י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

חולדאי, יש לך חמאה על הראש, תיזהר!

איך אומרים "בורים ועמי ארצות" באנגלית ומדוע חולדאי ה'מלומד' אינו יודע את המתמטיקה של החיים? • מי כירסם בתקציב מוסדות הדת שעוד נותרו בת"א? • טורו היומי של יצחק נחשוני

משה גפני ורון חולדאי בסיור בתל אביב. צילום ארכיון
משה גפני ורון חולדאי בסיור בתל אביב. צילום ארכיון



ה'רוב הדומם' וה'חינוך המדמם' של חולדאי

היום אנחנו עם 'המודיע'.

החולדאי המכרסם, מעורר הגועל ולא מהיום, לא ימצא בעיתון הזה אף חור לחדור דרכו לתודעת הקוראים ולעורר אצלם את הצורך להגיב להבליו. פשוט לא ספרו אותו.

אז אמר.

מאות שייחים, אימאמים ושונאי ישראל אחרים נושאים את דרשותיהם נוטפי הארס, ומסיתים מדי יום את הקהל השבוי שלהם נגד יהודים. אז מי יכול לצפות שדווקא בכנס של סמינר הקיבוצים יודו בכישלון החינוכי ויעטרו את החינוך החרדי בעיטור המופת המגיע לו?

נכון, לפרופ' נמרוד אלוני, הבן של שולמית, שהוא יושב ראש הכנס ה'חינוכי' שבו הקיא חולדאי את קיאו, היה יותר אומץ ציבורי לשטוח את אשר מציק לו. אתמול ציטטנו כאן מהדברים שאמר לקראת הכנס למקומון התל-אביבי 'העיר', היחיד שמגיע לקומות הנישאות של שכונת תל ברוך שם גר חולדאי, בהם הודה: "החינוך הדתי והחרדי מטיפים באופן חופשי לעמדות ברורות. הגיע הזמן שגם החינוך הנאור ישמיע את קולו בבהירות".

הם פשוט מתים מקנאה. פרופ' אלוני הוא כנראה יותר אינטליגנטי ופחות גס רוח מחולדאי והוא מוכן לפחות להודות בעובדות, גם אם עדיין לא באשמה.

אם רק רצינו, היינו יכולים להביך את חולדאי במטר של עובדות עד שהיה מאבד את לשונו העברית ונשאר רק עם האנגלית והמתמטיקה, שלדעתו ניתן לרכוש אותם רק בקיבוץ שבו למד ולא בבתי הספר החרדים המגדלים "בורים ועמי ארצות". את המתמטיקה של החיים המשותפים הוא בכל אופן לא למד.

אגב, בהזדמנות, אולי יוכל חולדאי להעשיר אותנו מעט בידע ולומר לנו איך אומרים "בור" באנגלית, ואיך "עם הארץ"?

בינתיים רק תראו מי קורא ל'מרד'.

איש שכבר אבותיו מרדו באדון עולם, שמממן בתי ספר המורדים בצה"ל ומסרבים לתת לא רק לרבנים לדרוך על סף פתחם, אלא גם למפקדים בכירים בצה"ל, איש שבתחום השיפוט שהוא נבחר לעמוד בראשו פועלים עשרות בתי ספר 'פתוחים', 'דמוקרטים' ופרטיים חילונים שאינם ממלכתיים, ואפילו בקיבוצים שהוא יצא מהם ומוציא את מיצי כיס המרה שלו בכנסים החינוכיים שלהם, פועלים כבר ידועים שכאלה. איש שהכריז אתמול כי הוא מורד בכל המוסכמות ובעיקר אם ריח של אמונה אמיתית נודף מהן.

אז מה כבר ניתן לצפות מהאיש אפור הזה, שמלבד 'לילות לבנים' וימים חשוכים של דאגה לכדור הארץ שום דבר בתפקיד שהוא מחזיק בו לא נזקף לזכותו. ומה, אדוני ראש העיר עם הנתונים הגואים של אלימות הנוער בעירך שרק עולים ועולים 'ללא הפסקה' ואלה הרי מתחנכים בבתי הספר של מי שאתה מכנה אותם ה'רוב הדומם' או ה...מדמם.

חולדאי הוא מסוג האנשים המקדימים מעשה למחשבה, לא רק בגלל 'נאום הבורות' שנשא אתמול, אלא גם משום שעוד לפני שהוא קורא ל'מרד' הוא כבר נמצא בו. עוד לפני מספר שבועות, הרבה לפני 'כנס החינוך' הוא דאג שמתקציב התמיכות של עירו ייהנו כולם - התמיכה לתיאטראות הוכפלה, ארגון יוצאי זגלמביה תוקצב בצורה יפה, ורק התמיכות למעט מוסדות הדת שעוד נותרו בעירו כורסם וברמת אביב קוצץ.

אז, לעומת היום, לא רק 'המודיע', גם העיתונים החרדים האחרים לא הגיבו. אם היינו מורידים מפניו את המסווה ומגלים את פרצופו האמיתי של חולדאי, אולי לא היינו צריכים להתגונן היום.

מי הבא בתור? פינוי עמונהצילום: מי הבא בתור? פינוי עמונה
מי הבא בתור? פינוי עמונה


יש פינוי מתקרב?

הנבואה ניתנה לשוטים, אבל כנראה שגם לשוטרים - והם מאותתים לנו היום שאו-טו-טו מתחילים באיזשהו 'פינוי'.

אולי עוד לא ב'גבעת יובל' שממנו יצאו רועי קליין ואלירז פרץ לשדה הקרב ממנו לא שבו, אבל ב'בית יהונתן' או במאחז אחר כלשהו זה קרוב מתמיד.

מהיכן אנחנו יודעים?

מהידיעה ההזויה המתפרסמת היום בכל התקשורת שהמדינה דורשת תשלום מהיישוב היהודי בחברון, עבור כוחות המשטרה הגדולים שטיפלו ב'הפרות הסדר' בעת פינוי 'בית השלום' בעיר האבות.

תמיד אמרו לנו שכל 'הוצאה' כרוכה בהכנסה, עכשיו מסתבר שזה נכון גם להוצאת יהודים מביתם.

רגע של רצינות: אין ספק בכלל שפרסום התביעה בעיתוי הזה דווקא, תקופה מאוד ארוכה אחרי פינוי 'בית השלום', ובהפתעה מוחלטת, נועד להרתיע את המתנגדים הפוטנציאליים לקראת הפינוי הקרוב הבא.

היס"מניקים כבר כנראה לא כל-כך מרתיעים, ה'כלובים' שהשתמשו בהם בפינוי גוש קטיף, יצאו מכלל שימוש, ולמי יש כח לגרור מתיישבים בבתיהם?

רק מי שאינו יודע להעריך את ערכה של ארץ ישראל בעיני המתיישבים האלה, ואת דבקותם בה יכולים להאמין שיתקפלו מחשש שיוכו בכיסם הריק, או אפילו באיום של נטילת סכום משמעותו מחשבונו של ארווין מוסקוביץ לגאולת קרקעות ובתים בירושלים.

אם אנחנו טועים בהערכה שלנו שהידיעה קשורה באיזשהו פינוי מתקרב, הרי שהבעיה הופכת להרבה יותר מורכבת. כי אז עוד יתכן שעל פי אותו הגיון מעוות, תבקש הממשלה בקרוב גם ממפוני גוש קטיף לממן את פינויים בכח.

בסיכום הסופי הם עוד יצטרכו להשיב כספים למדינה...

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד