י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
9 הכללים שיעזרו לך

מתייאשת מהר? כך תשמרי על המוטיבציה לזמן ארוך יותר

לכולנו ישנם ימים בהם המוטיבציה עולה וכוח הרצון מושך אותנו לעשייה ומטרות רבות, אך לא עובר זמן ארוך וכבר אנו שוב מוצאות את עצמינו חסרות מעוף | כיצד נשמור עליה לאורך זמן? ומה הם תשעת הכללים אותם כדאי לך ליישם, בכדי שתצליחי להמשיך לשמר את העשייה? | מרים פויכטונגר משרטטת את הדרך הנכונה

מתייאשת מהר? כך תשמרי על המוטיבציה לזמן ארוך יותר
שתיל בתוך ידיים צילום: pixabay

איך לשמור על מוטיבציה לאורך זמן ?

כח רצון ומוטיבציה זה נפלא, אך לא לאורך זמן, לא פעם אנו יוצאות בהצהרות לקראת מטרות חדשות, בתחילה אנו עם מוטיבציה שיא, ותחושה ששום קיר לא עומד למולנו:

"ממחר אני אוכלת יותר בריא - אני זורקת את כל הג'אנק מהבית", "ממחר הליכה בכל בוקר במשך 50 דקות ", "ממחר הולכת לעבודה ברגל ומשאירה את הרכב בחנייה" וכו' וכו'. ..

בתחילה זה באמת עובד, אך אט אט משהו בתחושה בפנים מתמוסס כפתיתי שלג, בסוף יום מלהיב. ההתלהבות הרבה שהייתה בתחילה, דועכת אט אט. עד שאנו חוזרות לשגרת חיינו ולהרגלים הישנים.

וכך, שוב ושוב אנו מתחילות משהו ומסיימות מוקדם משרצינו, מבלי לעורר שינוי משמעותי בחיינו.

במקום לדבר על זה, נתחיל לחיות את זה.

אנו אלופות בלהקשיב להרצאות או לשמוע מאנשים מעוררי השראה את סיפור ההצלחה שלהם, בכל בוקר אנו כותבות רשימת מטרות ומשימות, ואפילו מודעות לגמרי על מה אנו צריכות לעבוד, כן, אין ספק שזה נהדר בתור התחלה, אבל גם זה לא מספיק.

השגת מטרות ושינוי הרגלים מושגת רק באמצעות הוצאת הרשימות החוצה אל הפועל, לצאת מאזור הנוחות שלנו ולהשיג את מה שאנחנו כל כך שואפות אליו.

כשאת דואגת לעצמך, יש בך כח להעניק לכל השאר.

הדימוי הנפלא בין אמא לאדמה, אדמה – כאשר לא משקים את האדמה היא הופכת ליבשה, מלאה בסדקים ושבירה כל כך, וכאשר משקים ומשקיעים ודואגים לטפח ולדשן אותה היא הופכת לרכה ונעימה, היא נותנת צמחים חדשים ויש בה חיות ואנרגיה ונתינה אינסופית.

כשאנחנו שמות את עצמנו במקום האחרון, אוכלות את שאריות הטוסטים של הילדים בעמידה על יד השיש, מוותרות על עוד הליכה עם חברה לטובת קיפול הכביסה שאינה נגמרת בתקופה זו (וזה לא שמלכת אנגליה עתידה לבקר אצלכן כן ? ) אנו הופכות לעייפות וחסרות סבלנות , אבל כשאנחנו דואגות לזמן הזה שלנו (גם אם זה אומר לקום קצת לפני כולם) ואנחנו חותכות סלט מושקע, ולא מוותרות על הצעידה היומית אנו מתמלאות באנרגיה וכח גם לעצמנו וגם לכל השאר...

אז איך בפועל נצליח לשמור על מוטיבציה לאורך זמן ?

  1. הגדרת מטרות ריאליות – לדוגמא: במקום להצהיר על הליכה בכל יום, נצהיר על הליכה 3 פעמים בשבוע, כל השאר בונוס
  2. מטרות בהתאמה לסדר היום שלנו – לדוגמא: אל תקבעי אימונים בערבים אם את יודעת שתמצאי את עצמך שרועה בספה, קבעי זמן שנח לך בכדי שתוכלי לבצעו
  3. פרטנרית - אין כמו חברה טובה לעשות איתה יחד את השינוי באורח חיים תזונתי \ הליכות \ אימונים וכו'
  4. הצהרות פומביות – הוכח רבות כי כאשר מצהירים באופן פומבי על תחילתו של שינוי בפני חברים \ משפחה כך הרצון שלנו להוכיח את הצלחתינו גדל.
  5. החלטות שנעימות לנו – בכדי להתמיד לאורך זמן, חשוב למצוא את סוג האימון שמיטיב איתנו ולא להתחיל ענף ספורט שאינו מדבר אלינו.
  6. שינויי הרגלים קטנים – התחילו בצעדים קטנים בכל פעם, צעדים קטנים = ניצחון גדול.
  7. היפטרו מאמונות מגבילות בהן האמנתן עד לנקודה זו בחייכן - התחילו לשנן לעצמכן כמה חזקות אתן וכמה אתן יכולות לנצח כל דבר שתרצו. מחשבות אלו מקדמות ומעצימות.
  8. קבלו "נפילות" בחמלה כלפי עצמכן – בכל רגע מחדש יש לנו הזדמנות חדשה להמשיך מאותה נקודה ממש, אל תשתמשו בהרגל "הכל או כלום", הגוף שלנו משחזר הרגלים ישנים כל הזמן ולכן דרושה סבלנות רבה בכדי להטמיע את השינויים החדשים בחיינו.
  9. קחו אחריות על חייכן ובחרו בכל בוקר מחדש כיצד היום שלכן הולך להראות ומה אתן הולכות לעשות בשביל זה.

 בהצלחה רבה!

מאת: מרים פויכטונגר- מאמנת כושר אישית לנשים

 

מוטיבציה רצון דיאטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד