ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
ראש העיר מזהיר מאנטישמיות

אחראי הבריאות מאיים להטיל סגר על החרדים אם לא ייבדקו

האחראי על הבריאות באנטוורפן, מאיים להטיל סגר על החרדים בעיר, אם הם לא ייבדקו. ראש העיר לתקשורת הבלגית: "אם היהודים רוצים ללכת לעבר גל של אנטישמיות, הם צריכים להמשיך ככה"

אחראי הבריאות מאיים להטיל סגר על החרדים אם לא ייבדקו
שוטרים בביהכנ"ס של בעלזא באנטוורפן צילום: באדיבות המצלם

ראש העיר אנטוורפן, בארט דה ובר, בהתבטאות קשה כלפי החרדים. בראיון לתקשורת הבלגית אמר: "הקהילה החרדית מסתכנת בגל של אנטישמיות נגדה בגלל שהיא לא מצייתת למגבלות הקורונה, הם הולכים עם ההיגיון שלהם, אבל את ההשלכות אני רואה בתיבת הדואר שלי, וזה מפחיד".

האחראי על תיק הבריאות בעירייה, פונס דושאטו, איים להטיל סגר על השכונות החרדיות אם החרדים לא ייבדקו.

דושאטו נימק את החלטת ראש העיר והשווה למישהו שמסרב לבדיקת אלכוהול, "אם אתה מסרב לבדיקה סימן שאתה מסתיר משהו".

בינתיים, הקהילות החרדיות באנטוורפן יצאו למבצע בדיקת קורונה, הרשויות עודדו את בתי הספר ואת ההורים לבצע לתלמידים בדיקות, כדי שלא יאלצו לסגור להם את מוסדות החינוך.

בהודעה מטעם קהילת 'מחזיקי הדת' נאמר, "שלום רב, הנהלת הקהילה מבקשת בזה לעורר שוב את כל אלו שקבלו בביתם מכתב מעיריית אנטווערפען ללכת להיבדק, ברצוננו להודיע שהוסיפו עוד כמה ימים שאפשר להגיע לשם להיבדק חינם".

"אנו מבקשים מכל הציבור שקיבל את המכתב בבקשה מכם תלכו להיבדק הרבה מאד תלוי בזה ודי למבין, למי שאין אפשרות להגיע ברכב יש אפשרות להגיע עם טראם 6 שמגיע קרוב מאד למקום. לא עת לחשות".

עם זאת, תושבי אנטוורפן החרדים, מתלוננים כי רק נגדם מופעלת אכיפה חזקה, בעוד נגד אוכלוסיות אחרות אין אכיפה במידה כזאת. כאמור ילדי תלמודי התורה, קיבלו מכתב למסור להורים ובו בקשה לאישור לבדוק את הילדים שלהם לנגיף הקורונה, אך ל'בחדרי חרדים' נודע כי רוב ההורים סירבו בהתחלה להיבדק. לטענתם, בגלל הסטיגמה שהרשויות הדביקו לחרדים בכל הנוגע לנגיף הקורונה. אך מחשש שהמוסדות ייסגרו, ההורים החליטו לבצע את הבדיקות.

חרדים מספרים ל'בחדרי חרדים' כי הם מקבלים הערות אנטישמיות במספר מקומות באנטוורפן, חניונים, מעליות, גויים לא רוצים להיכנס למעלית עם חרדים, גויים יורקים לעבר יהודים, הערות כמו "אתם מלאים הקורונה", נזרקות לעברם.

קורונה חרדים אנטוורפן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד