י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
החרדים שומרים על כוחם

סקר חדש: הליכוד יציב; לפיד ממשיך להתחזק

סקר חדש ואולי אחרון שמתפרסם הערב, לפני הגשת הרשימות לכנסת ה-24 ביום חמישי, לא מבשר טובות ואולי מעיד כי גם הבחירות הללו לא יובילו לכדי הכרעה ברורה. גם ההצטרפויות החדשות למפלגות השונות והפרישה של ניסנקורן מהחיים הפוליטיים לא משפיעים 

סקר חדש: הליכוד יציב; לפיד ממשיך להתחזק
אילוסטרציה צילום: בחדרי חרדים

51 יום לבחירות וארבעה ימים להגשת הרשימות המתמודדות לכנסת, וככל שעובר הזמן נראה כי פנינו מועדות לבחירות חמישיות. מפת המפלגות עדיין לא משתנה באופן משמעותי, למרות שחקן החיזוק של ימינה - ראש עיריית שדרות אלון דוידי ופרישתו של ניסנקורן מהחיים הפוליטיים.

מסקר חדשות 12 שפורסם הערב (ראשון) עולה כי אם הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד בראשות בנימין נתניהו מובילה עם 30 מה שממצב אותה סביב ה-30 ומשאיר אותה במעמדה כמפלגה הגדולה בכנסת במקום השני ובפער ניכר - יש עתיד בראשות יאיר לפיד שממשיכה להתחזק ומקבלת 17 מנדטים. לעומתה תקווה חדשה בראשות גדעון סער ממשיכה להיחלש ומקבלת 14 מנדטים.

ימינה בראשות נפתלי בנט ממצבת את עצמה עם מספר דו ספרתי ומקבלת 13 מנדטים, ירידה לעומת מה שניבאו לה הסקרים בתחילת המגיפה אך עלייה משמעותית בכוחה האלקטורלי - למרות פרישתו של סמוטריץ'. הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"ם, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה עם 10 מנדטים.

הגוש החרדי שומר על כוחו עם תזוזה של מנדט ממפלגה אחת למשנה, כשש"ס בראשות אריה דרעי עם 8 מנדטים ויהדות התורה בראשות יעקב ליצמן עם 8 מנדטים גם היא.

ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן נחלשת מעט ומקבלת 7מנדטים, העבודה מחזקת לאחר שקיבל את הכותרת "בראשות מרב מיכאלי", עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 5 מנדטים וסוגרות את הרשימה מרצ בראשות ניצן הורוביץ וכחול לבן בראשות בני גנץ עם 4 מנדטים לכל אחת.

לא עוברות את אחוז החסימה: המפלגה הכלכלית החדשה בראשות פרופ' ירון זליכה עם 2.9%, הציונות הדתית והבית היהודי בראשות בצלאל סמוטריץ' עם 2.1%, הישראלים בראשות רון חולדאי עם 1.2%, עוצמה יהודית ונעם בראשות איתמר בן גביר עם 1.2%, עלה ירוק עם 0.8%, תנופה בראשות עפר שלח עם 0.3%, תל"ם בראשות משה (בוגי) יעלון עם 0.2%, גשר בראשות אורלי לוי-אבקסיס עם 0.2% וותיקי ישראל בראשות דני יתום עם 0.1%.

ואם הבחירות היו מתקיימות היום ואם הבחירות היו מתקיימות היום ומפלגת "רע"ם" של מנסור עבאס תרוץ בנפרד מהרשימה המשותפת כשמאזן גנאיים הוא מס' 2, ויתר המפלגות ללא שינוי, המפלגות כולן שומרות על כוחן מלבד המשותפת שנחלשת במנדט ויורדת לתשעה מנדטים לטובת העבודה שמתחזקת במנדט ומקבלת ששה. רע"ם עם 1.8%.

אם הבחירות היו מתקיימות היום ומפלגות "העבודה" של מרב מיכאלי ו"הישראלים" של רון חולדאי היו רצות ברשימה אחת בראשות מרב מיכאלי, ויתר המפלגות ללא שינוי, המפלגות כולן שומרות על כוחן מלבד יש עתיד בראשות יאיר לפיד שיורדת ל-16 לטובת העבודה והישראלים בראשות מרב מיכאלי שעולה ל-7 מנדטים וישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן שנחלשת עוד ומקבלת 6 מנדטים.

הסקר נערך ע"י מכון מדגם בראשות מנו גבע בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 505 נשאלים טעות דגימה 4.4%-+ מועד איסוף הנתונים: 31 בינואר 2021

סקר מנדטים מנו גבע בחירות 2021 בחירות לכנסת ה 24

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד