י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ללא אישור הצבא

חסידי ברסלב נכנסו ללב הכפר הפלסטיני: בן 15 נפצע בינוני

נער חסיד ברסלב כבן 15 נפצע הלילה באורח בינוני במהלך כניסה לא חוקית לכפר הפלסטיני כיפל חארס בשומרון | החסידים שנכנסו להתפלל על קבריהם של יהושוע בן נון וכלב בן יפונה, נתקלו ביידויי אבנים וחולצו מהכפר

חסידי ברסלב נכנסו ללב הכפר הפלסטיני: בן 15 נפצע בינוני
מתפללים בכיפל חארס//ארכיון צילום: Yaakov Naumi/Flash90

מספר חסידי ברסלב נכנסו הלילה (בין ראשון לשני) לכפר הפלסטיני כיפל חארס הסמוך לאריאל, בו נמצאים על פי המסורת קבריהם של יהושע בן נון וכלב בן יפונה. במהלך כניסתם לכפר החלו במקום הפרות סדר והושלכו לעברם אבנים על ידי התושבים המקומיים.  

כתוצאה מיידוי האבנים, נפצע אחד החסידים, נער כבן 15 בראשו. הוא טופל על ידי גורמי רפואה צבאיים ופונה על ידי ניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. שאר המתפללים הצליחו לצאת מהכפר בליווי הצבא ללא פגע.

יצוין, כי בעבר אושרו כניסות המוניות לכפר, בעיקר ביום ההילולא של יהושוע בן נון. אלא, שמאז התפרצות הקורונה בישראל וברשות הפלסטינית, מונע הצבא כניסת ישראלים לכפר.

למרות האיסור, הדבר לא מונע ממתפללים להיכנס אל עומק הכפר הפלסטיני הנחשב לעוין יחסית, דבר המהווה סכנה ביטחונית חמורה. קבוצת המתפללים שנכנסה הלילה עשתה זאת, למרות ניסיון של לוחמי צה"ל למנוע מהם את המעבר אל הכפר.

אירוע דומה התרחש רק לפני שלושה שבועות, כאשר קבוצת מפללים נכנסה לעיר שכם לתפילה על קברו של יוסף הצדיק. המתפללים נתפסו על ידי המשטרה הפלסטינית אך הצליחו להימלט. רק בנס האירוע הסתיים ללא נפגעים.

 

כיף אל חארס יהושע בן נון יידוי אבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד