י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עצמאות או מלחמה

מתיחות בין סין לטייוואן; ארה"ב מתערבת

"עצמאות פירושה מלחמה". סין מאיימת על טייוואן ומגבירה את התרגילים הצבאיים ליד הגבול עמה | ארצות הברית מתייצבת לצד טייוואן

מתיחות בין סין לטייוואן; ארה"ב מתערבת
טיוואן צילום: Unsplash

סין הגבירה את המתיחות עם טייוואן על ידי הגברת הפעילות הצבאית בגבול והצהירה כי "עצמאות פירושה מלחמה". סין טוענת כי טייוואן היא אחת הטריטוריות שלה, לאחרונה בייג'ינג שלחה מטוסי קרב ומפציצים במרחב האווירי של האי כדי להראות נוכחות.

ה'דיילי מייל' מדווח, כי סין מאמינה שממשלת טייוואן שנבחרה באופן דמוקרטי מצעידה את האי לקראת הכרזת עצמאות רשמית, אך נשיא טייוואן, צאי אינג-ון, אמר כבר שוב ושוב כי "האי כבר מדינה עצמאית".

למרות זאת, דובר משרד ההגנה הסיני וו צ'יאן אמר בתדרוך לעיתונות כי "טייוואן היא חלק בלתי נפרד מסין". סין לא אהבה את דברי נשיא טייוואן ואיימה כי "עצמאות פרושה מלחמה".

לדברי דובר משרד ההגנה הסיני, "הפעילות הצבאית שבוצעה על ידי צבא השחרור העממי הסיני במיצר טייוואן היא פעילות הכרחית בכדי לטפל במצב הביטחוני במיצר טייוואן ולהגן על הריבונות והביטחון הלאומי".

דובר משרד החוץ בוושינגטון אמר: "אנו קוראים לבייג'ינג להפסיק את הלחץ הצבאי, הדיפלומטי והכלכלי שלה נגד טייוואן ובמקום זאת לנהל דיאלוג משמעותי עם נציגיה שנבחרו באופן דמוקרטי בבחירות בטייוואן".

סין טיוואן ארצות הברית מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד