ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בעקבות הסערה

חבר הפרלמנט החרדי ל'בחדרי' - "מקבלים סיוע ותוקפים אותי"

לאחר שהרוחות סערו, סביב ראיון שהעניק ללא כיפה, חבר הפרלמנט החרדי מגיב בשיחה עם 'בחדרי' וטוען כי קיבל אישור לכך מרבנים. "חבל שאנשים שמקבלים ממני סיוע גם בשעות הקטנות של הלילה, תוקפים אותי מאחורי המקלדת ושולחים חומר לעיתונאים כדי להוציא אותי רע"

חבר הפרלמנט החרדי ל'בחדרי' - "מקבלים סיוע ותוקפים אותי"
המחוקק החרדי בבלגיה, מיכאל פרייליך צילום: באדיבות המצלם

לאחר שהתראיין חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך מבלגיה לתקשורת המוקמית כשהוא נטול כיפה לראשו ועורר זעם בקרב פלגים שונים בקהילה היהודית המקומית, בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא מגיב לראשונה לסערה והסביר כי "מאד קל לשפוט מבחוץ, יש לי רבנים איתם אני מתייעץ".

לדבריו: "להיות חבר בפרלמנט זו הזדמנות לשרת את הקהילה היהודית כולה. עשיתי זאת שוב השבוע כשבקשתי מכל הפרלמנט הבלגי לעמוד דקת דומיה לזכר קורבנות השואה לרגל יום השואה הבינלאומי, זה שודר גם בטלוויזיה הלאומית. לזה התכוונתי שאנחנו עסוקים בקידוש השם על בסיס יומי".

פרייליך מסביר ל'בחדרי חרדים': "אם מישהו פעיל בפוליטיקה ברמה הגבוהה ביותר בבלגיה, חבישת כיפה היא לצערנו לא אפשרית אם הם רוצים שיהיה להם סיכוי ריאלי להיבחר או למצוא מפלגה שתקבל אותם. הקהילה היהודית קטנה מדי בכדי להכניס נציג משלהם, וחייבים שגם גויים יצביעו לחבר פרלמנט יהודי, לאחר התייעצות עם רבנים בנושאים השונים, החלטתי להתמודד, ידעתי שאשלם מחיר על כך, אבל לעזור לקהילה היהודית חשוב יותר מכל הרגשה כזו או אחרת".

פרייליך עם הרה"ר לישראל הגר"ד לאו.

"למרבה המזל, כחבר פרלמנט יוצא לי לקדם נושאים כמו הגנה על ברית מילה, אבטחת הקהילה מפני טרור, הסדרת תקציב לפרויקטים ידידותיים ליהודים ומלחמה באנטישמיות", אומר מיכאל ומוסיף כי "לעשות זאת מבפנים זו הזדמנות מדהימה, היכולת לדבר עם ראש הממשלה, שר הפנים או שר הבריאות בכל זמן שצריך היא הזדמנות נדירה שלא רבים מקבלים".

עוד הוא מספר: "כתבתי מאמר לפני חנוכה שהופיע בעיתון המשפיע ביותר בבלגיה, De Standaard. בה התחננתי לאשר תפילות בבתי כנסת מכיוון שאלה נאסרו לחלוטין, מחיתי על כך שחופש הדת הוא חופש בסיסי המעוגן בחוקה שלנו שאי אפשר להתעלם ממנו סתם, כעבור יומיים בית המשפט קיבל את דעתי וביטל את הממשלה, הישג מדהים, למרבה הצער, התירו רק 15 איש בכל בית כנסת, רבים ניצלו זאת, ונקנסו על ידי המשטרה בגלל שהם התפללו עם יותר אנשים מעל המותר, הפרסומים בעיתונות על 50 או 70 אנשים באותו בית כנסת עשו נזק, כמובן כפקיד נבחר אני לא יכול לסבול התנהגות כזו וביקרתי את האנשים שעושים זאת. אם אנחנו מקבלים אישור ל-15 אנשים מהממשלה, למה להפר את זה".

"למרבה המזל, כעת עובדים על פתרונות לפתרון הבעיה, גם כאן אני מעורב בשקט מאחורי הקלעים, יחד עם אחרים לסיכום, כשאני מופיע במסגרת פרטית אני חובש את הכיפה שלי בגאווה. ומה שאעשה תמיד הוא להגן על העם היהודי, לא משנה אם זה גבר או אישה, ולא משנה אם הוא חילוני, אורתודוקסי מודרני או דתי. הדלת שלי פתוחה ותישאר תמיד פתוחה לכל מי שיש לו בקשה לגיטימית לעזרה".

פרייליך במפגש עם חברי הרבנות הראשית לישראל.

חבר הפרלמנט החרדי מספר לכתבנו יענקי פרבר: "אני מקבל כל יום עשרות פניות בנושאים שונים, ובמקביל אני מייצג לא רק יהודים, כי בשביל שאני אבחר אני חייב גם תומכים גויים, ואם אני מופיע בטלוויזיה עם כיפה, אז גויים לא יצביעו לי, ככה זה עובד כאן בבלגיה, אני שאלתי רבנים והם התירו לי להסיר את הכיפה במקומות שם אני עומד מול כלל הציבור, ככה זה כאן באנטוורפן, וככה זה בפרלמנט כאן, אני בין הפטיש לסדן".

"חבל שאנשים שמקבלים ממני סיוע גם בשעות הקטנות של הלילה, תוקפים אותי מאחורי המקלדת ושולחים חומר לעיתונאים ברחבי העולם כדי להוציא אותי רע, אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו, ואני חושב שלפני שאנשים כותבים על נושא הכיפה שלי, שהם יילכו לרב שלהם כאן בבלגיה ויבררו את הנושא". כך חבר הפרלמנט פרייליך.

כזכור, אתמול (רביעי) דיווחנו ב'בחדרי חרדים' כי חבר הפרלמנט החרדי בבלגיה, מיכאל פרייליך, שילדיו לומדים בתלמוד התורה המפורסם 'יסודי התורה', התראיין לערוץ טלוויזיה מקומי ללא כיפה ועורר זעם רב בקרב היהודים שבחרו בו וחשים נבגדים.

"הוא מייצג אותנו בטלוויזיה ללא כיפה?", תהו תושבים יהודים, לא חרדים באנטוורפן והביעו כעס מול המראה שאדם יהודי, ועוד איש אשר אמור בגלוי ללכת עם הכיפה לראשו. "אדם אשר אנחנו שלחנו אותו לייצג את היהודים, מסיר את הסמל, את הסממן היהודי בתור נבחר כחבר הפרלמנט" וטענו כי "כל גוי שנכנס לבית כנסת או מגיע לאירוע יהודי כלשהו, חובש כיפה כדי לכבד, וכאן ללא בושה חבר הפרלמנט מתראיין כמו גוי".

מיכאל פרייליך חובש כיפה פרלמנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד