ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
יהדות התורה 'המאוחדת'

סוף הסאגה: דגל התורה ואגודת ישראל סיכמו על ריצה משותפת

בתום שבועות של מאבקים סוערים, כשבאוויר מרחף פילוג וריצה עצמאית של 'דגל', בפגישה שנערכה בין נציגי 'דגל התורה' ו'אגודת ישראל', סיכמו הצדדים על ריצה משותפת בבחירות לכנסת. כאשר 'דגל' יצאה כשידה על העליונה | כיצד ינהגו פרוש ואייכלר שההסכם נחתם בהעדרם

סוף הסאגה: דגל התורה ואגודת ישראל סיכמו על ריצה משותפת
אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

לאחר מאבק שנמשך כחודש מאז פיזור הכנסת בין דגל התורה לאגודת ישראל, בנוגע לחלוקת התפקידים, כשגם משה גפני וגם יעקב ליצמן, דרשו את תפקיד ועדת הכספים ובנוסף לכך התלקח מאבק בנוגע לסדר המקומות ברשימת המפלגה לכנסת ה-24, כשסדר הרשימה חורץ את גורלם של האחרונים.

מוקדם יותר היום (שני) נפגשו אנשי אגודת ישראל מוטי בבצ'יק וחנוך זייברט, עם נכדיהם של גדולי ישראל, יענקי קנייבסקי ומוטי פלאי ובסופו של מפגש הושג סיכום על ריצה משותפת.

על פי הסיכום, דגל התורה תעמוד במקום הראשון, אותו יתפוס משה גפני, כשגם ועדת הכספים תישאר בידיו של גפני, לאחר שהשר ליצמן ויתר על זכותו לבחור את התפקיד הראשון, זכות שהייתה אמורה להיות שלו במקרה וסדר הרשימה משתנה.

גם ברשימה, ליצמן יתייצב במקום השני, כאשר בתחתית הרשימה ישובץ יצחק פינדרוס במקום השביעי ונציג אגודת ישראל ישראל אייכלר ישתבץ במקום השמיני.

הערב צפויים הצדדים לחתום על ההסכם המשותף, כשעדיין לא הגיעו להסכם פנימי בתוך אגודת ישראל, לאחר שציר מאיר פרוש וישראל אייכלר לא לקחו חלק בהסכם שהתגבש.

אגודת ישראל דגל התורה יהדות התורה יעקב ליצמן משה גפני יצחק פינדרוס ישראל אייכלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד