י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אז מה היה לנו

סיכום חדשות היום: הגדלת הקנסות, מוטציה והארכת הסגר

לצד הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו על הארכת הסגר ופיצוץ חוק העלאת הקנסות, המוטציה הדרום אפריקאית משתוללת בישראל והקורונה ממשיכה לגבות קורבנות • וגם, עמיר פרץ מאיים בתביעה נגד מירב מיכאלי • סיכום חדשות היום

סיכום חדשות היום: הגדלת הקנסות, מוטציה והארכת הסגר
אכיפת המשטרה בצפון צילום: דוד כהן, פלאש 90

עמיר פרץ נגד מירב מיכאלי ומאיים בהליכים משפטיים

שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ, משיב מלחמה נגד מרב מיכאלי שגרמה לו לעזוב את מפלגת העבודה והוא שלח אליה התראה דחופה טרם נקיטה בהליכים משפטיים בגין דברי לשון הרע חמורים, על ידי עורך הדין איתן לירז.

העילה לתביעה הוא סרטון בו תקפה מיכאלי את פרץ, בין שלל האמירות בסרטון, נאמרו על ידי מיכאלי הדברים הבאים, אשר מהווים לטענת פרץ ועורך דינו סדרה של דברי לשון הרע: "אלפים של חברות וחברי מפלגת העבודה פשוט נגרעו מספר הבוחרים ...  פשוט לא נתנו להם להצביע. זה אחרי שפרץ נלחם בפריימריז האלה. ניסה למנוע אותם בכל מחיר ... הוא מנסה למנוע מכן ומכם ללכת להצביע. אל תתנו לו. אל תתנו לו לקחת לנו את הבית ... אל תתנו לכל הדברים והמכשולים האלה שפרץ והאנשים שלו שמו בכוונה כדי למנוע מכם להצביע. אל תתנו להם לנצח. אל תתנו להם לקחת לנו את המפלגה. אל תתנו להם לעשות את זה".

נתניהו: הסגר בישראל יוארך - כולל בגבולות

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על כינוס הממשלה מחר במטרה להאריך את הסגר: "לשם כך קבענו שני דברים: אחד - סגר. אני אכנס מחר את הממשלה ואני אעביר את הצעת משרד הבריאות לממשלה להארכת הסגר, נחליט לפי רמת התחלואה כמה זמן".

"הדבר השני", ציין נתניהו, "אנחנו נאריך את איטום הגבולות שלנו. אנחנו הראשונים בעולם לסגור את הגבולות ולא לאפשר לשום טיסות מסחריות להיכנס למדינת ישראל. אני אוסיף לכך עכשיו את ניתוק הגישות היבשתיות כולל כבישי הירדן", כשהוא מתייחס לפרצה דרכה ניתן להיכנס לארץ דרך ירדן.

מספר החולים במוטציה הדרום אפריקאית עלה ל-30

משרד הבריאות מעדכן כי שלושה מקרים נוספים של המוטציה הדרום אפריקאית אותרו בישראל. בכך עלה מספר החולים במוטציה ל-30.

נזכיר, כי חברת התרופות מודרנה שפיתחה את החיסון לקורונה הודיעה לפני יומיים כי החיסון שהיא פיתחה יעיל גם נגד המוטציה הבריטית והמוטציה הדרום אפריקנית. על פי הודעת החברה, במקרה של המוטציה הדרום אפריקנית זוהתה ירידה ביעילות אבל למרות זאת ההגנה הייתה אפקטיבית. החברה תחל עכשיו בניסוי של מנת "בוסטר" ובמקביל תחל בפיתוח של גירסה מעודכנת לחיסון בניסיון להגדיל יעילות נגד הווריאנט מדרום אפריקה.

פיצוץ: החרדים זועמים על כחול לבן והליכוד

הדיון בין כחול לבן והליכוד לחרדים בדרך לאישורו של החוק להעלאת הקנסות על הפרת תקנות קורונה ובו גם קנסות מוגדלים למוסדות חינוך שפעילים בזמן הסגר, הגיע לכדי פיצוץ סביב 'צווי הסגירה' למוסדות: בעוד החרדים דורשים כי קודם צו הסגירה תינתן התרעה של מספר שעות, בכחול לבן ובליכוד מתנגדים לכך ומבקשים כי הצו יינתן באופן מיידי עם זיהוי ההפרה ורק יכנס לתוקף אוטומטית 48 שעות לאחר מכן.

בדיון הצהרים בוועדת החוקה לא הושגו הסכמות, ויו"ר הוועדה יעקב אשר הוציא את הדיון להפסקה מבלי לחדש את הדיון כאשר בכחול לבן מתעקשים להעביר את החוק כפי שעבר בקריאה ראשונה.

נפטר מקורונה אחד מחשובי האברכים בישיבת מיר

בבית החולים שיבא בתל השומר, הלך לעולמו הרב הגאון רבי יעקב ישראל שינדלר זצ"ל, מחשובי האברכים והרבנים בישיבת מיר בירושלים, שנפטר לאחר שנדבק בנגיף הקורונה והוא בן 59 בפטירתו. 

מדובר בשבר גדול במשפחת שינדלר, שכן אך לפני חודש נפטר אביו הרב הגאון רבי לוי יצחק זצ"ל והמנוח התמוטט בתוך השבעה לאחר שנדבק בנגיף, בבית החולים הוא חובר למכשיר ה'אקמו' ולמגינת לב הוא השיב את נשמתו ליוצרה. 

כאוס: מדינות האיחוד האירופי בזעם מתפרץ על חברות החיסונים

בעוד ישראל מוצפת בחיסונים וחוזרת לחיים, במדינות האיחוד האירופי יש כאוס מוחלט ומחסור אדיר באספקת חיסונים. אירופה מדווחת כיום על מיליון נדבקים חדשים בערך כל ארבעה ימים, והמדינות חייבות בשל כך להיאבק על שיתוף פעולה בין היצרנים, גם אם זה אומר שהחברות יגלו את הסודות של החיסון אחד לשני.

"לאיחוד האירופי אין מספיק חיסונים מכיוון שהיצרנים אינם מקיימים את חוזיהם. שיתוף פעולה בין החברות יכול להאיץ את הייצור ולפתור בעיות גלובליות" כך אומרת ברברה ווזל פרשנית מגרמניה. ברברה מציינת כי בשנת 2021 החברות יכולים להרים במהירות את מבצע החיסון בעולם, "אך הביטחון מתפורר מכיוון שביורוקרטיה וטעויות ארגוניות גרמו לאירופה להחמיץ התחלה מהירה לחיסון המוני. עם רק 2% מהאוכלוסייה המחוסנת כיום".

קורונה בנימין נתניהו סגר עמיר פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד