!

בטפטוף איטי מקאן מסמנים את מקומם במדורי היח"צ, בתקופה האחרונה בעיקר בדמות ידיעות על ביקור הנהלת בנק לאומי אצל הגרי"ש אלישיב. תפסנו גם ידיעה על מבצעים בניו פארם, קשור?

• ריק מתוכן

היה מי שהתלונן בפורום 'בחדרי חרדים' על עודף מודעות בעיתון סוף השבוע שלו. בתור שירות, המדור מציע לו לבקר השבוע ב'שעה טובה'. אין שם בפנים כמעט שום פרסום.

מה שמרגיז

מודעת 'מבחן הראיה' של מכון נוה מצליחה להרגיז אותי כל פעם מחדש.

גם אתם נכנסים למילים הלגמרי-לא-מסודרות האלו, מנסים לקלוט מה כתוב ואחר כך כועסים על השניות היקרות שהקדשתם לצורך כך?

מה חדש

'טריו' מוותרים על ההתעסקות בחלב ומספרים לנו בפרינט בודד שהצלחנו לצוד, בעמוד השני של 'מורשה', שכדי להכין חביתה לא צריך לקנות תרנגולת. אלטר מחשבים נהיו בהכרח קשורים לאוכל?

גם טרקלין יאקב חשמל זוכה מ'טריו' לפרינט בעל חשיפה בעמודים שמאליים ב'בקהילה', ב'קו עיתונות' ו'בחדשות משפחה'. את המבצע לא הבנו, גם לא את העיצוב, את סימני השאלה והצבעים. הסברים יתקבלו בברכה.

'גל אורן BSD' ממשיכים עם פרינט חדש ללקוח, בן הטיפוחים, "דיור ברמה". מצאנו פרינטים בבקהילה ובמשפחה.

תנובה (גל אורן BSD) מחזירה בתשובה פרינט מהכללי על מבצע משכנתא, ותופסת מיקומים מעולים בדפים שניים בבקהילה, ביום ליום, בקו עיתונות ובמגזין משפחה.

'בולטון פוטנציאל' שוב מפגינים את הכשרון המופלא שלהם להעביר תקציבים למודעות נטולות קריאייטיב, ומוציאים לנו מודעה סגולה ומשעממת על מכשיר חדש בקומה הכשרה של סלקום. כל זה בבקהילה, ביום ליום ובמגזין משפחה, בעמודים שמאליים, ובגב של קו עיתונות.

במרכנתיל דרייב, 'בולטון' דווקא מפתיעים לטובה. המודעה, גם אם אינה מיוחדת או שנונה לפחות נראית טוב - וזה כבר שיפור. משום מה קצת מזכיר את הליין של איקאה... מרכנתיל בעמודים השמאליים בבקהילה, ביום ליום ובגב במגזין משפחה, עם התייחסות מתמיהה מעט בעיתון החדשות, בקובית "פרטים בגב המגזין".

מה שכתוב בעיתון - יח"צ

• סנו (אפיקים & מימד) עושים את זה שוב בידיעות יח"צ כפולות או מרובעות בשעה טובה, בקו עיתונות, במשפחה בבקהילה, במורשה ואיפה לא.

הם מציעים K300 ו-K400 וגם K600 לקטילת חרקים. אולי הגיע הזמן שיפסיקו להעמיד אותנו בפני דילמות וגם יכתבו לנו איזה מהם כדאי לקנות? גם סנו קליר וסנו אוקסיג'ן מצטרפים לחגיגת הנקיון ושוב מעלים תמיהה איך מנהלי השיווק מרכינים ראש בצייתנות להצפה הזו, גם אם אין שום פרינט בנידון באוויר? השכיל אברהם פלר, מנהל השיווק של המודיע באנגלית, לצרף הכל לידיעת "סנו קוטלי חרקים" אחת ודי.

• בבולטון פוטנציאל כנראה עייפים מכדי להפעיל את הראש ומציעים, במיוחד למשפחה החרדית, ריהוט ספא ביתי של איקאה. כאילו היה קשה מדי לכתוב ריהוט מקלחת או משהו דומה. הם ממשיכים לייצר כותרות מוזרות עם טונה סטארקיסט: "חוזרים לגזרה" - כותרת שלגמרי עושה חזק להגיד משהו כמו, "הלו מה זה פה?".

• דגני הבוקר של D&B (דמיון) מככבים השבוע במדורים וגם תפוצ'יפס שמן זית של שטראוס / עלית (בולטון פוטנציאל) נמצא. תוצאות אפקטיביות מציעים לנו שמן של טעמן, מבצעים של שפע שוק, ומוצר חדש מבית לנדאו תקשורת. מימד, לעומת זאת ממשיכים עם טבעול, ומספרים לנו איך חוזרים לשגרה. ושטראוס (בולטון פוטנציאל) מתחילים אט-אט להוציא את מוצרי הסידן שלהם גם למדפי מדורי הצרכנות.

• פרסיל ג'ל קולור (בולטון פוטנציאל) מציין נוכחות על רקע העלמותה החלקית של וניש קליה, אבקת הכביסה של אריאל הפעם חוסכת לנו חשמל, וקופות החולים מסמנות נוכחות כולן.

• גם הבנקים עושים רעש ומופיעים עם דיסקונט, לאומי, בנק ירושלים, פאג"י ורק הפועלים נעדר.
סלקום (בולטון פוטנציאל) השבוע בצמד ידיעות, כדי להדביק את הקצב, סיכום פעילות, משהו קטן וטוב לשבת וגם המכשיר החדש. יש לציין שגם אם יש להם שתיים, הם לא זוכים לכבוד כמו סנו ונמצאים פה ושם לסירוגין.

• המרכז החרדי להכשרה מקצועית עושה יח"צ בכבוד, ונכנס בידיעות מערכתיות שהיו יכולות לקבל סיום נפלא עם איזה ראיון נרחב שחיפשנו ולא מצאנו בשום מקום.

• ניקול (גל אורן BSD), עם חידוש בדמות דף טפלון, נכנסו באלגנטיות למדורי הנשים, הצורפים (בולטון פוטנציאל) מנסים לדחוף את המבצע היצירתי שלהם, וכשלא הולך הם מחליטים להדגיש בפנינו שזה לא סתם מבצע אלא עוד הזדמנות "לעשות כסף".

מה שלא ברור

מעולם לא הצלחתי להבין על איזה קהל יעד בנוי השבועון החרדי לבית האיכותי, "הגחלת".

כנראה שגם לא משרדי הפרסום.





הלקוח שלכם לא כאן? העיתון שלכם לא הוזכר כלל? ספרו לנו על זה. גם תלונות, שאלות, הדגשות, חדשות וברורים יתקבלו בברכה במייל [email protected]

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד