י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ממתינים להכרעת המועצת

המשותפת התפרקה: מנסור עבאס חרג מרצון הבוחרים

הסדק שנפער ברשימה הערבית המשותפת, הפך לקרע של ממש. ברשימה הודיעו הערב כי מנסור עבאס חרג מרצון הבוחרים | עבאס מצדו מבהיר: "ניסינו למנוע את ההתפרקות" | ההכרעה בידי המועצת

המשותפת התפרקה: מנסור עבאס חרג מרצון הבוחרים
ראשי 'הרשימה המשותפת' ובתוכם מנסור עבאס צילום: Yonatan Sindel/Flash90

צרות ברשימה הערבית המשותפת: פגישת המשא ומתן השלישית שנערכה הערב (רביעי) הסתיימה ללא ההסכמות. ולכולם ברור כי הרשימה הערבית המשותפת המונה ארבע מפלגות, רע"מ, תע"ל, בל"ד, וחד"ש משתנה לנגד עינינו.

את ה'צרות' עורר יו"ר סיעת רע"מ ח"כ מנסור עבאס, היודע כי אין לו מקום בכנסת הבאה, לאור חוקת הסיעה שקובעת כי חבר מטעמה יכהן רק שלוש כנסות. לצערו, שלוש הכנסות חלפו ביעף.

במקביל נוצר ציר מיוחד בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למנסור עבאס, ציר שעורר את זעמם של חברי הרשימה הערבית המשותפת, עבאס מצדו, חמוש בידיעה כי אין לו מה להפסיד, הבהיר כי הוא לא ימין ולא שמאל, אינטרסנט! כל מי שידאג לאינטרסים של הרחוב הערבי הוא אתו.

במקביל לעבאס נתניהו עצמו ירד לאחרונה לא אחת לשטח הערבי על מנת לגייס את 2/4 המנדטים הקריטיים להקמת הקואליציה הבאה ברחוב הערבי. שני אישים אלו יוצרים כאב ראש אדיר לראשי הרשימה הערבית המשותפת.

מעשיו של עבאס מפרקים את הרשימה הערבית המשותפת, שנוצרה לאחר שליברמן דאג שאחוז החסימה יעלה, בתקווה שהסיעות ערביות ייעלמו ממשכן הכנסת, המהלך של ליברמן פעל את התוצאה ההפוכה והערבים כמעט הפכו לראשי האופוזיציה. אם זה קורה מדובר בתרחיש מורכב עת תידרש מערכת הביטחון לעדכן את יו"ר האופוזיציה הערבי בסודות הביטחון הרגישים. כעת, פעולתם המשולבת של נתניהו ועבאס מפרקת את המשותפת.

ברע"מ מסרו הערב: "ביקשנו לכבד את עמדתנו הערכית כתנועה דתית בהצבעות בכנסת. דרישותנו במו"מ מול מרכיבי המשותפת התקבלו בדחיה ללא שום הסבר. מועצת אל-שורא תתכנס ב-48 השעות הקרובות לקבל החלטה סופית לאחר דחיית הבקשות שלנו במשא ומתן".

מנסור עבאס תקף הערב את חבריו ואמר: "הם גם לא רוצים לכבד את ערכי הדת והחברה, וגם רוצים להישאר על הספסל של המגרש הפוליטי".

שלוש הסיעות שנותרו נאמנות לרשימה המשותפת חד"ש, תע"ל ובל"ד התכנסו הערב בניסיון להיערך לקראת הבאות, לאחר הישיבה שלהם נמסר: "חד"ש ובל"ד הכריזו בשם הרשימה המשותפת שמנסור עבאס ורע"מ שברו את ההסכמות ופירקו את המשותפת". מנגד סיעת תע"ל מצדה הבהירה שלא הסכימה לפרסום ההכרזה בשם המשותפת.

הרשימה הערבית המשותפת הרשימה המשותפת מנסור עבאס בחירות 2021 בחירות לכנסת ה 24

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד