י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לאחר ההתנצלות

ראש העיר על הרב: "אחד האנשים החכמים באנטוורפן"

לאחר שראש עיריית אנטוורפן התנצל בפני רבני העיר על הסגר הסלקטיבי בו התכוונו להכניס את הקהילות החרדיות, הוא נפגש עם רב העיר הגאון רבי דוד משה ליברמן וסיכם עמו כיצד לטפל להבא בבעיות הקשורות במגפה | "הוא אחד האנשים החכמים באנטוורפן"

ראש העיר על הרב: "אחד האנשים החכמים באנטוורפן"
ראש העיר אנטוורפן והרב ליברמן צילום: באדיבות המצלם

ראש עיריית אנטוורפן באר דה וובר, נפגש עם רבה הראשי של אנטוורפן, הגאון רבי דוד משה ליברמן אב"ד קהילת שומרי הדת אנטורפן זקן רבני אירופה ואמר כי "רואים את החכמה של הרב".

ראש העיר הגיע לביתו של הרב לפגישה בנוגע למספר דברים על הפרק, כמו הסגר, בדיקות קורונה, הגבלות, ועוד נושאים שונים שעל הפרק. ראש העיר הגדיר את הפגישה כ"מרגשת, מעשית וטובה". הפגישה התקיימה לאחר מספר תקריות בין המשטרה לבין אנשי הקהילות, כשבאחת מהן העירייה סגרה בצו מנהלי את בית הכנסת בעלזא בגלל הפרת הנחיות.

בנוסף היהודים כעסו שהעירייה איימה להכניס רק את הרחובות שלהם לסגר קפדני, דבר שהביא בסופו של דבר להתנצלות של ראש העיר.

ראש העיר התנצל בפני הרב על הדברים שאמר לגבי בדיקות קורונה

גורם בכיר בקהילה היהודית באנטוורפן אומר ל"בחדרי חרדים" כי "ראש העיר הגיע לרב הראשי, הוא הקשיב למצב ושמע את כל הבעיות שיש לקהילות היהודיות, הם התייעצו יחד לגבי כל הנושאים, זה היה פגישת עבודה, ראש העיר שיבח את רבני העיר ואמר כי הרב "הוא אחד האנשים החכמים באנטוורפן", וכבוד הוא לי להתייעץ עם הרב לגבי הבעיות".

הפגישה הנוכחית מגיעה לאחר שראש עירית אנטוורפן, באר דה וובר, נפגש בשבוע שעבר עם רבה של קהילת מחזיקי הדת באנטוורפן, הגאון הרב אהרן שיף אב"ד קהילת מחזיקי הדת אנטוורפן, במתחם בדיקות קורונה, הרב הגיע למקום לעקוב אחר מצב הקהילות, שם היה גם ראש העיר, הצדדים ניסו להרגיע את הרוחות על רקע איומים של ראש העיר לסגור את מוסדות החינוך החרדיים אם התלמידים לא יעברו בדיקת קורונה.

ראש העיר התנצל בפני הרב על הדברים, הרב התייחס לאנטישמיות הגדולה שיש סביב היהודים, ראש העיר אמר כי הדברים היו צריכים להיעשות בצורה אחרת, ומהלכים רגישים צריכים להיות בתיאום עם הרבנים לפני שיוצאים בהודעות בומבסטיות. הרב גם אמר לראש העיר כי חייבים להוריד את מפלס האנטישמיות, וחייבים לוודא שלא מאשימים את היהודים בתחלואה.

אנטוורפן קורונה הרב דוד משה ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד