י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הסקרים מחמיאים

נתניהו הצליח: מנסור עבאס פורש מהרשימה המשותפת

מנסור עבאס עושה כבר תקופה ארוכה כאב ראש לא קטן בכלל לראשי הרשימה הערבית, עת הצהיר כי הוא אינו שייך לשמאל. מבחינתו כל מי שיספק את צרכי המגזר הערבי, לו תינתן התמיכה. היום דווח כי הוא פורש מהרשימה הערבית המשותפת ומקים מפלגה חדשה

נתניהו הצליח: מנסור עבאס פורש מהרשימה המשותפת
מנסור עבאס צילום: פלאש 90

לאחר שסיים לפרק את כחול לבן, נפנה ראש הממשלה בנימין נתניהו לפרק גם את הרשימה הערבית המשותפת, במקביל לקמפיין מתוזמן ברחוב הערבי לטובת הליכוד, קיבלו היחסים עם יו"ר סיעת רע"מ אחת מארבע המפלגות המרכיבות את הרשימה הערבית המשותפת חמימות ועדנה.

היום (שלישי) קיבלו המאמצים וההערכות בזירה הפוליטית ביטוי בשטח, כאשר על פי הדיווחים יו"ר סיעת רע"מ מנסור עבאס פורש מהרשימה הערבית המשותפת ומקים מפלגה חדשה, שתרוץ לכנסת הבאה.

מדובר בבשורה רעה לרשימה הערבית המשותפת, כאשר ינגסו בה מחד הליכוד המקבלת על פי הסקרים 2/3 מנדטים מהציבור הערבי, ומאידך ינגוס בה גם מנסור עבאס, כאשר על פי הסקרים הרשימה שלו אמורה לקבל 5/6 מנדטים. מנדטים יקרים מאד להרכבת הממשלה הבאה.

מנסור עבאס עושה כבר תקופה ארוכה כאב ראש לא קטן בכלל לראשי הרשימה הערבית עת הצהיר כי הוא אינו שייך לשמאל, מבחינתו כל מי שיספק את צרכי הרחוב הערבי לו תינתן התמיכה.

הפרשן הפוליטי עמית סגל הסביר לא אחת כי מבחינת עבאס מדובר בכורח המציאות, לאור כך שעל פי חוקת רע"מ חבר כנסת מטעמה יוכל לכהן רק ב-3 כנסות, לרוע מזלו של עבאס 3 הכנסות חלפו ביעף לאור כישלונן של הכנסות האחרונות לתפקד כראוי.

היחסים החמים בין נתניהו ועבאס קיבלו ביטוי לפני כ-4 חודשים עת חברי האופוזיציה הצליחו להביך את הקואליציה, ואישרו את ההצעה של חברת הכנסת תמר זנדברג להקים ועדת חקירה בנושא הצוללות. ההצבעה התקיימה בתחילה באופן אלקטרוני, דבר שבקואליציה לא היו ערוכים לו, ואף טענו לקיים הצבעה שמית ולא אלקטרונית. יו"ר הכנסת יריב לוין הוזעק מיד למליאה וביטל את ההצבעה וערך הצבעה מחודשת בה הצליחו הקואליציה להסיר את ההצעה מסדר היום.

לאחר הסערה, מסרו יו"ר הכנסת יריב לוין וסגנו מנסור עבאס הודעה משותפת: "סגן היו"ר עבאס הסביר כי לא שמע את הבקשה הראשונה להצבעה שמית, אלא רק את הבקשה השנייה לאחר שהפעיל את ההצבעה האלקטרונית. לכן, אף כאשר הופיעו תוצאות ההצבעה האלקטרונית על הלוח – לא הכריז על תוצאות רשמיות עד לבירור חוקיות ההצבעה. לאחר שצפו בסרטון הוידאו ממליאת הכנסת, הסכימו יו”ר הכנסת וסגן היו”ר עבאס כי היה נכון לבטל את תוצאות ההצבעה ולערוך אותה מחדש".

בסיעת חד"ש מהרשימה המשותפת רמזו לכך שהוא למעשה מתפקד כסרח עודף של ממשלת נתניהו, וכינו את התנהלות הקואליציה אתמול במליאת הכנסת "צעד מסוכן שחושף את משטר נתניהו במלוא כיעורו, ההתנהלות הביזיונית אתמול במליאת הכנסת היא קצה הקרחון של מדיניות חיסול הדמוקרטיה, לטובת רצונו של הנאשם מבלפור. הסיעה, יחד עם הרשימה המשותפת כולה, תעמוד על תפקידה כאופוזיציה לוחמת ולא סרח עודף של ממשלת נתניהו" תקפו בזמנו בסיעת חד"ש.

גם יו"ר רשימת בל"ד, ח"כ אמטאנס שחאדה, צייץ אז בחשבון הטוויטר שלו כי "מה שקרה בכנסת הוא תקלה חמורה ואני רוצה לקוות שזה לא יפגע ברשימה המשותפת ואחדותה.. חברי ח"כ עבאס טעה, הליכוד אינו שותף שלנו, כך היה וכך יהיה".

יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ הצטרף אף הוא ותקף את סגן יו"ר הכנסת מהרשימה המשותפת. "ח"כ עבאס מנסור עשה מעשה חמור ואני לא יודע אם הוא טעה, אלא עשה משהו חמור - ולא בפעם הראשונה. אני לא יודע מה קרה בחדר עם היו"ר לוין, או בינו לבין נתניהו", אמר הורוביץ בראיון לחדשות כאן.

מנסור עבאס הרשימה הערבית המשותפת ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד