י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"כל הנביאים קבורים פה"

נדיר: מתמודד לפרלמנט העיראקי קורא ליחסים עם ישראל

דאעש תוקף שוב ושוב בעיראק אך מנגד קולות במדינה קוראים לשיפור היחסים עם ישראל | צפו בדבריו של טלאל אל-חרירי מתמודד לפרלמנט העיראקי

נדיר: מתמודד לפרלמנט העיראקי קורא ליחסים עם ישראל
ישיבת ממשלת עיראק בעידן הקורונה צילום: באדיבות המצלם

מתמודד לפרלמנט: "כל נביאי ישראל קבורים בעיראק, לעיראקים יש את הקשר הכי חזק ליהודים".

בצל הקאמבק של דאעש בעיראק עם פיגועי טרור קשים, טלאל אל-חרירי, פעיל פוליטי שמנסה להקים התארגנות פוליטית לקראת הבחירות לפרלמנט שתתמקד בצמצום השפעתה של איראן בארצו, קורא ליחסים עם ישראל.

הצעיר האמיץ טלאל אל-חרירי הוא לא משקף את הרוב בעיראק, אך זהו קול שלא שומעים כל יום משם, רועי קייס, מומחה לעולם הערבי שוחח עם האיש שלא פחד לדבר עם תקשורת ישראלית בפנים גלויות, ושמע ממנו על החלומות ועל השאיפות.

"איראן עומדת מאחורי כל אירוע טרור שקורה היום בעיראק, השלום עם ישראל אפשרי, זו דעתו של הדור החדש בעם, כל נביאי ישראל קבורים בעיראק, לעיראקים יש את הקשר הכי חזק ליהודים" אומר הפעיל האמיץ.

כזכור ‏עיראק השסועה עם למעלה מ-30 בני אדם שנהרגו בפיגוע של דאע"ש בבירה בגדאד, מתמודדת עם עוני גדול, אבטלה גדולה, 

כזכור לפני חמישה ימים אירעו פיגועי ההתאבדות באזור המסחרי באב אל-שרקי במרכז בגדאד, על רקע המתיחות הפוליטית הגוברת בגלל הבחירות המתוכננות ומשבר כלכלי קשה.

השוק הפך למקום מפחיד, דם היה בכל פינה בין ערימות בגדים ונעליים. מצבא עירק נמסר כי לפחות 32 בני אדם נהרגו ו-80 נפצעו בתקיפה, עוד דווח כי חלק מהפצועים היו במצב קשה.

פיגועי ההתאבדות הללו הם הראשונים מזה שלוש שנים באזור המסחרי ההומה של בגדד. פיגוע התאבדות האחרון התרחש באותו אזור בשנת 2018 זמן קצר לאחר שראש הממשלה דאז, חיידר אל-עבאדי, הכריז על ניצחון על דאעש.

הפיגועים התרחשו מספר ימים לאחר שממשלת עירק הסכימה פה אחד לקיים בחירות מוקדמות באוקטובר הקרוב, עירק מתמודדת עם משבר כלכלי חמור שהגיע בעקבות מחירי הנפט הנמוכים, כך שיתרות מטבע החוץ שלה בסכנה.

עיראק דאעש ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד