י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בריאות לאנשים החיים עם מוגבלויות

לראשונה: ארגון הבריאות העולמי מאמץ החלטה ישראלית

ארגון הבריאות העולמי אימץ החלטה ישראלית בנושא: "בריאות לאנשים החיים עם מוגבלויות", ההחלטה שעברה מרחיבה את התפיסה של נושא הטיפול הרפואי באנשים עם מוגבלויות מראייה רפואית צרה, הרואה במגבלות כפגם רפואי

לראשונה: ארגון הבריאות העולמי מאמץ החלטה ישראלית
האולם של הועד המנהל של ארגון הבריאות העולמי צילום: שגרירות ישראל למוסדות האו״ם בג׳נבה

אתמול (שני) אימץ הועד המנהל של ארגון הבריאות העולמי WHO בג'נבה הצעת החלטה של המשלחת הישראלית לארגון בנושא: בריאות לאנשים החיים עם מוגבלויות. ההחלטה The highest attainable standard of health for persons with disabilities (רמת הבריאות הגבוהה ביותר עבור אנשים עם מוגבלות) התקבלה בקונצנזוס עם תמיכה של מדינות רבות.

זו ההחלטה הראשונה אותה הובילה שגרירות ישראל למוסדות האו"ם בג'נבה שארגון הבריאות העולמי מאמץ. ההחלטה שעברה מרחיבה את התפיסה של נושא הטיפול הרפואי באנשים עם מוגבלויות מראייה רפואית צרה, הרואה במגבלות כפגם רפואי, לתפיסה הוליסטית חברתית המציבה את האדם וזכויותיו במרכז, ומאמצת את העיקרון על פיו אנשים החיים עם מוגבלות חייבים לשבת בשולחן מקבלי ההחלטות וצריכים להיות שותפים להחלטות בנושאים הקשורים לחייהם ("nothing about us without us").

בעיצוב ההחלטה השתתפו משרד הבריאות הישראלי והנציבות לשוויון אנשים עם מוגבלויות, כמו כן השתתפו גם ארגוני חברה אזרחית רלוונטיים ואנשים עם מוגבלויות מהעולם כולו שתרמו מניסיונם האישי.

קידום ההחלטה ע"י שגרירות ישראל לארגוני האו"ם בג'נבה הוא הישג נוסף בתחום לאחר בחירתה של אודליה פיטוסי לוועדת האו״ם לאנשים עם מוגבלויות וביטוי נוסף למחויבות משרד החוץ בזירה הבינ"ל לקידום זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות.

לאחר אימוץ ההחלטה ע"י הועד המנהל, (בו חברות 34 מדינות) תעבור ההחלטה לאימוץ במליאת הארגון במאי (בה חברות 194 מדינות).

שגרירת ישראל למוסדות האו"ם בג'נבה, מירב אילון שחר אמרה עם אימוץ ההחלטה: "מדובר בהישג מדיני משמעותי מאוד בארגון או״ם חשוב . אני גאה להוביל החלטה חשובה זו שיכולה להוביל לשיפור משמעותי באופי הטיפול הרפואי באנשים החיים עם מוגבלויות בעולם כולו".

או"ם בריאות ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד