י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

ליצמן, אתה חייב להתפטר, עוד היום!

איך 'מפליק' ראש הממשלה לליצמן פעם אחר פעם ללא תגובה הולמת? • כיצד עלול גפני להשאיר את ליצמן גם בלי שיניו התותבות? • ומה עשה אבו מאהר מכפר יאסיף בביתנו בשבת? • טורו של יצחק נחשוני

זקוק לטיפול שורש.  ליצמן. צילום: פיני רוזן
זקוק לטיפול שורש. ליצמן. צילום: פיני רוזן



נתניהו זקוק ל'טיפול שורש' דחוף מליצמן

אם נכונה הידיעה המופיעה היום במרכז עמודו הראשון של ה'דה-מרקר' - ואין בידינו סיבה להרהר אחריה ולערער אותה, אסור לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן להמשיך בתפקידו, ולו יום אחד, אלא אם כן הוא החליט לבצע לעצמו 'חרקירי' פוליטי ואישי.

הידיעה מדווחת כי למרות כל הכותרות ה'חגיגיות' אתמול שהממשלה אישרה את רפורמת רפואת השיניים חינם, שסיפקו לליצמן את ההישג המקצועי המשמעותי הראשון וחיוך שחשף שגם הוא זקוק לטיפול שיניים דחוף, עקר נתניהו את שיני מהפכת טיפולי השיניים לילדים מן השורש וטירפד אותה לזמן ארוך ובלתי ידוע.

אי-אפשר לחרוק שיניים ולעבור על כך בשתיקה.

נתניהו עשה כאן משהו הדומה מאוד לנוסח ההתרחשויות בפרשת העצמות בבית החולים ברזילי. גם אז הוביל נתניהו את הצבעת הרוב בממשלה שצידדה בעמדת ליצמן להעתיק את מיקום חדר המיון של בית החולים ולא להקים אותו על העצמות הפזורות כדומן על האדמה, אבל בתוך יום הסתיים הנושא ב'אני אנווט' את העצמות החוצה מקברותיהם ואקים בכל זאת את שלד הבניין על שלדי העצמות.

על פי הידיעה ב'דה מרקר' מהיום, נראה שנתניהו כבר נטל עצם אחת מאדמות אשקלון, עבר את מחסום השיניים, ותקע אותה בגרונו של ליצמן.

אנחנו קוראים היום את הידיעה ומסרבים להאמין כי תתכן שחיתות שלטונית קיצונית שכזו: "החלטת הממשלה מיום ראשון לאשר את הרפורמה, כוללת מוקש המחסל למעשה את האפשרות שהרפורמה תצא לדרך כמתוכנן ביוני השנה, ואף מעמיד בספק את עצם קיומה" - כותבת רוני לינדר-גנץ בידיעה הבלעדית. "בניגוד להצעה שהגיש משרד הבריאות לממשלה, בהחלטת הממשלה נקבע כי מתן טיפולי השיניים חינם לילדים עד גיל 8 יותנה בכך שבנוסף לקופות החולים שייתנו את השירות, יוקמו גם קופות חולים ייעודיות לנושא השיניים, שבהן יפעלו רופאי שיניים עצמאיים מהמגזר הפרטי. הסעיף הוכנס בניגוד לעמדתו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ובניגוד לעמדתם של רוב חברי מועצת הבריאות, שהודיעו לממשלה טרם הישיבה שהם מתנגדים להקמת קופות חולים נוספות לנושא השיניים".

העיתון יודע עוד לספר כי את המהלך קידם ראש הממשלה בנימין נתניהו עצמו, המחזיק גם בתיק שר הבריאות. מי שפעל בנושא למען רופאי השיניים העצמאיים הוא שר התמ"ת בנימין בן אליעזר, שגמל לנתניהו כבר למחרת על הצעד ה'אבירי' שעשה למענו, הצטרף אליו למפגש עם ידידו נשיא מצרים מובארק, ותרם לכך שלמפגש הזה יהיו שיניים.

בליצמן התקיים במהלך הזה "תמ"ת נפשי עם ...פלשתינים".

נתניהו ידע שבסופו של דבר תיחשף השערוריה בציבור, אם כי אולי לא כל כך מהר כפי שעשה זאת ה'דה מארקר', ובפרוטקול ישיבת הממשלה נכתב כי 'המוקש' יונח בתיאום עם...סגן שר הבריאות. אבל מי שראה את ליצמן אתמול נפול רוח ופנים, ומקשר היום בין הדברים, יודע שהתיאום הוא לכל היותר 'תיאום כוונות'.

נתניהו פשוט 'הוריד' אותו ואת אחרון הישגיו (בינתיים) ביריה מהמותן.

אחרי הכשלון החרוץ בבית החולים באשקלון, סטירת הלחי שאילצה את 'רפואה וישועה' של גור לפרוש מהמכרז על הקמת בית החולים באשדוד, מינוי המנכ"ל המתפטר שלו איתן חי-עם למנהל 'אסותא' שנראה כי תזכה במכרז, ועוד כמה כישלונות בדרך, אין לליצמן עוד מה לחפש במיטה החולה של ממשלת נתניהו. האיש הנחוש הזה כבר אפילו לא משמש בה כעלה תאנה אלא הפך לעלה נידף.

אם ימשוך את השמיכה על פניו וימשיך לשכב על כסא טיפולי השיניים, בהמתנה שהמכונות יתחילו לפעול חינם, כפי שהובטח לו, הוא עלול עוד לגלות שהיד שמחזיקה בזרוע צחצוחי השיניים היא של חברו למפלגה, יו"ר ועדת הכספים משה גפני, שמתוקף תפקידו יבקש הסברים לאן ילכו 65 מיליון השקל שנותרו מסל הבריאות אחרי ביטול טיפולי השיניים חינם לילדים וידרוש להפנות אותם לצרכים חיוניים אחרים כדי שלא ילכו לאיבוד.

אם זה יקרה כבר עלול ליצמן לגלות שהוא נשאר גם בלי התותבות.



שיחות 'פנים אל פנים' על חומוס

בשבתות האחרונות מצטרפים לשולחן השבת שלנו אורחים בלתי צפויים, אבל בהחלט רצויים: אבו מאהר מגיע מכפר יאסיף, אבו ראמזי כבר הפך לבן בית וחברו הטוב של אהרל'ה, אבו מרוואן שקופץ מדי פעם מיפו ובשבת האחרונה הצטרף אפילו ניהאד הירדני ועלה, בצורה מאד לא נימוסית, על השולחן.

סלחנו לו.

'אחוות עמים' ממש המוכיחה שניתן לקיים מו"מ ישיר, פנים אל פנים, ולא רק בשיחות עקיפות כמו עם אבו מאזן. אצלנו בבית, בשבת, זה נעשה בלי 'למרוח' אחד את השני, רק 'מנגבים'' יחד חומוס כשר למהדרין עם חלה של 'ויז'ניץ'.

ימות המשיח ממש.

אלא שבימים האחרונים נפלה לידנו חוברת פרסומית שמקלקלת לנו את 'חזון האחרית' הזה, כאילו הודפסה על-ידי הימין הקיצוני וההזוי. ולא היא - החוברת יצאה לאור דווקא על-ידי שלוחת העיתון 'הארץ' בעל האוריינטציה השמאלנית, ואין לנו מושג קל שבקלים למה הוא עושה לנו את זה.

זה לא משום שקוראים לחוברת 'עכבר העיר', שם שלא בדיוק פותח תיאבון לאוכל, אלא משום שחברת 'צבר' זו שמצרפת לסעודות השבת שלנו את כל 'החברים' מהמעגל הערבי המקיף אותנו, ומצליחה לאחרונה להפוך כל 'חמאס' ל'חומוס' כשר למהדרין, העניקה את חסותה לחוברת שבה למעלה ממאה מסעדות חומוס ברובן טריפה, יותר ממחציתם בישובים ערבים, ואנחנו נקראים לפקוד אותן. אפילו מצרפים לנו מפה, כדי שנוכל להגיע בקלות.

ואנחנו זועקים 'חומוס' ולא רק מהבטן: איך נוכל להמשיך ולהכניס בשבת הקרובה לביתנו את כל סדרת החומוסים של 'צבר' הכשרה למהדרין שהיא קוראת להם, מסיבות מסחריות, בשמות בני דודינו, כשאמינותה של החברה הזו בנושא הכשרות התערערה בעינינו משנוכחנו לאיזה מסעדות גועליות היא מכוונת אותנו?

היום הסתבר לנו שלא רק המפעל 'צבר' אלא כל מדינת הצברים, כבר אינה רק מדינת 'שקשוקה' אלא מדינת 'חומוס'. משרד התיירות העלה מסע פרסום בעלות של מיליון שקל, הבא לעודד ולקדם את התיירות לכפרים הדרוזים והצ'רקסים.

מסע הפירסום הממשלתי הזה שמופיע תחת הסיסמא "כפר ביקרתם"? יעודד השתתפות יהודים בפסטיבלים ובאירועים ובין השאר בחג השבועות הקרוב, שיהפוך מ'חג הביכורים' לחג של ביקורים ב...פסטיבל שיערך בכפרים בית ג'אן, חורפיש ו...פקיעין.

רק אתמול נרגמה בפקיעין קבוצת מתפללים בידי 20 פורעים ערביים רעולי פנים, ותוכלו לקרוא על כך ב'המבשר' של היום, אבל הממשלה מעודדת יהודים להגיע לכפר בשבועות ולסייע למימון פסטיבל של הפורעים בנו.

אם כבר, היינו מציעים לממשלה לא להרחיק עד לישובי הדרוזים והצ'רקסים בגליל ובנגב, בואו ונתחיל, בצורה נסיונית, בעידוד התיירות כאן לידינו, אולי בטייבה שבמרכז הארץ.

בואו ונראה אתכם מכניסים אוטובוס של 'תיירים ישראלים' למרכז הישוב רק כדי להתבונן בבנין העיריה שהועלה שם אתמול באש, וגם מצליחים להוציא אותו משם.

לעניות דעתינו, בשלב הזה, רק דבר אחד יכול להבטיח שכספי הקמפיין המטורף הזה, מיליון השקל, הזה לא ירדו לטמיון – אם יצורפו מדריכים לאוטובוסים.

ברוך מרזל ואיתמר בן גביר בודאי ישמחו לקחת, אם גם בדיעבד, את התפקיד על עצמם.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד