י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
החרדים התייצבו

סקר הסקרים: נתניהו עדיין לא מצליח להקים קואליציה

שבוע אחד בלבד לפני סגירת הרשימות למרוץ לכנסת ה-24, והזירה הפוליטית מבולבלת מתמיד. בעוד נתניהו צריך שסמוטריץ' יעבור את אחוז החסימה כדי לא להיאלץ להסתמך על אצבעות רע"מ בהקמת הקואליציה, בשמאל המצב מורכב הרבה יותר

סקר הסקרים: נתניהו עדיין לא מצליח להקים קואליציה
בנימין נתניהו בקלפי צילום: Marc Israel Sellem/POOL

שבוע לפני סגירת הרשימות למרוץ לכנסת ה-24 וברדיו 103fm ערך הבוקר (שישי) ניסים משעל ממוצע של סקרי השבוע, הממוצע מספק כותרות גם בקרבות התחתית וגם בצמרת. סקר הסקרים כולל גם את סקר 'מעריב' שראה אור הבוקר.

נתחיל בראש הטבלה: הליכוד מתחזק ומתייצב על 30 מנדטים יאיר לפיד ויש עתיד מתבססים במקום השני עם 17 מנדטים, וחולפים על פני תקווה חדשה של גדעון סער, עם 14 מנדטים בלבד.

בהמשך הרשימה, ימינה ממשיכה להציג נתון נמוך משציפו עם 12 מנדטים. ח"כ איילת שקד התייחסה במשדר של רדיו 103fm הבוקר, לירידה בסקרים, כשמולה הציונות הדתית של סמוטריץ' הנאבקת על אחוז החסימה, ובסקר הנוכחי ממוקמת מתחת לקו האדום. "חצי מהמפלגות האחרות מבלפות, העמדה שלנו ברורה - להחליף את נתניהו", אמרה שקד תוך שסירבה לפסול ישיבה עתידית בממשלתו.

הרשימה הערבית המשותפת נותרת בנקודת השפל של 10 מנדטים. מנגד, ש"ס ויהדות התורה, שירדו מעט בסקרי השבוע שעבר, שבו למימדים הרגילים להן, עם 16 מנדטים - 8 לכל אחת. ישראל ביתנו עם 7 מנדטים, מרצ וכחול לבן עם 5 כל אחת והעבודה, בראשות מרב מיכאלי, שחצתה את אחוז החסימה ועומדת כעת על 4 מנדטים.

כניסתה האפשרית של מיכאלי לכנסת הבאה, על פי סקרי השבוע, מוציאה מהמירוץ את רון חולדאי ואבי ניסנקורן, שראו את מפלגתם, הישראלים, כאלטרנטיבה שלטונית. כרגע הם מתחת לאחוז החסימה, ואתמול גם נפוצו השמועות כי חולדאי מתכנן לפרוש מהמירוץ.

עוד ברשימת המפלגות שלא יראו את הכנסת הבאה, על פי סקר הסקרים - מפלגתן של ירון זליכה (שהצליח לחצות את אחוז החסימה בסקר 'ישראל היום' הבוקר), משה (בוגי) יעלון, עפר שלח, איתמר בן גביר ודני יתום. על פי הסקר הזה, גוש תומכי נתניהו עומד כעת על 46 מנדטים, מנדט אחד פחות מבשבוע שעבר. לגוש מתנגדי נתניהו 62 מנדטים, וזאת ללא ימינה. נכון לרגע זה, 12 המנדטים של נפתלי בנט יוכלו לסייע ללפיד או לסער להקים קואליציה, אך לא יספיקו לנתניהו כדי להגיע לקו 61 המנדטים.

היועץ הפוליטי ישראל בכר הסתייג הבוקר בראיון לרדיו 103 ממה שנראה כמו פלונטר בדרכו של נתניהו להרכיב את הממשלה הבאה. "צריך להבין באיזו תקופת זמן אנחנו נמצאים", אמר, "אנחנו מסתכלים כרגע על חלוקת המנדטים בצורה מאוד פשטנית, אבל בסופו של דבר יש עוד סיפור מאחורי המספרים האלה. כ־20 אחוזים מהציבור עדיין מתלבטים".

בכר התייחס בנוסף ל'ציונות הדתית', והדגיש כי הסיפור של סמוטריץ' מורכב הרבה יותר מכל מפלגה שנאבקת על עתידה הפוליטי. לדבריו, בנימין נתניהו תלוי בסמוטריץ' ואף פועל בעצמו באופן אינטנסיבי מאחורי הקלעים כדי להבטיח שסמוטריץ' יהיה חלק מהכנסת הבאה. "יש דרמות גדולות, בין השאר - האם יהיה חיבור של סמוטריץ' עם הבית היהודי ובן גביר. אם כן, הוא יחצה את אחוז החסימה, ואם לא - הוא מסכן את נתניהו", הסביר.

עד להגשת הרשימות ייתכנו איחודים, משמאל ומימין, וסביר שבשבוע הבא נראה סקר עם תוצאות מעט שונות, המשקפות שינוי במפת המפלגות. בינתיים, אפשר להסיק מסקנה אחת ברורה: המירוץ לכנסת נכנס להילוך גבוה.

מעריב רדיו 103 סקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד