כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

"עד המדינה מפוקפק. ואולמרט בחוץ?"

לאחר שייצג את בניזרי, נבחר עו"ד אוסדיטשר לייצג את אלי שמחיוף • "מוזר שהחשוד העיקרי, אולמרט, בחוץ, ואנשינו נמקים" • "מסתמכים על עד מדינה מפוקפק, שעבר כמה אירועים מוחיים"• ראיון

עו"ד משה אוסדיטשר
עו"ד משה אוסדיטשר



חלפו ארבעה ימים ממעצרו הדרמטי של אורי לופוליאנסקי, ראש עיריית ירושלים לשעבר, ושל אלי שמחיוף, סגן ראש העיר לשעבר וחבר המועצה בהווה - ונדמה כי הסערה שהתעוררה בעקבות כך, מסרבת לגווע. הציבור הכללי, אבל בעיקר החרדי, נמצא בהלם כבד. יושרתם וניקיון כפיהם של האובייקטים הנמקים במעצר, היו תמיד לשם דבר. הנציגות הפוליטית החרדית נמצאת באחת משעותיה המביכות ביותר.

הכל היה פתאומי, ללא הודעה מוקדמת. בתוך ימים אחדים היה על העצורים לגבש לעצמם הגנה משפטית, שתיאבק על תנאיהם ועל חפותם.

עו"ד משה אוסדיטשר, המוכר ממשפט בניזרי, נבחר על ידי אלי שמחיוף לייצגו. אוסדיטשר למד במהירות את החלקים הגלויים בתיק, אולם מודה שרוב החלקים בתיק עדיין מוסתרים על ידי המשטרה. ובמצב כזה, קשה עד מאוד לתפקד.

בינתיים הוא נאבק על תנאיו של מרשו, ומחר הוא יגיש ערר על הארכת מעצרו.

שעות לפני התייצבותו בבית המשפט המחוזי לצורך הגשת הערעור, תפסנו את אוסדיטשר לשיחה.

• בציבור החרדי שורר הלם ממעצרם של אורי לופוליאנסקי ואליעזר שמחיוף, שנעצר ביום חמישי ללא פחות משמונה ימי הארכת מעצר. נראה שיש יותר חשדות נגדו...

עו"ד אוסדיטשר: "בדיוק ההיפך. זה נראה שאין חשדות נגדו, ולאור העובדה שאין חשדות נגדו - המשטרה מחפשת בנרות הוכחות, וראיות לכן השאירו אותו במעצר. אני דווקא רואה את זה ההיפך.

• אנחנו רואים שלופוליאנסקי קיבל חמישה ימי מעצר, וגם קיצרו את זה עד יום ראשון. יש רצון להגיש ערעור?

"לא שיש רצון, אלא מחר בעז"ה יוגש ערעור לבית המשפט המחוזי. אנחנו חושבים שזה לא שיטת חקירה לעצור בן אדם. הפרקליטות והמשטרה בעצם טענו, שהסיבה לדרישת שמונה ימים, היא בכדי למנוע שיבוש הליכי משפט.

"לנו נראה מאוד מוזר שהחשוד העיקרי, הציר המרכזי, אהוד אולמרט, יושב בחוץ ועושה מסיבות עיתונאים - כאשר אנשים שלנו נמקים במעצר. זה לא ראוי, זה לא נכון, זו לא שיטה, וזו לא הסיבה שבעטיה צריך לעצור בן אדם. אפשר לתת לו מעצר בית וחלופת מעצר ראויה, ולכן מחר אנחנו עותרים לבית המשפט המחוזי".

• בסוף התשובה הבאת את השאלה: הרי מי שממוקם בראש הפירמידה הזאת הוא אהוד אולמרט, והוא חופשי, בעוד ששמחיוף נעצר לשמונה ימים. איך המשטרה מנמקת את זה?

"מה שקורה בשלב זה הוא, שהמשטרה מביאה חומר חסוי שאנחנו לא יכולים לראות אותו. ולכן אנחנו גם לא יכולים להגיב עליו, כאשר זה בעצם משחק חד צדדי: המשטרה כן מביאה חומרים שאנחנו לא יודעים מה הם, אבל לא צריכים להיות חכמים גדולים מספיק בכדי לקרוא את העיתונות החילונית, כדי להבין מה הראיות שיש להם: יומנים של עד מדינה מאוד מפוקפק.

"אנחנו עומדים על שלנו, שלא היה ולא נברא, ובעזרת ה' תקוותו ואמונתו של הרב שמחיוף היא שבסוף הפרשיה תיגמר בקול ענות חלושה".

• מעבר לעד המרכזי שהאמינות שלו לוטה בערפל, הרי כל החקירה הזו גם תלויה באנשים אחרים שמדברים. אנחנו מדברים על הלל צ'רני ויזמים בפרויקט. זה לא רק עד המדינה...

"כן, אבל היזמים, אף אחד מהם לא טוען שנתנו לו כסף. זאת אומרת, אף אחד לא טוען שהם נתנו שוחד. עד המדינה הוא היחיד שטוען שנתן שוחד. ולכן, לבוא כרגע ובעצם לומר שאחרים גם יעידו - אין לזה שום אסכתא ושום סימוכין. כל מה שיש כרגע, זה עד מדינה מפוקפק.

"הכל בגלל בן אדם שעבר כמה אירועים מוחיים, בן אדם שבית המשפט אמר עליו שעדותו ואמינותו עלובה. על זה כרגע מסתמכים. כרגע המשטרה מחפשת עוד ראיות. אנחנו חושבים שגם אם הם מחפשים ראיות, הרב שמחיוף לא צריך להיות במעצר".

• אתה רואה סיכוי שהערעור יצליח?

"אני לא תולה בערעור יותר מידי תקוות. אני חייב לומר: אני צריך להיות ריאלי. אם לא שחררו את שאר העצורים קשה לי להאמין שדווקא את הרב שמחיוף ישחררו.

• אבל לופוליאנסקי כן משתחרר מחר

"זה לא בטוח שהוא משתחרר מחר. דיברו על זה שביום ראשון כנראה לא יאריכו לו את המעצר.

"רק להזכיר, הרב לופוליאנסקי הוא לא בקו הבריאות. ולכן אני מאמין שאם הוא ישתחרר, זו תהיה אחת הסיבות. מה גם שהוא נעצר עוד קודם לרב שמחיוף, ולכן אני לא חושב שהמקרים דומים. אבל כולי תקוה.

"אם לא היתה לי תקווה, לא הייתי מגיש את הערר. אני מקווה שאצליח לשכנע את בית המשפט".



להאזנה לראיון: הכל בקול, קו המידע החרדי הפופולארי: 052-999-66-00


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד