י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מחדל חמור

הכבאים נמנעו מלהגיע לאירוע: ההקלטה חושפת את השקר

בעוד שבכבאות והצלה טענו בשעות האחרונות כי לא הייתה הנחיה גורפת שלא לשלוח צוותים לזירת שריפת האוטובוס הלילה ברח' אהרונוביץ, הקלטה שנחשפה ב'כאן חדשות' מספרת סיפור שונה

הכבאים נמנעו מלהגיע לאירוע: ההקלטה חושפת את השקר
האוטובוס הבוער בבני ברק צילום: יוסי ויזל

במשך למעלה משעה המתינו אמש (ראשון) תושבי בני ברק לכוחות הכיבוי שיכבו את האוטובוס הבוער ברחובה של עיר, והכבאים התמהמהו מלהגיע. בעוד שבכבאות והצלה טענו כי לא הייתה הנחיה גורפת שלא להוציא צוותים, הקלטה שנחשפה בכאן חדשות מספרת סיפור שונה.

בהקלטה נשמע קצין הביטחון של חברת האוטובוסים אפיקים, שואל את המוקדן של כבאות והצלה, מדוע לא נשלחו צוותים לבני ברק והמוקדן משיב כי "יש הוראה כרגע לא להוציא צוותים למקום".

יו"ר ועד עובדי אפיקים, יוני קריספין, סיפר בתוכנית של קלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב': "אנחנו התקשרנו לכיבוי אש ואמרנו להם להגיע ושהאוטובוס עולה באש, והם עונים שקיבלו הוראה מהמשטרה לא לצאת לחילוץ. אני לא יודע איך האמבולנס בכלל הגיע לשם".

עוד בנושא:

מוקדם יותר כאמור דחו בכבאות והצלה את הטענות שהם לא הוציאו צוותים בכוונה ואמרו כי "סגל הפיקוד הבכיר רואה בחומרה את הניסיון לפגוע בכוחות החירום ולחבל בפעולות החילוץ וההצלה של לוחמי האש בעיר בני ברק. לוחמי האש פעלו הלילה במספר אירועים מבצעיים תוך שהם נזקקים לליווי משטרתי צמוד למוקדי האש ובמהלכם נרגמו רכבי הכיבוי באבנים על ידי פורעי חוק. בנוסף, חוו הלוחמים התגודדות אלימה של מפגינים מול תחנת הכיבוי בעיר שאף ניסו לפרוץ לתחנה תוך חסימת יציאתן של הכבאיות אל מוקדי האש. נציב כבאות והצלה מבקש מהציבור לגלות אחריות ולאפשר לכוחות הביטחון לבצע פעולות חילוץ והצלה מצילות חיים", נמסר.

כיבוי האש אוטובוס נשרף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד