כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
שהמספרים לא יבלבלו אתכם

מחריד: "ההתייצבות במספר החולים נובעת מתמותת שיא"

"אנחנו במצב הקשה ביותר מאז פרוץ המגיפה", כך אומר יו"ר ארגון רופאי המדינה שמזהיר, "אל תתבלבלו במספרים, ההתייצבות במספר החולים הקשים נובעת לצערי מתמותת שיא של 280 חולי קורונה ב-5 ימים"

מחריד: "ההתייצבות במספר החולים נובעת מתמותת שיא"
הלוויה. אילוסטרציה צילום: גילי יערי, פלאש 90

על רקע הבלימה היחסית בהתפשטות המגיפה, ד"ר זאב פלדמן, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים בבית החולים 'שיבא', יו"ר ארגון רופאי המדינה ומ"מ יו"ר הר"י אומר כי אנחנו במצב הקשה ביותר מאז פרוץ המגיפה וכי חייבים להאריך את הסגר.

"אנחנו במצב הקשה ביותר מאז פרוץ המגיפה", הוא אמר - "אל תתבלבלו במספרים, ההתייצבות במספר החולים הקשים נובעת לצערי מתמותת שיא של 280 חולי קורונה ב-5 ימים".

לדבריו, "המראות הקשים מבתי החולים הם השגרה שלנו הרופאים והרופאות - והם מגיעים אחרי שנה קשה. הצוותים הרפואיים מגיעים למצב הקשה ביותר מאז פתיחת המגיפה אחרי שנה קשה של מלחמות על חייהם של חולי קורונה בתנאים קשים. הצוותים שחוקים אבל נלחמים על כל אדם - תנו לנו את הכלים, תנו לחזית את התמיכה בעורף - אנחנו נטפל, נלחם ואתם תשבו בבית ותקפידו על ריחוק ומסיכות בחוץ".

הוא ציין כי "כל מי שקורא נגד הסגר, מנהיג פוליטי או אזרחי לא יוכל להתנקות ביום שאחרי מהחיים שנטלו מאלפים בגללו. אני שהתנגדתי לרוץ לסגרים מלאים, שתמכתי ברמזור ובסגירה דפרנציאלית לפי תחלואה, אומר במפורש- בשלב הזה הפסקת הסגר לפני הורדת המספרים הקשים היא חסרת אחריות. התוצאה שלה ידועה מראש - תמותה של אלפים, רפואה לא שיוויונית שקבלת ההחלטות בה מתקבלת על בסיס מקום פנוי לאמבולנסים הממתינים שעות למיונים הביולוגיים, או למכונות האקמו לחולים קריטיים".

הוא המשיך וקרא "שחררו כבר את החיסונים לכולם. היעד כרגע זה חיסון של לפחות 7 מליון ישראלים . כדי להגיע ליעד הזה כמה שיותר מהר, כאשר 3 מליון כבר התחסנו ורוב אוכלוסיית הסיכון מחוסנת, יש לאפשר לכל מבוגר מעל גיל 16 להתחסן. נתוני המחלה הקשים מחייבים להאיץ את קצב ההתחסנות כדי לשנות את המשוואה מול קצב העלייה של הנדבקים במחלה שהגיע היום ל-10.7 אחוז מאומתים. (ללא סיקורים) תנו לנו לחזור לנצח את המגיפה", סיכם ד"ר פלדמן.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד