כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

מה ענה הגר"ח קנייבסקי למאיר רבין?

איך הפכו מערכות העיתונים בישראל ללשכות גיוס של המשטרה ל'עדי מדינה'? • מדוע הולך הגר"ע יוסף עם 'שלייקעס'? • ומיהו 'עד המדינה' המסתורי בפרשיות השחיתות? • טורו היומי של יצחק נחשוני

הגר''ח קנייבסקי. הוראה לא ברורה
הגר''ח קנייבסקי. הוראה לא ברורה



על יחסי 'עיתון מלשינון'

"אל תקנאו בשולה זקן, במאיר רבין או בכל מי שעומד להיעצר בזמן הקרוב" - אומרים לנו אלה שמכירים מבפנים את בית המעצר המועפש באבו כביר, בנוה תרצה או בכלא ניצן.

לפחות בענין אחד אנחנו בכל זאת מתקנאים בהם - בהתנתקות לשבוע עד עשרה ימים מקריאת עתונים. לו יכולנו, היינו גם אנחנו גוזרים על עצמנו 'מעצר' מרצון בענין הזה, ולו רק כהזדהות עם חלק מהם. נפשנו, עד כמה שנשאר בה עוד רגישות כלשהי, כבר נקעה מהעיסוק האובססיבי וההתבוססות בבוץ ההולילנדי.

עיתוני ישראל הפכו בשבועות האחרונים לטיוטות כתבי אישום לא מבוססים שהמשטרה אולי חותרת אליהם בדביקות רבהר, אבל נהדפת על ידי 'שוברי גלים'.

לא זו תפקידה של העיתונות בישראל!

עיתונים, גם במדינה מושחתת, ובמיוחד אם היא מתמודדת עם בעיות קשות של בטחון, כלכלה, חברה ומה לא, אינה יכולה ללוות רק את עבודת המשטרה, שגם היא לא נקיה מאינטרסים ומגחמות.

אין זה מתפקידה של העתונות בישראל להפוך ממדווחת על עובדות בצירוף פרשנויות, ללשכת גיוס לעדי מדינה, גם אם זה נגד ראש ממשלה בעבר.

ואם כבר ניסו שבועיים ויותר,ובינתיים לא הצליחו לגייס, בודאי ובודאי שהגיע הזמן, שם במערכות, להפוך דף.

גם ללא הפרשיות האחרונות מצליחים העיתונים בישראל לשבור את רוחם של המכורים למילה הכתובה, מדי יום ובקלות רבה. איזה ענין נוסף יכול להיות להם אם יוכיחו שהם מסוגלים גם לסייע למשטרה לשבור את שולה זקן, או כל נחקר אחר? קטן עליהם!

ולמה אנחנו הקוראים, גם אלה מתוכנו הנושאים על בשרם את צלקות השחיתות השילטונית היום-יומית, והם רבים, צריכים לקרוא שוב ושוב על כמה מליונים שהתניידו להם בפרשת 'הולילנד' - קומפלקס של כמה בתים בירושלים שרובנו אינו יודע כלל היכן הם ניצבים, או בקרקעות עתלית שבקושי מופיעה על המפה? במפת חיינו השחיתות הזו מופיעה מדי יום, ואיש אינו טורח לדווח עליה.

משהו בקשר שבין 'עיתון למלשינון' גם הוא רקוב כאן.


הגר"ע עם העיתונאי נועם זיגמן. תמונת אילוסטרציהצילום: הגר"ע עם העיתונאי נועם זיגמן. תמונת אילוסטרציה
הגר"ע עם העיתונאי נועם זיגמן. תמונת אילוסטרציה


יכה יוסף ואת יוסף

היום מגיע הקשר הזה , איך לא, לש"ס.

'פליטת פה' מתוכננת ומרושעת באזני עיתונאים במסדרונות בית המשפט המחוזי מצידו של עורך דינו של מאיר רבין, המכונה 'המאכער', החלה לגלגל את 'כדור השלג' ופתחה את ה'קלסר' החדש בגישוש החיוור של חוקרי יאח"ה.

"המשטרה חקרה את מרשי האם העביר מיליון שקל להרב עובדיה יותר" - הוא זרק לחלל, וזה הספיק לעיתונאים ולצלמים לעלות על אופנועיהם ולשעוט לירושלים לראות האם כיסיו של נשיא חכמי התורה אכן תפוחים, ומה הקשר בין זה לבין העובדה שמתחת לגלימה, יש לו 'שלייקעס'?

נבזות נטו.

הבוקר הרמזים עברו, כאילו היו 'חקירה' משלב של 'הכפשה סמויה' ל'הטלת רפש גלויה'.

כמעט בכל העיתונים יש אזכור לכך. הגדיל לעשות 'ידיעות אחרונות' כש'בגג של המדינה', מעל הכותרת הראשית שלו רשם בכתובת 'אש': "עד המדינה: העברתי מאות אלפים גם לש"ס".

אם על פי צורת הופעת הכותרת השחורה נוצרהרושם שכתבי 'ידיעות אחרונות', ירון דורון וניסן שטראוכלר, הביאו 'סקופ' ענק לקוראיהם והצליחו לשוחח עם 'עד המדינה' על אף ששמו נאסר בינתיים לפירסום, הרי שלא. אמנם גם בכותרת שבתוך העיתון מצוטט "עד המדינה", בלי היסוס, כאומר בלשון ראשון "העברתי מאות אלפי שקלים לש"ס", אבל בגוף הידיעה הוא אינו מוזכר איש בשמו מלבד מאיר רבין - מרשו של מפריח ה'ספין' מאתמול.

ידיעות אחרונות: "במהלך חקירתו של מאיר רבין שעצור בפרשת הולילנד בחשד שהעביר כספי שוחד לגורמים בעירית ירושלים ובמנהל ממקרקעי ישראל, עלה שמו של הרב עובדיה יוסף. בעקבות מידע שמסר עד המדינה עלה החשד שהוא ורבין העבירו מטעם יזמי הפרוייקט אלפי שקלים לקרן להצלת רשת החינוך של ש"ס. שמו של הרב עובדיה עלה כיוון שהוא עמד בראש העמותה כנשיאה, אולם...לא היה לו חלק פעיל בה. הקרן נוהלה בפועל על ידי בנו של הרב, משה יוסף , ורעייתו של משה, יהודית".

עיתונות במיטיבה: בכותרת מצוטט עד המדינה כמי שאומר שהעביר מאות אלפים לשס. בידיעה נאמר ששמו של הגר"ע יוסף הוזכר באזני ה'מאכער'. בשורה האחרונה נאמר כי כלל לא מדובר בגר"ע יוסף אלא בבנו וכלתו, וגם לזה אין ביסוס.

מעניין מה היתה התגובה ברחוב אם בשורה האחרונה של גליון האישום נגד אולמרט, היה נכתב שהחשדות הן בעצם לא נגדו אלא נגד... בנו. אבל כשמדובר באדם מורם כמו הגר"ע יוסף הכל מותר, גם הדם וגם הכבוד.

העתונות משתפת פעולה עם המשטרה - בזאת אין ספק. במקום אינפורמציה שהיא אמורה לספק לנו היא מפזרת לנו 'דיס אינפורמציה'. רק אם אגב כך היא גם רומזת שמאיר רבין הוא 'עד מדינה', זה יגול להצטייר כפחות חמור ממה שזה.


התייעץ ולא קיבל תשובות. מאיר רביןצילום: התייעץ ולא קיבל תשובות. מאיר רבין
התייעץ ולא קיבל תשובות. מאיר רבין


התייעצות עם הרבנים

אם תרצו תוכלו למצוא עוד רמזים בכיוון הזה, על מעמדו המתגבש של מאיר רבין, בידיעה אחרת המתפרסמת היום בעיתון 'הארץ'.

בידיעה עליה חתומים יאיר אטינגר, שאמינותו עומדת במבחנים, ותומר זרחין הכתב המשפטי, מסופר כי בימים האחרונים התייעצו אחיו של רבין עם כמה רבנים בכירים בישראל ובחו"ל.

"בשבוע שעבר באו שני האחים לרב חיים קנייבסקי, חתנו של הרב יוסף שלום אלישיב, הנחשב רב ומנהיג רוחני בולט ביותר בציבור החרדי. הרב קיבל את שני האחים כמה פעמים, לבקשתם. רבין, תושב בני ברק, מוכר בביתו של הרב קנייבסקי זה תקופה ארוכה והוא רואה עצמו כתלמידו. שני האחים שאלו את הרב אם על אחיהם לשתף פעולה עם החוקרים, או להמשיך ולשמור על זכות השתיקה ולהגו על עצמו ועל מעורבים אחרים. הרב קנייבסקי אמר להם שהוא אינו מתמצא בנושא והסתפק בברכה למען רבין".

באותה ידיעה מסופר עוד שאחות של רבין פנתה גם היא, בימים האחרונים, לרב ידוע בציבור החרדי המתגורר בחו"ל והפנתה אליו שאלה דומה. גם הוא נמנע מלתת מענה ברור.

למרות התשובות שקיבלו אחיו של רבין, הידיעות היוצאות מחדרי החקירות מדברות על כך שרבין, ה'מאכער' שמוגדר על ידי השופט כמי ש"ידו בכל", זה ששמו מתקשר לכל הפרשיות שנחשפו עד כה ושתקופת מעצרו היא הארוכה משל כל הנחקרים, 'מזמר' בחקירה. פרקליטו עושה לו קול שני במסדרונות בית המשפט, כאילו היה בחדר האמבטיה שלו בשעת גילוח.

האם ל'עד המדינה' הזה התכוונו עורכי העמוד הראשון של 'ידיעות אחרונות' כשניסחו את הכותרת "עד המדינה:העברתי מאות אלפים גם לשס"?

יום יבוא ונדע.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד