כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בשל הירידה בביקוש

מאות חיסונים שפג תוקפם הושלכו לפח

למרות העובדה שברבע ממתחמי החיסונים של קופת החולים כללית מחסנים כל מי שחפץ בכך ללא הגבלת גיל - בשל הירידה בביקוש נאלצו לזרוק בימים האחרונים 1,000 מנות חיסון שפג תוקפן

מאות חיסונים שפג תוקפם הושלכו לפח
מתחם חיסונים בירושלים צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

כמות אדירה של חיסונים נזרקה לפח: בעקבות הירידה בביקוש להתחסן - הנובעת מחשש, שאננות והעובדה שרוב אוכלוסיית הסיכון כבר התחסנה, 40 מתחמי חיסונים של קופה"ח כללית נפתחו בימים האחרים לכל הגילאים. למרות המאמצים כ-1,000 חיסונים הושלכו לפח כי פג תוקפם - כך מדווח יואב אבן בחדשות 12.

על פי הדיווח, בעקבות הירידה בביקוש לחיסונים, בימים האחרונים בכ-40 מתחמי חיסונים קופ"ח כללית בכל רחבי הארץ, כלומר ברבע מכל מתחמי החיסונים - נאלצו לפתוח את מבצע החיסונים לכל הגילאים ע"מ שלא יזרקו מנות חיסון לפח.

אלא שבניגוד למצב לפני שבועיים או שלושה, שבו כל קריאה כזאת הובילה לתמונות של מתחמי חיסונים עמוסים לעייפה, הפעם גם הפתיחה לכל הגילאים לא מילאה את המתחמים.

התוצאה, בימים האחרונים נאלצו בכללית להשליך לפח כ-1,000 חיסונים שתוקפם פג, פי 2 יותר מהמספר הגבוה ביותר שדווח עד כה על חיסונים שהושלכו לפח (כ-470). נדגיש כי בקופת חולים כללית לא אשמים בכך שחיסונים הושלכו לפח, ואם לא היו פותחים את החיסונים לכל הגילאים כדי למנוע את התופעה אפשר שמספר החיסונים שהיו נזרקים לפח היה גבוה הרבה יותר מאלף.

בתוך כך, משרד הבירואת דיווח הבוקר על קרוב לשלושה מיליון ישראלים שהתחסנו במנת החיסון הראשונה ולמעלה ממיליון וחצי שהתחסנו בשנייה. 75%מהאזרחים בגילאי 60 ומעלה כבר קיבלו את שתי מנות החיסון לנגיף.

קופת חולים כללית חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד