י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שבוע מתחילת המבצע

ארגון הבריאות העולמי מזהיר: החיסון של מודרנה - לא לנשים הרות

לאחר שבישראל החלו בשבוע האחרון לחסן במרץ נשים הרות בגלל התחלואה הקשה שנמצאה בהן בעקבות המוטציה, ארגון הבריאות העולמי מפרסם היום אזהרה כי החיסון של חברת מודרנה אינו טוב לנשים בהיריון

ארגון הבריאות העולמי מזהיר: החיסון של מודרנה - לא לנשים הרות
החיסון לקורונה של חברת מודרנה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שבוע לאחר הודעת משרד הבריאות על פתיחת מבצע החיסונים לנשים הרות בגלל התחלואה הקשה, ארגון הבריאות העולמי קורא שלא לחסן בחיסון של חברת מודרנה נשים בהריון, אלא אם הן בקבוצת סיכון גבוהה.

נציין כי אתמול (שני) דיווחה חברת התרופות מודרנה המייצרת גם את החיסונים לקורונה, כי חיסוניה יעילים גם בפני המוטציה הבריטית והמוטציה הדרום אפריקנית.

נזכיר כי לאור העלייה במספר הנשים ההרות עם תחלואת קורונה קשה, פנה מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי לפני כשבוע למועצה הלאומית למחלות נשים ולפריון ולוועדת התיעדוף בראשות ד"ר בעז לב, במטרה לבחון את האפשרות לאשר לנשים בהריון להתחסן.
 
לאחר הדיון בקרב המומחים, וועדת התיעדוף גיבשה הצעתה לנשים הרות שמעוניינות להתחסן. הוועדה מדגישה את הצורך בשמירת מרחק ומסיכה במיוחד בקרב נשים הרות.
 
כמו כן, הוועדה ממליצה לנשים בהריון הנמצאות בחשיפה גבוהה לציבור או שיש להן מחלות רקע - להתחסן במהלך ההיריון כדי למנוע תחלואה עם סבירות יותר גבוהה לסיבוכי הקורונה.
 
אצל נשים בהריון אשר נדבקות וחולות מנגיף הקורונה, יש שכיחות גבוהה יותר למופע קשה של המחלה, מאשר באוכלוסיית גיל דומה. מכאן הצורך לזהירות יתר בשמירת מרחק ובעטיית מסיכה.
 
לדעת מומחים, אין כל מנגנון ביולוגי המסביר אפשרות של פגיעה באם או בעובר. אצל נשים שחוסנו מבלי שהיו ערות לכך שהן בהיריון לא נצפו במהלך ההיריון תופעות חריגות יותר מאשר אצל אוכלוסייה מקבילה שלא חוסנה.
 
כמובן שההחלטה היא בידיי האישה ההרה, ואם תחליט להתחסן תוכל לקבל את החיסון באמצעות קופת החולים בה היא מבוטחת.
 
במשרד הבריאות ציינו כי "נשים בהריון הנמצאות בחשיפה גבוהה לציבור או שיש להן מחלות רקע - מומלץ שתתחסנה במהלך ההיריון כדי למנוע תחלואה עם סבירות יותר גבוהה לסיבוכי הקורונה".

חברת מודרנה קורונה ארגון הבריאות העולמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד