כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

רשלנות: סודות מדינה נחשפו באתר הכנסת

סודות מדינה מסווגים, שנידונו בוועדות הכנסת, פורסמו בשוגג באתר הכנסת במסגרת העלאת הפרוטוקולים של ישיבות ועדות הכנסת לאתר • גורמי ביטחון: האם המידע תגלגל לידי ארגונים עוינים - פגיעה בביטחון המדינה

רשלנות: סודות מדינה נחשפו באתר הכנסת

סודות ביטחוניים מסווגים, שנידונו במסגרת ישיבות וועדות הכנסת, פורסמו בשוגג באתר הכנסת, כך חושף הבוקר עיתון 'הארץ'.

לדברי העיתון, כמה מהמערכות הטכנולוגיות הרגישות ביותר שמפעילה מערכת הביטחון, ואשר פורטו במסגרת דיוני אחת מוועדות הכנסת, נחשפו בשוגג באתר האינטרנט של הכנסת. כשהתקלה שגרמה לפרסום הראשוני חזרה על עצמה שוב בשבועות האחרונים, הפעם עם פרסום שמותיהם של בכירים במוסד ובשב"כ, שזהותם חסויה על פי החוק.

גורמי ביטחון הביעו דאגה רבה מהתקלה החמורה, וטענו כי אילו התגלגל המידע לידי מדינות אויב או ארגונים עוינים, הדבר עלול היה לפגוע בביטחון המדינה.

התקלה התאפשרה בשל תהליך הפרסום האוטומטי של הפרוטקולים מדיוני וועדות הכנסת שאינן חסויות, אלא שמסתבר שגם במסגרת הוועדות הפתוחות, נידונים מדי פעם סודות מדינה רגישים.

דובר הכנסת, גיורא פורדס, המשמש גם דובר ועדת חוץ וביטחון וממונה על אתר האינטרנט, אמר אתמול כי "באופן חד-משמעי אפשר לומר שהפרוטוקולים של ועדת חוץ וביטחון חסויים. הפרוטוקולים האלה לא עולים כלל לאינטרנט, אלא מתויקים בוועדה ונשמרים בכספת. רק חברי הוועדה מורשים לבדוק או לעיין בפרוטוקולים החסויים. ככלל, ישנה רגישות רבה בכנסת בכל הנוגע לענייני ביטחון שדה, ובפרט כשהדברים נוגעים לוועדת החוץ והביטחון".






תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד