י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שלושה סכינים מחוברים למקל

ניסיון הפיגוע בצומת הגוש | החייל שחיסל משחזר: "המחבל התקדם במהירות, יריתי ונטרלתי"

"המחבל החל להתקדם במהירות לעברי ולעבר אזרחים ששהו בנקודה, זיהיתי ששלף סכין, יריתי ונטרלתי אותו", כך מתאר ע', לוחם צה"ל שחיסל את המחבל הבוקר בצומת גוש עציון | לא היו נפגעים ישראלים באירוע | צפו ברגעי ניסיון הפיגוע

ניסיון הפיגוע בצומת הגוש | החייל שחיסל משחזר: "המחבל התקדם במהירות, יריתי ונטרלתי"
חיילים בצומת הגוש צילום: דובר צה"ל

צה"ל מפרסם פרטים חדשים על ניסיון הפיגוע הבוקר (ראשון) בצומת גוש עציון, שרק בנס הסתיים ללא נפגעים. המחבל, חמוש בשלושה סכינים המחוברים למקל, הגיע לצומת גוש עציון וניסה לדקור לוחמי צה"ל ואזרחים שפעלו במקום.

אחד החיילים הגיב בירי וניטרל את המחבל. אין נפגעים לכוחותינו. "עמדתי בעמדת הטרמפיאדה הצפונית, בצומת גוש עציון כדי להגן על האזרחים שהיו שם", משחזר רב-טוראי ע', לוחם מגדוד נחשון של חטיבת כפיר שנטרל את המחבל.

הסכינים שהיו ברשות המחבל\\צילום: דו"צ

"ראיתי חשוד שהלך על הכביש והחל להתקדם במהירות לעברי ולעבר אזרחים ששהו בנקודה, זיהיתי ששלף סכין, יריתי ונטרלתי את המחבל", הוא מוסיף. לדבריו, "אני נמצא פה בתעסוקה מבצעית יחד עם חבריי לגדוד כחודש. אנחנו נשארים דרוכים כל הזמן כדי למנוע מקרים מהסוג הזה. נמשיך לשמור על תושבי גוש עציון ולהגן על הבית".

תיעוד ממצלמות האבטחה מציג את רגעי הדרמה. בתיעוד, נראה המחבל רץ עם סכין שלופה לעבר מספר אנשים ששהו בתחנת אוטובוס בצומת גוש עציון - ביניהם לוחם צה"ל ואדם חרדי - ונורה על ידי אחד החיילים. המחבל נפצע אנושות כתוצאה מהירי ובהמשך כוחות הרפואה קבעו את מותו.

מחקירה ראשונית של צה"ל עולה כי המחבל, שחוסל על ידי חיילים מגדוד נחשון בחטיבת כפיר, התקרב אליהם עם מספר סכינים שהיו מחוברים למקל. בצה"ל בודקים הוא הוא פעל באופן עצמאי. לא היו נפגעים בקרב כוחות הביטחון.

 

ניסיון פיגוע גוש עציון ניטרול מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד