י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מתנת יום הולדת

דרישה מהיועמ"ש: לקנוס את ראש העיר שהפר הנחיות

תמונה שהעלה אתמול לרשת החברתית ראש עיריית חריש יצחק קשת, חושפת כי השתתף במסיבת יום הולדת בניגוד לתקנות הקורונה - כך עולה ממכתב ששיגר ארגון 'בצלמו' ליועץ המשפטי לממשלה | בארגון דורשים מהיועמ"ש להטיל קנס כספי על ראש העיר 

דרישה מהיועמ"ש: לקנוס את ראש העיר שהפר הנחיות
ראש העיר חריש, יצחק קשת צילום: אתר המועצה

ארגון זכויות האדם 'בצלמו', פנה היום (רביעי) ליועץ המשפטי הממשלה בדרישה להטיל קנס כספי על ראש עיריית חריש, יצחק קשת, לאחר שאמש העלה לרשתות החברתיות תיעוד כשהוא חוגג את יום הולדתו בניגוד לתקנות הקורונה. זמן לאחר מכן מחק קשת התיעוד.

במכתב ששיגר ליועמ"ש מנכ"ל הארגון שי גליק, הוא ציין כי המסיבה נעשתה במקום סגור, בניגוד גמור לתקנות הקורונה ובוודאי בניגוד לתקנות הסגר. "אתמול פרסם ראש עיריית חריש יצחק קשת בעמוד הפייסבוק שלו, תיעוד בו הוא נראה חוגג את יום הולדתו בבניין העירייה בניגוד להנחיות הקורונה עם עשרות אנשים כשהוא וחלק מהנוכחים ללא מסכות", כתב גליק.


מתוך פייסבוק

"בנוסף", הוא מציין, "פורסמה תמונה שלו חוגג עם חברים בבית פרטי. לכאורה מדובר בהפרת הנחיות הקורונה האוסרות על שהות אדם אחר בבית פרטי בזמן הסגר". "יש לזכור", נכתב בפנייה למנדלבליט, "כי אנו מצויים בתקופת סגר עם אלפי נדבקים ביום ורק לאחרונה פורסם כי חריש הינה עיר אדומה עם עליה בתחלואה".

"מעבר לאיסור התקהלות, חובת עטית המסכה והמרחק המוגבל ממקום המגורים, הנחיות הסגר אוסרות על שהייה בבית של אדם אחר", כותב גליק ומוסיף: "מאחר ומדובר בראש הרשות אשר מחובתו להוות דוגמא עבור תושבי עירו קיימת חובה מוגברת לשמירה על ההנחיות".

במכתב צוין כי רק לאחרונה במכתב שקיבל ארגון 'בצלמו' מלשכת פרקליט המדינה, צוינה החומרה היתירה העולה מהפרת ההנחיות ע"י נבחרי ציבור ונושאי משרה בכירים: "נוכח החומרה היתירה שבהפרות הגבלות הקורונה על ידי נבחרי ציבור ונושאי משרות בכירים והנזק שאלו עלולות לגרום למאבק בנגיף, הנחה היועץ המשפטי לממשלה, כי במקרים בהם קיימות ראיות לכאורה להפרה חמורה של ההגבלות על ידם, תתקיים אכיפה אף בדיעבד ויוטל קנס כקבוע בחוק ובתקנות".

"בשל חומרת הדברים, ובהתאם לתקנות, אבקש להטיל קנסות על ראש עיריית חריש וכן, להבהיר לו את חומרת מעשיו", חותם גליק את מכתבו.

קורונה קנס בצלמו היועץ המשפטי לממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד