י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הקיץ כבר כאן: כיצד להישמר מפני סרטן העור?

ד"ר יעל טוקצ'ינסקי מקדישה את המאמר השבועי לסרטן העור • איך נדבקים בעצם? מה ניתן לעשות על מנת להקטין את הסיכוי? והאם קרמים להגנה באמת עוזרים למניעה?

הקיץ כבר כאן: כיצד להישמר מפני סרטן העור?



לקראת הקיץ הקרב ובא, רציתי להפנות את תשומת לבכם לבעיית סרטן העור. בארצנו המבורכת בשמש, סרטן העור מהווה בעיה נפוצה, וחשוב להגביר את המודעות אליה. למעלה ממחצית האנשים המגיעים לגיל 70 סובלים מהמחלה.

גלי האור האולטרה-סגולים לא בהכרח גורמים לסרטן העור. ועדיין, גלי אור באורך 290-320 נמ' הינם הסיבה העיקרית להתפתחות סרטן העור אצל אנשים בעלי עור בהיר. נוסף על כן, גלי אור אולטרה-סגולים גורמים לדיכוי המערכת החיסונית. הסוג הנפוץ ביותר של סרטן העור הוא Carcinoma .

זהו סוג סרטן עם אחד האחוזים הגבוהים ביותר של החלמה. הסיבה לכך טמונה בעובדה שגידולים סרטניים מסוג זה נראים לעין, שכן סרטן העור מתפתח במקומות עור פתוח והדבר מאפשר גילוי מוקדם של הבעיה. כתוצאה מכך, כ-90% מהחולים מגיעים להחלמה.

שימוש בקרמים עם מקדמי הגנה נגד השמש ולבישת בגדים שמכסים את הגוף מפני קרני השמש, מורידים את רמת הסיכון. חשוב להימנע משהייה בשמש באמצע היום ולהשתמש בקרמים להגנה מפני נזקי השמש עם מקדם הגנה לא פחות מ-15. גורמים נוספים ל- Carcinoma של העור הם חומרים כימיים המכילים As (זרניק) או חומרים אורגניים מסוימים וקרינה יונית כגון גלי רנטגן, גלים עם אורך 0.1-0.3 נמ' וגלי גמא. גורמים תומכים להתפתחות Carcinoma של העור הם נטיה גנטית וחולשה של מערכת החיסון.

75% מכלל גידולי העור נוצרים מתאי האפידרמיס. מראיהם חלק, מבריק, חצי שקוף, לפעמים עם נקודות כהות של מלנין בפנים. מסביב ניתן לראות כלי דם מורחבים. גידולים אלה לא נוטים לשלוח גרורות, אבל הם מסוגלים להתפשט על פני העור ולעומק, אל תוך הגוף תוך זמן קצר מאד, תוך כדי פגיעה בעצבים, העצמות והמוח.

סרטן העור אינו גורם לכאבים, לכן לעיתים אנשים לא מתייחסים אליו ברצינות במשך זמן רב. לעיתים, החולים פונים לעזרה כאשר ישנם כבר גידולים רבים על עורם. אבחון של סרטן העור מתבצע על ידי ביופסיה. הטיפול תלוי במיקום וגודל הגידול ובמידה שבה הוא כבר הספיק לחדור לעומק. יש גם לקחת בחשבון את גילו ומינו של החולה. לרוב הטיפול הינו כירורגי.

חשוב להיבדק באופן קבוע אחרי החלמה מ- Carcinoma של העור, מאחר ותוך 5 שנים המחלה נוהגת לחזור. ב-3-5% מהמקרים גידולים מופיעים באותם המקומות, ובשאר המקרים – במקומות חדשים. יש לציין גם ש- Carcinoma של העור מהווה סיכון להתפתחות סוגים אחרים של סרטן.

ישנם סוגים נוספים של סרטן העור וחשוב להיות מודעים לכך, להשתמש באמצעי הגנה ולהיות ערים לסימנים מוקדמים. עדיף להיבדק ולגלות שחששות היו בלתי מבוססים, מאשר למצוא את עצמך אורח קבוע במחלקה האונקולוגית. בעזרת הומיאופתיה, דיקור וטיפולים אנרגטיים ניתן לתת תמיכה טובה מאד לכל טיפול שהחולה יקבל במסגרת בית החולים; לעזור לחולה להתאושש לאחר הניתוח ולחזור לתיפקוד מלא תוך זמן מינימאלי; לחזק את המערכת החיסונית של החולה ובכך להקטין את הסיכוי לחזרת המחלה. ישנה גם משחה הומאופתית המגינה היטב על העור מנזקי השמש.

ד"ר יעל טוקצ'ינסקי, מטפלת רב תחומית (נטורופתיה, הומיאופתיה, דיקור, צמחי מרפא, קריסטלים ותמציות קריסטלים ושיטות אבחון וריפוי נוספות). טל. לתגובות: 0548450103

קישורים:
אתר הבית של ד''ר יעל טוקצ'ינסקי
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד