י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
כשברקע מגעים לשיחות

מזכיר המדינה מזהיר: איראן נמצאת חודשים מפצצה גרעינית

‏שר החוץ האמריקני בלינקן הזהיר בראיון כי "איראן נמצאת במרחק של מספר חודשים לפיתוח נשק גרעיני, אם היא תמשיך בהפרות של הסכם הגרעין" | אזהרתו באה כשברקע דיבורים על הסכם חדש בין הממשל האמריקני לאיראנים

מזכיר המדינה מזהיר: איראן נמצאת חודשים מפצצה גרעינית
אנתוני בלינקן צילום: מתוך הטוויטר

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אומר בראיון לרשת 'NBC' כי איראן רחוקה חודשים ספורים מלייצר מספיק חומר לבניית פצצה גרעינית.

כזכור לקראת כניסתו לתפקיד, אמר בלינקן בשימוע בסנאט כי "ממשל ביידן יתייעץ עם ישראל ועם מדינות המפרץ לפני שארצות הברית תחזור להסכם הגרעין עם איראן". והוסיף כי "כשהנשיא ייכנס לתפקיד נראה מה איראן עושה ואז נחליט איך להתקדם", הוא ציין כי ארצות הברית רחוקה מחזרה להסכם.

בלינקן אמר לאחר השימוע בסנאט, כי ארצות הברית לא תסיר את הסנקציות מעל איראן, "קודם נראה אם איראן תשוב לקיים באופן מלא את מחויבויותיה בהסכם הגרעין" דבריו עוררו זעם באיראן, האיראנים טענו כי ממשל ביידן נוהג באותה דרך של ממשל טראמפ.

בנוגע למדיניות החוץ מול רוסיה וצפון קוריאה אמר מזכיר המדינה. כי ממשל ביידן ישקול סנקציות חדשות נגד צפון קוריאה כמו גם "פעולות אפשריות אחרות נגד רוסיה". הוא הזכיר את אלכסיי נבלני מנהיג האופוזיציה הרוסי שנכלא כי העז לצאת נגד פוטין, בית משפט קנס היום את יוליה נבאלניה, אשתו של מבקר הקרמלין הכלוא, אלכסיי נבלני, בסכום של 20,000 רובל (265 דולר) בגין השתתפות בהפגנות ללא אישור ביום ראשון.

ג'ו ביידן איראן פצצה גרעינית אנתוני בלינקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד