ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
מכין אותנו לבאות?

הרמטכ"ל כוכבי: "במלחמה הבאה יפלו לא מעט טילים"

המטכ"ל התייחס היום להסכמי הנורמליזציה עם מדינות המפרץ וטען כי הסכמים אלו החלישו את איראן. עוד ציין הרמטכ"ל כוכבי כי אויבי ישראל חשים שהם חדירים מודיעינית על ידי ישראל

הרמטכ"ל כוכבי: "במלחמה הבאה יפלו לא מעט טילים"
כוכבי צילום: הדס פרוש / פלאש 90

הרמטכ"ל אביב כוכבי נאם היום (שלישי) בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) ואמר כי הסכמי הנורמליזציה עם מדינות ערב החלישו את אויבי ישראל, ובהם איראן.

לדברי כוכבי, "הם נתקלים בקשיים, ואולי הדבר הכי חשוב - אנו לא מזהים כרגע שאף אחד מאויבינו או מהמדינות המקיפות אותנו מתכוון או שוקל ליצור מלחמה או מבצע נרחב כנגד ישראל".

כוכבי ציין כי האויבים תופסים את עצמם כחדירים מודיעינית על ידנו וכי ישראל נתפסת כמבצעת פעילות ברמה גבוהה בכל המזרח התיכון, כיוזמת ופעלתנית שעושה מבצעים ומסכלת. "אויבינו צודקים, אנו נמצאים מודיענית במקומות רבים. מבצעית יש לנו חופש פעולה נרחב בכל רחבי המזרח התיכון. לא מתייחס לזה כמובן מאליו, זה מייצר עמדה אסטרטגית הרבה יותר חזקה". הוא הוסיף כי בשנה האזרחית החולפת תקף צה"ל מעל ל-500 מטרות במזרח התיכון.

לדבריו, המערכה שבין המלחמות מתנהלת מאז 2013 - "מלחמת מנע לסיכול יכולות האויב ולהרחיק מלחמה". אך עם זאת הוא ציין כי "במלחמה הבאה יפלו לא מעט טילים, יהיה ממש לא פשוט".

מוקדם יותר דווח כי הרמטכ"ל כוכבי ביקש תוספת תקציבית של 4 מיליארד ש"ח למימון תקיפה באיראן. על פי הדיווח צה"ל כבר החל ב"נוהל קרב" לתקיפה אפשרית באיראן – תהליך מובנה מהגדרת המשימה, התכנון ועד ביצוע המשימה, תוך הבנה שמלחמה מול איראן כוללת מלחמה גם בצפון וככל הנראה אף בדרום.

אביב כוכבי איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד