י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
התפרצות הקורונה בצה"ל

הרמטכ"ל החליט: עוצר ביחידות הסגורות

הרמטכ"ל אביב כוכבי החליט להטיל עוצר יציאות על היחידות הסגורות בצה"ל, זאת בשל העלייה החדה במספר החולים בצבא | במקביל, נמשך מבצע החיסונים בצה"ל: למעלה מ-100,000 חיילים התחסנו עד כה במנת החיסון הראשונה

הרמטכ"ל החליט: עוצר ביחידות הסגורות
צה"ל נערך למבצע החיסונים צילום: דובר צה"ל

בשל עליית התחלואה ובהתאם להערכת המצב המתמשכת בצה"ל החליט ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, על עוצר יציאות ליחידות הסגורות החל מהיום (שלישי). עוצר היציאות יחול על כלל היחידות הסגורות בצה"ל, למעט יחידות אשר יוגדרו 'מחוסנות' או 'ירוקות', שימשיכו את סבב היציאות כבשגרה.

בבסיסים הפתוחים, הונחו המשרתים לעבוד במשמרות תוך שמירה על קפסולות, ללא קיום מפגש ביניהן. בצה"ל מציינים כי חריגות ספציפיות יאושרו בסמכות ראש אגף המבצעים. "צה"ל ממשיך לקיים הערכות מצב שוטפות ופועל לצמצום התחלואה בקרב משרתי צה״ל", מסר דובר צה"ל.

בצבא מודאגים מהזינוק במספר החיילים המאובחנים כחולי קורונה, ורבים אחרים שנאלצים להישלח לבידוד. כפי שדווח מוקדם יותר השבוע, אחד ממוקדי ההתפרצות בצה"ל הוא הגדוד החרדי נצח יהודה שכל חייליו ומפקדיו שוחררו לחופשה בביתם, רבים מהם לבידוד, בניסיון לקטוע את שרשרת ההדבקה.

"צה"ל איבד שליטה על התחלואה", אמר ל'בחדרי חרדים' חייל המשרת בגדוד. "לוחמים נמצאים חיוביים בזה אחר זה ואף אחד לא יודע מה קורה". אגף הרפואה בצה"ל פועל בימים אלו לערוך בדיקות בבסיסים המוגדרים כמוקדי התפרצות. החולים המאובחנים נשלחים למתחמי בידוד של הצבא, ואילו המבודדים נשלחים לביתם.

בתוך כך, נכון לאמש, 2,406 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל מאובחנים כחולים בקורונה במצב קל. נכון ליום א', 12,549 משרתים נמצאים בבידוד ביתי. עד כה, 117,558 משרתים קיבלו את המנה הראשונה של החיסון נגד הנגיף קורונה, וכן משרתים 25,328 קיבלו את המנה השניה של החיסון.

קורונה צה"ל עוצר רמטכ"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד