י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

מה מחייב את נחשוני לקרוא עיתון הארץ?

למה כינה 'גלובס' את דרישתו של גפני לכלול את תקציב הישיבות ב'ספר התקציב 'דיל מסריח'? • ולמה לא כדאי שמחבלים יתקשרו רגשית יותר מדי עם עתונאים בישראל? • טורו של יצחק נחשוני

מרגיזים את 'גלובס'. תלמידי ישיבה. צילום: מנחם הלוי
מרגיזים את 'גלובס'. תלמידי ישיבה. צילום: מנחם הלוי



הורגים להם את ה'עז'

מיד כשהופיעה המהדורה היומית של 'גלובס' עיתון העסקים של ישראל, קפצו הפיוזים ב'דסק החדשות' של אתר 'בחדרי חרדים' והאזעקה שרק עלתה, אפילו לא ירדה פעם אחת, היתה כה טורדנית, שלא הותירה אפשרות להמתין לתגובה על הכותרת הראשית, עד למועד פרסום המדור הזה.

שיקול נכון.

יוסי כץ גם עשה את זה טוב. את תביעתו של משה גפני, יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, לכלול את כל תקציב הישיבות ומוסדות התורה לשנתיים הקרובות במסגרת ספר התקציב, ולא להותיר שום זנב ממנו תחת ההגדרה האפורה 'תמיכות', הציגו בכותרת הראשית של גלובס כ... "דיל מסריח" - והוא השיב להם כי כינוי הגנאי הזה אינו אלא "הסתה תקשורתית חסרת תקדים נגד הציבור החרדי".

"במסגרת ההסכם הקואליציוני התחייבה ממשלת ישראל להעביר את התקציבים המיועדים לישיבות לבסיס התקציב" - מסביר יוסי כץ -"אלא שכלי התקשורת בחרו לבקר את הדרישה הלגיטימית ולכנות אותה כסחיטה, ותוספת של רבע מליארד שקל לישיבות. זהו שקר גס, והמשך להסתה האנטי חרדית המשתלטת על כלי התקשורת. הרבע מיליארד שקל המדוברים שייכים לתקציבי הישיבות מזה שנים. רק שעד היום הם הוגדרו כ'תמיכה', ומהיום כתקציב. איפה התוספת? ללילך ויסמן מגלובס, הפתרונים" - הוא כתב בבהירות ולא פחות חשוב בזריזות אינטרנטית.

ובכל זאת עוד נותר לנו מספיק מקום להתעסק בתמונת המצב המעוותת והשקרית של 'גלובס' הבאה להשחיר ולהשניא את לומדי התורה על העם בישראל.

הפרשן הכלכלי אבי טמקין, מצרף לידיעה את הניתוח שלו, שהוא מסוג הניתוחים המוצלחים שה'חולה' מת במהלכן. החולה, במקרה הזה, הוא לא הצד של גפני.

כמו כל אחות רחמניה, המקררת את מקום הזריקה לפני תקיעת המחט, גם טמקין מתחיל בחיובי. "עסקאות פוליטיות לאישור תקציב הכרוכות במתן הטבות לציבור מסוים, הן חוקיות לחלוטין, וגם תופעות שמוכרות בעולם. הם לא נחלה של הציבור החרדי בלבד - חקלאים, תעשיינים ובעלי עניין בכל תחומי קשת החיים בישראל, נהנו ונהנים ממנה".

אם כך למה העורך שלו מכנה את הדרישה לכלול את תקציב הישיבות בספר התקציב ולא להגדירו עוד כ'תמיכות' כאילו היה קצבת נכים, כ'דיל מסריח'? - מסתבר שבכלל לא בגלל החרדים, אלא בגלל "שמדובר במעשה שימנע קיומו של משא ומתן בעתיד על כספים אלה וגם ימנע דיון ציבורי שנתי במהותו של התשלום".

אתם הבנתם את זה? - בדיוק בגלל הסיבה שגפני רוצה להכניס את הנושא בתקציב, כדי שהכספים לא ישמשו ל'מיקוח' ולסחיטות קואליציונית שאינן נוגעות לתקציב הישיבות, הוא 'חוטף'.

ולמה בחרו דווקא במונח 'דיל מסריח'? משום שהוא ימנע את המתנגדים לו להכניס לנו 'עזים' בכל פעם מחדש, תמורת העברת כספי הישיבות לחשבונות, כפי שעשו זאת עד עתה. 'עז', הוא כידוע, דבר מסריח.

ואולי התכוונו בכלל ל'דיר מסריח' ויצא להם 'דיל מסריח'...

אל קאעידה נעזרים בעיתון 'הארץ'

אחרי פרשת קם-בלאו, חשבנו שרק אנחנו נשארנו אחרוני המנויים על עיתון 'הארץ'. "התפקיד מחייב" - תרצנו לשכנים שלא הבינו איך הכותרת של העיתון הזה ממשיכה לבצבץ מתיבת הדואר שלנו, והמשכנו לקרוא בו בעיקר עבורכם.

במסגרת המחויבות הזו הגענו גם אל כתבתו של צבי בראל, הפרשן לעניינים ערביים של העיתון, על ארגון 'אל קאעיידה' סניף חצי האי ערב, שמרכזו בתימן. אחרי שהתמלאנו בפחד נורא, בעקבות מה שנאמר באותה כתבה, גילינו שהיא גם נטלה מאיתנו את הבלעדיות על הקריאה בעיתון 'הארץ', וזה כבר היה באמת מוגזם.

ארגון אל קאעיידה בחצי האי ערב, מתכנן להחדיר לישראל טרוריסטים שיתחזו לעולים מאתיופיה או לפליטים המבריחים את הגבול שבין ישראל למצרים. צבי בראל המגלה זאת בכתבתו מתבסס על "מסמכים שהגיעו לאחרונה לידי 'הארץ" אבל כנראה לא מ...ענת קם.

אולי לאורי בלאו יש כמה 'סוחבי מסמכים' גם בתימן, ומי עוד יכול להיות בטוח שהוא מסתתר, במימון העיתון, בלונדון?

על פי בראל, לתכתובת הזו צורף גם ספר הדרכה למרגלים שהוציא ארגון אל קאעידה בחצי האי ערב ובו מתוארים בפירוט משימותיהם והאופן שעל אנשי המודיעין של הארגון לפעול בו.

השב"כ יכול לשכוח לקבל את עותק מהספר הזה. מבחינת ה'הארץ' שימותו מקנאה, לפחות עד שאיום המעצר לא יוסר מראשו של אורי בלאו והוא יוכל לחזור לכאן ללא כל חשש.

במכתב שהעבירו בשבוע שעבר חברי הארגון אל פעילי ארגון סלפי בעזה בשם 'אבו עמיר', הם מתעניינים - כך על פי הראל - מהם האפשרויות להעביר חומר נפץ לישראל?

הראל:"בהמשך שואלים אנשי אל קאעידה את הסלפים בעזה לגבי היכולת להחדיר לישראל טרוריסטים מהארגון: האם יש אפשרות להכניס אחים מסומליה לתל אביב בתחפושת של עולים מאתיופיה? אתם סיפרתם לנו שיש יהודים מאפריקה שמהגרים לישראל דרך הגבול המצרי"- הם כותבים. "אחים מסומליה"...

וה'בון- בון' של ה..'בום-בום' - קריאה לטרוריסטים בעזה לפרסם מכתבים למערכת ב...'עיתון הארץ', כדי להפגין את ההבדל בינם לבין אנשי אל קאעידה. "בעוד אל קאעידה עוסק בטרור בנילאומי, הם מבקשים רק את...זכויותיהם". איש הקשר מסביר כי הם מעריכים שבאמצעות פרסום ב'הארץ' ניתן להשפיע גם על עמדתו של הממשל האמריקני כלפי השיעים בתימן.

זהו, הלכה לנו הבלעדיות על 'הארץ'. גם הם קוראים את העיתון הזה ואפילו מבינים מהו התפקיד שהעיתון הזה ממלא, מהן משימותיו וכיצד ניתן להפיק ממנו את המקסימום.

רק חבל שכאשר אנשי אל קאעידה מזהירים בסופו של אותו מנשר את פעיליהם שלא להתקשר רגשית יותר מדי לעיתונאים ישראלים מאחר ש"ייתכן שיהיה לך חבר עיתונאי שישהה בבית מלון שאותו אתה הולך לפוצץ"...הם לא מבדילים בין עיתונאי מ'הארץ' וביני כקורא קבוע של העיתון לבין כל היהודים האחרים.

ממש טרוריסטים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד