י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כמה מילים על בריאות

השאלה הידועה: האם כדאי לשתות מים בתוך הסעודה?

השאלה הנשאלת רבות, האם כדאי לשתות מים תוך כדי סעודה? ומה לגבי שתיית מים לאחר הסעודה? האם יש עניין להמתין מעט עד לשתייה? ומה לגבי מרק בסעודה, מתי כדאי לאכלו? • כמה מילים על בריאות

השאלה הידועה: האם כדאי לשתות מים בתוך הסעודה?
סעודה צילום: Unsplash

שתיית מים בסעודה. קרדיט: המרכז לרפואת הרמב''ם

האם כדאי לשתות מים תוך כדי הסעודה?

שתיית מים תוך כדי הסעודה לא כדאי, מדוע? מכיוון שכאשר אנו שותים מים, או כל משקה אחר, תוך כדי הסעודה, אנו למעשה, מדללים את הריכוז של חומצת הקיבה.

החומצה הופכת להיות בריכוז נמוך יותר, וגם אנו מדללים את הריכוז של אנזימי העיכול. כך שהעיכול יהיה איטי יותר, וגם כנראה פחות אופטימלי.

הרמב"ם כותב לפני יותר מ800 שנה, בזמן הארוחה לא כדאי לשתות שום משקה שהוא. רק לתת לאנזימי עיכול ולחומצה לעבוד ולעכל בצורה טובה, ללא שום הפרעה שהיא.

מה לגבי שתייה לאחר הסעודה? הרמב"ם כותב כדי לתת לעיכול לעבוד, לחכות לפחות שעה, במקום אחר הוא כותב, שרצוי אפילו שעתיים, אחרי האוכל, ורק אז לשתות.

תשאלו מה לגבי מרק? הרי גם מרק הוא נוזלי ומימי. אז מרק אין בעיה לאכול תוך כדי הסעודה, אך כדאי שהמרק יהיה מנה ראשונה, ולא באמצע הסעודה או בסוף הסעודה.

כמנה ראשונה כשהקיבה היא ריקה, חלק ניכר מהנוזלים, החלק המימי של המים, יעברו די מהר תוך זמן קצר מאוד, אל התחנה הבאה, אל התריסריון, והקיבה שוב לא תהיה גדושה במים, וניתן להכניס מה שנקרא את המנה הבאה.

בריאות מים שתיית מים סעודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד