י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הישג לחרדים מול גנץ

פרסום ראשון: נתניהו סיכם עם גפני וליצמן על שינויים בחוק הקנסות

'כחול לבן' זועמת, לאחר שראש הממשלה נתניהו נבהל מאיומיו של גפני שנחשפו ב'בחדרי חרדים' והורה לחברי 'הליכוד' בוועדת הכנסת לתמוך בהעברת חוק הקנסות להמשך דיון בוועדה שבראשות יעקב אשר. 'בחדרי' חושף כי התקיימה שיחה בין נתניהו, לוין, ליצמן וגפני • פרסום ראשון

פרסום ראשון: נתניהו סיכם עם גפני וליצמן על שינויים בחוק הקנסות
משה גפני/בני גנץ/יעקב ליצמן צילום: צלמי פלאש 90

פרסום ראשון: בשעה האחרונה נרשם הישג לסיעות החרדיות מול 'כחול לבן'. בעוד האחרונים דרשו לחוקק את חוק התקנות שיעלה את הקנסות בגין פתיחת מוסדות בניגוד לכללי משרד הבריאות ל-10,000 ש"ח, כולל אפשרות לצו סגירת המוסד - החרדים הצליחו למנוע את היוזמה.

לאחר שהחוק עבר מוקדם יותר היום בקריאה ראשונה, ב'כחול לבן' דרשו לדון בו לקראת חקיקתו הסופית בוועדת הכנסת הנמצאת בידי ח"כ איתן גינזבורג, כדי לשלוט בדיון, אלא שהחרדים דרשו להעביר את החוק לוועדת החוקה שנמצאת בראשות חה"כ יעקב אשר, כדי לשלוט בנוסח החוק וגם בעיתוי, שמא יעבור רק בתום הסגר.

בליכוד תמכו תחילה בעמדת 'כחול לבן', אלא שבעקבות האיום ששיגר חה"כ משה גפני לעברו של ראש הממשלה נתניהו שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים' - כי הוא ישקול מחדש את השותפות, הליכוד שינו את עמדתם ותמכו בהעברת החוק לוועדה החוקה.

בנוסף, 'בחדרי חרדים' חושף כי הערב התקיימה שיחה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת יריב לוין עם ראשי 'יהדות התורה', משה גפני ויעקב ליצמן, בה סוכם כי החוק יעבור שינויים קלים על פי פשרת לוין שנחשפה ב'בחדרי חרדים', אך יעבור בזמן הקרוב.

על פי הפשרה המדוברת, רק שוטרים בדרג גבוה יוכלו להעניק את הקנס למוסדות, שיינתן בהדרגה בלבד. כן נשקלת אפשרות של אזהרה לפני מתן הקנסות, לצד שינויים נוספים.

גפני אף רמז על הפשרה במהלך הדיון בוועדת הכנסת, ועדכן את חברי הוועדה הערב, כי יו"ר ועדת החוקה יעקב אשר לא יעכב את החקיקה. בנוסף לכך הוא אומר "יש גם הצעות שניתן להעביר את החוק הזה".

ב'כחול לבן' זועמים על ההחלטה ומסרו כי יושב הראש בני גנץ הודיע לסיעת 'הליכוד': "לא אאשר להעלות לדיון את תקנות הסגר עד להעברה מלאה של מתווה הקנסות במליאה". המשמעות היא שאם עד מחר בערב לא עובר מתווה הקנסות - ההחלטה על המשך הסגר תועבר למליאת הכנסת, שבה אין לקואליציה רוב ללא 'כחול לבן'.

מכחול לבן נמסר: "הליכוד ממשיכים לתחמן ואת המחיר כולנו משלמים בחיי אדם. אם לא תהיה אכיפה שוויונית - לא יהיה סגר", לדבריהם, "אם בני ברק וביתר עלית לא נסגרות, גם ראשון לציון והרצליה לא ייסגרו".

לאחר ההצבעה בוועדת הכנסת ובעקבות הודעת 'כחול לבן', נתניהו שוחח שוב עם ראשי הסיעות החרדיות, שהתחייבו בפניו כי יביאו את החוק בקריאה שנייה ושלישית עוד מחר. במהלך השיחה העלה גפני גם את יו"ר הוועדה יעקב אשר על הקו וזה אישר כי בכוונתו לכנס מחר את הוועדה בכדי לדון בהמשך החקיקה.

חוק הקנסות משה גפני יעקב ליצמן מפלגת כחול לבן ועדת החוקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד