י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תיעוד בלעדי

צפו: ראש העיר החרדי נגרר לבית המשפט

ראש העיר ביתר עילית הגיע היום לבית המשפט השלום בירושלים, בעקבות תביעה שהגיש נגדו מנהל מוסד בעירו | עורכי דינו של רובינשטיין טענו כי על בית המשפט לפטור את ראש העיר מלהתייצב בעצמו למשפט, שכן "הוא עסוק בהצלת חיים ובקשר ישיר מול תושבי העיר הנמצאת במצבי תחלואה קשים" | התובעים הזכירו לו את הטיסה לאומן בשיא המאבק בקורונה

צפו: ראש העיר החרדי נגרר לבית המשפט
ראש עיריית ביתר עילית בבית המשפט צילום: באדיבות המצלם

מחזה לא שגרתי הבוקר (ראשון) באולם בית משפט השלום בירושלים, עת נאלץ ראש העיר ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, להתייצב באולם בית המשפט, לאור התביעה שהוגשה על ידי עורך הדין שיר פרומין, המייצג את מוסדות "לב החינוך החסידי" בעיר.

מדובר בתביעה שהוגשה ע"י המוסד החסידי המרכזי לחינוך מיוחד בביתר עילית "לב החינוך החסידי", לטענתם העירייה מתנכלת למוסד בעקבות כך שמנהלו, הרב אלחנן וייסנשטרן, תבע מהעירייה להעביר למוסד את התקציבים המגיעים לה כחוק. התובעים סבורים כי בשלב זה ראש העיר ואנשיו הכריזו מלחמה נגד המוסד, והפרשה מתנהלת כבר כמה שנים בזירה הציבורית והקהילתית.

כתוצאה מכך הגיש המוסד יחד עם ועד ההורים תביעה לבית המשפט בדרישה לחייב את העירייה לשלם למוסד את הכספים להם היא מחויבת לפי חוק, חובות שהגיעו לכמעט 4 מיליון שקל. התביעה עצמה הועמדה על 2.5 מיליון, הרף המקסימלי לתביעה בבית משפט שלום.

מאחורי הקלעים התנהל מאבק איתנים על עצם הופעתו של ראש העיר מאיר רובינשטיין לבית המשפט. עורך הדין של עיריית ביתר עילית ושר ראש העירייה פנו בתחילה בבקשה לדחות את הדיון בשל מגפת הקורונה. השופט התנגד וקבע כי הדיון יתקיים כמתוכנן.

בשלב השני, טענו עורכי דינו של רובינשטיין כי על בית המשפט לפטור את ראש העיר מלהתייצב בעצמו למשפט, שכן "הוא עסוק בהצלת חיים ובקשר ישיר מול תושבי העיר הנמצאת במצבי תחלואה קשים".

גם לטענה זו התנגד עו"ד שיר פרומין נציג מוסדות "לב החינוך החסידי", וטען בפני השופט כי "רובינשטיין מצא את הזמן לטוס לאומן לשבוע שלם באמצע הגל השני של הקורונה בתקופת ראש השנה". לסיכום טענו התובעים, ראש העיר משתמש בקורונה כתירוץ.

השופט אלעזר נחלון קיבל את הטענה וקבע כי ראש העירייה כן נדרש להתייצב לדיון. ובתום דיון משפטי ארוך המליץ השופט לעיריית ביתר ולראש העיר להידבר עם נציגי המוסד ולייתר את הצורך שלו להכריע בענין.

וועד ההורים של 'לב החינוך החרדי' אמרו עם החלטת השופט: "בתוך מערכת הבחירות האחרונה הודיע ראש העיר כי הוא סולח ומוחל לכולם. אנו מצפים ממנו להיות ראש העיר של כולם ולהתנהג כמבוגר האחראי ולשים סוף לסאגה הזאת". עוד הוסיפו: "לא על זאת תקום תפארתך, על יכולתך לרסק ולסגור מוסד לחינוך מיוחד בעיר. בתקופתך כבר נסגרו שלשה מוסדות לחינוך מיוחד. אנא, עשה את מה שאתה יודע שזה רצון השם, גלה חמלה ועשה סוף לפרשה הכאובה".

מעיריית ביתר עילית נמסר בתגובה: ״העירייה מנועה מלהתייחס לנידון שנמצא בהליך משפטי. מחלקת החינוך של העירייה פועלת לטובת כלל ילדי העיר, ללא הבדל בין ילד לילד״.

 

מאיר רובינשטיין ביתר עילית בית משפט תקציבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד