י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ללא חובת בידוד

טיסות החילוץ מחו"ל יוצאות לדרך; איך מזמינים?

השמים נסגרים וועדת חריגים תהיה הסמכות היחידה לאפשר יציאות לחו"ל | משרד התחבורה פתח במכרז, בסיומו נקבע מי תהיה חברת התעופה שתפעיל את הטיסות

טיסות החילוץ מחו"ל יוצאות לדרך; איך מזמינים?
חרדים בנתב"ג צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

בהמשך להחלטת הממשלה על סגירת השמיים למעט לנוסעים אשר יקבלו אישור חריג נוכח צרכים רפואיים והומניטריים דחופים, ערך משרד התחבורה הליך תימחור בן חברות התעופה הישראליות להפעלת הטיסות לנוסעים שאושרו.

בסיום הדיון נקבע כי חברת התעופה שתפעיל את הטיסות היא "ישראייר". הטיסות הלוך יתאפשרו רק למי שאושרו בוועדת החריגים ובאשר לטיסות חזור, לא תתאפשר רכישת כרטיסים לטיסה לציבור הרחב והיא תיועד לצרכים שיוגדרו על ידי המדינה.

הטיסות על פי הגדרות המכרז,  יבוצעו מ/ל פרנקפורט בגרמניה אשר מהווה שדה תעופה מרכזי, המנקז אליו טיסות מכל העולם. בשלב זה, האישור שניתן לביצוע הטיסות הוא לטיסה שתצא ביום שישי ה 29/1 לפנות בוקר (בלילה שבין חמישי לשישי) וטיסה נוספת וביום ראשון ה 31/1.

על פי הנחיות משרד הבריאות, אזרחי ישראל אשר רוצים להגיע לארץ מחוייבים בבדיקת קורונה שלילית בתוקף שבוצעה 72 שעות לפני מועד ההמראה ולמלא טופס הצהרת בריאות. בחברה מבהירים שבאחריות הנוסעים לוודא שברשותם כל האישורים הנדרשים.

מחיר כרטיס טיסה יהיה 250 דולר לאדם כולל כבודת יד עד 8 ק"ג ומזוודה עד 23 ק"ג. הטיסות יפתחו למכירה באתר החברה במהלך שעות הבוקר.

הנוסעים שיגיעו לארץ יהיו כפופים להנחיות משרד הבריאות ופיקוד העורף בכל הנוגע לחיובי הבידוד במלוניות או בידוד ביתי. עם זאת, כיוון שפרנקפורט אינה כלולה ברשימת המדינות שהשבים מהן חייבים בבידוד, החוזרים יוכלו לנסוע לבתיהם, אלא אם כן פרנקפורט שימשה כטיסת המשך מיעד אחר.

ישראייר קורונה משרד התחבורה חריג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד