י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פרסום ראשון

המשטרה הזהירה חסידויות בבני ברק: "לא לערוך 'טישים' בט"ו בשבט"

לקראת חג האילנות - ט"ו בשבט שיחול מחר, המשטרה פנתה מיוזמתה לחצרות החסידים בעיר בני ברק והזהירה אותם מפני קיום טישים. כך נודע ל'בחדרי חרדים' | במשטרה חוששים מעימותים, בדומה לאלו שהתרחשו בעיר בימים האחרונים ויצאו משליטה | כמה חצרות נענו והודיעו שלא יקיימו השנה את הטיש המסורתי

המשטרה הזהירה חסידויות בבני ברק: "לא לערוך 'טישים' בט"ו בשבט"
טיש ט"ו בשבט באלכסנדר צילום: שוקי לרר

גורמים בכירים במרחב דן של המשטרה יצרו היום (שלישי) קשר עם בכירי החסידויות בעיר בני ברק, והזהירו אותם שלא לקיים טישים בט"ו בשבט, שיחול ביום רביעי בערב - כך נודע ל'בחדרי חרדים'. האזהרה מגיעה ברקע העימותים ברחבי העיר בימים האחרונים, שהובילו לתקריות חריגות כגון השלכת רימוני הלם וביצוע ירי באוויר מצד קצין משטרה.

בשיחות שהתקיימו היום בין המשטרה למספר חצרות, הוזהרו החסידויות כי עריכת ה'טישים' תגרור אכיפה קשה וקנסות גבוהים. יצוין, כי אירועי ט"ו בשבט בבני ברק בשנים האחרונות מושכים אליהם עשרות אלפי בני אדם, אך אלו יאלצו להתקיים השנה במתכונת מצומצמת.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במשטרה חוששים מעימותים, בדומה לאלו שהתרחשו בעיר בימים האחרונים ויצאו משליטה, במצב בו יאלצו כוחות להיכנס לעיר לבצע אכיפה כנגד אירועים המוניים. כך או כך, גורמים בכמה חסידויות מפורסמות אומרים כי השנה לא יתקיימו אירועים המוניים בעקבות מצב התחלואה.

כזכור, ראש עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין ומפקד מחוז ת"א, ניצב דוד ביתן, סיכמו אמש על תוכנית משותפת להשבת השקט והסדר לעיר. בהמשך לפניית ראש העיר למפכ"ל, הגיעו היום בכירי המשטרה לפגישת תיאום בלשכת ראש העיר שבה הוסכם כי יש למנוע אנרכיה בעיר אבל גם להשיב את השקט בפעולות מתונות.

לא נרשה בשום אופן לגורמי שוליים להכתים את העיר ולפגוע במרקם החיים שלנו. בתיאום עם המשטרה, בנחישות אך ברגישות, נמנע אלימות באשר היא ונשיב את הסדר לרחובות העיר", אמר רובינשטיין. ניצב דוד ביתן בירך על ההידברות והבטיח כי המשטרה תנהג מצידה באיפוק במטרה להחזיר את החיים בעיר לשגרה בהקדם האפשרי.

ניצב ביתן אמר: "אנחנו מברכים על הפגישה שתכליתה העיקרית להבטיח את החזרת החיים והסדר לעיר עוד היום". בתוך כך, גדולי הרבנים חותמים בשעות אלה על מכתב שבו הם קוראים לאזרחים להימנע מכל עימות עם שוטרי משטרת ישראל, גם ביחס לאכיפת תקנות הקורונה.

ט''ו בשבט חמשה עשר בשבט חצרות חסידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד