כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

חבר'ה, להתעורר! • שוק הפרסום

חיה ברויער מגישה טור ביקורת נוסף למשרדי הפרסום החרדים • מי חלם? מי פספס? מי הכניס? מי יחצ"ן? ומי פישל? • בטור הסוקר את עיתוני סוף השבוע החרדים, צועקת מסקנה ברורה: חבר'ה, תתעוררו

חבר'ה, להתעורר! • שוק הפרסום




מדיה

אחרי תקופה בה לא ראינו ולא שמענו מהם, כלומר מהן, 'דמיון' מגיחות שוב בהססנות עם עמוד בודד ב'בתוך משפחה' לחמאת הבוטנים של B&D. זאת, לצד שאריות יח"צ לקורנפלקס של B&D. האמת היא, שכשחושבים על זה, יחסי הציבור של דמיון הם סוג של הישג. מעניין באיזו טענה משתמשים שם כשמנהל השיווק חוזר על אותו משפט לעוס וחסר הגיון - "אבל לא פרסמתם אצלינו"?

'טריו' עדיין באוויר עם קמפיין סימני השאלה של טרקלין יאקב חשמל, בעמודים שמאליים ב'בקהילה', 'משפחה', 'קו עיתונות' וב'העדה'.

המכשיר החדש של סלקום מבית 'בולטון פוטנציאל' ממשיך להופיע ב'משפחה' וב'בקהילה'. כך גם שטראוס וקמפיין מרכנתיל דרייב. גם מקור המעיינות, בחצי העמוד השמאלי שהצלחתי למצוא רק ב'חדשות משפחה', נזקפים לזכות הפרינטים של בולטון שכבר ראינו בעבר.

'אפיקים' יושבים בשקט בצד (טוב, אולי חוץ מיח"צני קופ"ח כללית), ומציינים נוכחות עם הקמפיין של בזק ומוישי, (תתקשרו אליו כבר, נו) ב'בקהילה', 'יום ליום' ו'משפחה' - שם גם מופיע, במקומו הקבוע בעמוד הימני, הפרינט של ליבוביץ.

'תוצאות אפקטביות' ממשיכים עם מבצעי 1,2,3 של שפע שוק, וגל אורן BSD יצא עם ארבעה פרינטים משבוע שעבר ומהעבר, עם קמפיין המשך אחד, ועם לא פחות משלושה פרינטים חדשים.

דיור ברמה ממשיך להופיע ב'בקהילה' וב'משפחה', לצד מבצע תנובה משכנתא שנמצא גם ב'קו עיתונות'. טיטולים פרימיום עדין יושב על העמוד השמאלי הראשון ב'בתוך משפחה' והסטריפים של קליה עוד כאן גם הם. קמפיין השמיניות של אגד ממשיך להופיע ב'חדשות משפחה' וב'קו עיתונות', ולצידו רבעי עמוד של לג' בעומר כי אכפת לאגד.

הכל טוב ויפה, אבל איך זה שאת מה שאמור להיות הקמפיין הגדול ביותר בשנה של אגד, טרחו גל אורן BSD לדחוף רק ברבע עמוד?

ואם חששתם שגל אורן BSD אכן עברו לפרסום "בקטנה", כפי שכתבנו כאן בשבוע שעבר, הרי הגיעו שלושת החדשים לספר לנו שלא.

עם פרינט נקי וקריאייטיבי של אוויס, עוד אחד דומה בקריטריונים ליופלה של תנובה, ופרינט מרענן של מכללת מעיינות, פרסום 'גל אורן' מקבלים השבוע את צל"ש פינת המדיה.

מוזר

תוך עלעול בעיתונות החילונית, בהחלט לא הצלחתי להבין איפה הבעיה, כשיש שם פרינט מבצע של אל על - ואצלינו אין. לא מפרגנים או שב'גל אורן' נרדמו בשמירה?

ולמה ב'בולטון' מתעקשים ליח"צן לאיקאה משפחת מוצרי נקיון, שבועיים אחרי פסח?

לא צריך לקנות פרה

מלחמת החלב עוד לא לגמרי מאחורינו. ואולי בכלל לא.

בימים של אחרי טראומת ההכשר של מחלבות שטראוס, 'בולטון פוטנציאל' נמצאת שם, בכל המאמצים, בשביל הלקוח שלה - ורואים שהם מתאמצים. במה שהתחיל בפריסות רחבות בעיתונות, עבר השבוע לעמודי כתבות תדמית (מישהו קורא אותן?) ב'בקהילה', ב'חדשות משפחה' וב'יום ליום', וגם בידיעות יחסי ציבור מתאמצות במיוחד, בכל מקום כמעט, בנסיון לתפוס כמה שיותר במות אטרקטיביות בעיתונות.

תנובה, לעומת זאת, ממשיכה לדאוג לניראות במדיה, ביחסי הציבור ואף בשטח. אל מול המאמצים של שטראוס ותנובה, השחקניות הנוספות בשוק מדדות מאחור. השבוע ראינו בעיתונים נוכחות מוקפדת של מולר במדורי יחסי הציבור, אך לא במדיה, ואילו טרה נעלמה כמעט לגמרי מהשטח.

יש חדשות מהאיכר המצוייר ההוא?

יחסי ציבור

מרכנתיל דרייב מככב היטב השבוע במדורי היח"צ. ידיעה יפה, גדולה וממוסגרת ב'בקהילה', מערכתית במדור הכלכלה של 'יום ליום' וגם ב'ממונות של משפחה'.

גם מולר, כפי שכבר צויין מעלה, הרבו בידיעות השבוע, וגם איקאה, אוויס, מג'מיקס, ישראכרט, סנו (כרגיל..) וכלל קופות החולים. האגיס ופמפרס במלחמת ראש-בראש (מתוכננת?) בידיעות כמעט בכל מדורי היח"צ. אגד בנסיונות להשיג ידיעה מערכתית על "מהלך הסברתי" קוצרת לסרוגין התייחסות מכבדת. טרקלין יאקאב חשמל בידיעת טיפים גדולה וממוסגרת ב'בקהילה', מכללת מבחר והקריה האקדמית אונו בהתייחסות יפה ב'ממונות של משפחה', גם אחיה, איטונג ודיור ברמה זכו למסגרות ולמיקום בולט.

את מאוחדת ומכבי הציבו בממונות במסגרות זו לצד זו. השבוע עוד נותרו שאריות של יח"צ על שמן טעמן ועל תפוצ'יפס שמן זית. גבינות שטראוס מתחרות השבוע עם מולר, לתפוס כל חלקה פנויה, וזוכות לידיעה המודגשת האמצעית במדור הצרכנות של 'קו עיתונות'.

הצורפים כנראה נואשו לבסוף מההזדמנות לעשות כסף וכעת הם מסכמים את מבצע היצירות שלהם ומודים לכל האמנים המשתתפים מעל במת מדורי הצרכנות. פה ושם ניתן להתקל גם בבקבוק העגול החדש של פאנטה, ובידיעות קטנות על מבצע משכנתא של תנובה. פרסיל ג'ל התנדף לו השבוע לפתע ובמקומו הגיעו רסיסי ידיעות של וניש קליה.

ראיונות השבוע נרשמו לזכות קופ"ח מאוחדת ("אחד העם"- בקהילה), הראל-גלעד ("הראיון השבועי", ממונות-משפחה) ופלאפון ("יש לי קמפיין", ממונות-משפחה).

עורו מתרדמתכם

המחלקה החרדית של 'מקאן אריקסון' מפרפרת בין להיות ללא להיות, ונכנסת בידיעה בודדת גדולה וממוסגרת במדור הכלכלי ב'בקהילה', על ביקורם של ראשי בנק לאומי אצל הגרי"ש אלישיב. איפהשהו נקלטה גם ידיעת ניו פארם אחת קטנטנה. אם מישהו שם שומע אותנו, רק שתדעו שאנחנו מצפים לראות אתכם קצת יותר. הסתובבו שמועות על שיפורים ושיפוצים במחלקה, אז קדימה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד