כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

הבית הלבן מינה "שליח מיוחד לענייני אלי ישי"

הבית הלבן לחוץ משר הפנים, אלי ישי. לפני כחודשיים, אמר אובמה: "פעילותו של אלי ישי לא תורמת לתהליך השלום" • השבוע הוא החליט לשלוח שליח מיוחד שיעסוק ב... אלי ישי • כל הפרטים

דן שפירו
דן שפירו

מתברר שהאמריקנים לוקחים קשה את דבריו של אלי ישי בנושא ירושלים. קשה כל-כך, עד שהם החליטו לשגר שליח מיוחד למזרח התיכון, לענייני אלי ישי...

העיתון 'מעריב' מפרסם היום, כי בבית הלבן מודאגים, ככל הנראה, משר הפנים אלי ישי, שחולל את המשבר האחרון עם האמריקנים, ולכן הם מנסים למזער נזקים מראש.

מנהל מחלקת המזרח התיכון דן שפירו ביקש במיוחד להיפגש עם שר הפנים. המטרה: "לשמוע מכלי ראשון כיצד הוא מתכוון למנוע מכשולים נוספים אם אכן השיחות עם הפלסטינים יתחדשו".

הרקע לשליחת השליח המיוחד, שיעסוק אך ורק בבחינת כוונותיו של שר הפנים, נובע מכך שהשר ישי נתפס כאחראי העיקרי למשבר העמוק שפרץ בין ישראל לארה"ב במהלך ביקורו של סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, במארס.

כזכור, בדיוק כאשר התכוון ביידן להודיע על חידוש שיחות הקרבה בין ישראל לפלסטינים, לאחר חודשי מאמץ ארוכים, התכנסה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים, שנמצאת באחריותו של שר הפנים, והחליטה לאשר תכנית לבניית יחידות דיור בשכונת רמת שלמה בירושלים.

הדבר עורר סערה בארה"ב, כשאפילו אובמה התייחס באותו זמן באופן אישי לישי ואמר: "הפעולות שננקטו על ידי שר הפנים לא הועילו לתהליך. ראש הממשלה נתניהו הכיר בכך, והתנצל על כך".

בזמנו פורסם בעיתונות, כי אובמה ביקש מראש הממשלה, בנימין נתניהו, שיפטר את אלי ישי המהווה , לדבריו, מכשול בדרך לתהליך השלום. נתניהו סירב, כמובן. הבית הלבן הכחיש את הפרסום.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד