כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הנוגדנים לא עוזרים

החשש התגשם: נמצא זן שעמיד בפני חיסונים

מחקר שנערך בבריטניה מצא מוטציה בעלת "יכולות על" שמסוגלת לשנות צורתה ולחמוק מנוגדנים והחיסונים אינם יעילים נגדה. מדובר במוטציה שהתגלתה גם בזן הדרום אפריקני וגם הברזילאי

החשש התגשם: נמצא זן שעמיד בפני חיסונים
נגיף הקורונה צילום: pixabay

החשש מפני מוטציות עמידות לחיסונים התגשם: במהלך בדיקות ריצוף לאיתור נגיפים שנערכו בבריטניה, אותרה אמש (שני) ‏המוטציה E484K ב-11 דגימות של הווארינט הבריטי.

על פי דיווחים מהממלכה, מדובר במוטציה שהתגלתה גם בזן הדרום אפריקני והברזילאי, ופיתחה "יכולת על" שמאפשרת לה לשנות צורה ולחמוק מהנוגדנים וכך למעשה לגבור על החיסונים השונים לנגיף.

נזכיר, כי מחקרים שונים שערכו חברות התרופות פייזר ומודרנה, שמפתחות גם את החיסונים לנגיף, החיסונים שהן פיתחו פחות יעילים מפני המוטציה הדרום אפריקנית, והחשש הוא שאותו הדבר יקרה עם המוטציה הברזילאית.

‏החוקרים המייעצים לממשלה הבריטית, פרסמו דו"ח לפיו אותן דגימות בהן התגלתה המוטציה, לא קשורות אחת לשנייה, מה שמעיד שהמוטציה התפתחה בכל מקרה ומקרה באופן נפרד.

עם זאת, כיום המוטציה החדשה אינה קיימת במרבית מהמקרים של המוטציה הבריטית והחשש הוא שהיא תמשיך להתפתח או להתפשט.

נתון נוסף שמעורר דאגה הוא ‏שלפי תוצאות מחקר שערך המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בדרום אפריקה על 44 אנשים שנדבקו בקורונה בעבר, 90% מהמחלימים פיתחו נוגדנים בפחיתות יעילות כנגד המוטציה החדשה, כש-48% מתוכם כלל לא פיתחו נוגדנים לנגיף.

קורונה חיסונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד