כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

תזזית בענף, ומשרדים ישנים • שוק הפרסום

חיה ברויער מגישה את טורה השבועי: שוק הפרסום • והשבוע: באיזה משרד כבו האורות? • איך פספסו העיתונים 6 עמודי פרסום • מה עם מלחמת הגלידה? • ואיזו מצווה עשו השבוע במחלקת היח"צ?

תזזית בענף, ומשרדים ישנים • שוק הפרסום




עונת הגלידות

זירת מלחמה קייצית מתעוררת בימים אלו משנת החורף שלה, כשלקמפיין "עושה לי שמח" של גלידות נסטלה (מימד), הממשיך גם בשבוע זה בעמוד בודד, מצטרפת שטראוס (בולטון פוטנציאל), עם עוגת הגלידה של המותג 'קרמיסימו'.

מעל במה זו אנו מבקשים לברר מה קורה עם הילד הטוב של גלידות ריאו (גל אורן BSD), האם יחזור גם השנה עם מבצע הילדים הפעיל, או שמא ישאיר את הזירה כולה לתועלת המתחרים.

בהמשך לעונת הנדידה

נוכל כבר לומר מזל טוב לפרסום גל אורן BSD על הלקוח החדש, הוצאת הספרים ורשת החנויות "פלדהיים", שמצטרפים ללקוח החדש הנוסף, "סוזוקי". ברכות והצלחה.

איחולים דומים משגר המדור למוטי קוטיינר, שפתח את הקריירה החדשה שלו השבוע ביום שלישי במסיבת עיתונאים למותג "מנה" מבית "סנו". סיפרו לנו שהעיתונאים המשתתפים קיבלו עד דלת ביתם, ממש ליד הפצת מוצרי החלב של תנובה - ארגז עמוס ממוצרי החברה, אלו שעוד לא עלו על המדפים בחנויות, ורק המדור שלנו כאן בבחדרי חרדים לא קיבל.

בנוסף, תעשיית הפרסום החרדי התבשרה לאחרונה על כך ש"טמבור" מחפשים לעצמם משרד פרסום חרדי חדש. החבר'ה הצבעוניים שמדברים בשפה של שלמור החליטו לעזוב את המחלקה החרדית של מקאן אריקסון (חבר'ה, מה יהיה..? ) ולצאת לחיפושים, כך שבין הרצת המצגות לפרזנטציה הגורלית בעיריית ירושלים ביום ראשון הקרוב, בכמה משרדים גם התחילו לנסות לצבוע לטמבור קריאייטיב חדש.

מקורות יודעי דבר מספרים גם על אחת מהקבוצות הגדולות במשק שמחפשת לעצמה משרד פרסום חרדי. למדור נודע כי נערכו שיחות קרבה מקדימות עם כמה משרדים מהמובילים במגזר.

ובנוסף, שמועות עקשניות מספרות על נדידה נוספת, הפעם של חברת מזון משמעותית ממשרד הפרסום שטיפל בה עד עתה למשרד אחר.

חג חלב שמח

לא, לרגע לא שכחנו את מלחמת החלב שעוד מראה אותותיה מעל דפי עיתונינו. כשהשבוע, יותר מכל, רגע לפני חג השבועות, דפדפנו בציפייה להנות מקריאייטיב חלבי מפתה של כל חברות החלב המתחרות על היד שנשלח אל המקררים בסופרמרקט. מימד, שכחו כנראה ממשהו שנקרא "מולר" והחליטו להתמקד בפרינטים של טרה.

זאת לצד חוברת המתכונים המהודרת שהפיקה תנובה כאינסרט בעיתונים. תנובה שחררה גם פרינט-שבועות חדש, בנוסף לפרינט יופלה-תות שעוד כאן ושהשבוע הצטרף אליו גם עמוד כתבת תדמית שבטח היה כתוב על חיידקי ביו של יוגורט יופלה, אבל מי בכלל קורא כאלו מן דברים? מצד שני אולי אנחנו לא קהל היעד..

אבל השאלה הגדולה של חג השבועות תש"ע להשבוע היא: איפה שטראוס?

שטראוס השיקו למוצרי הגבינה בכשרות המהודרת אריזה חדשה, עליה שמענו רק במקרה דרך ידיעות יחסי הציבור. שום פרינטים של החברה בנושא שבועות לא נראו. ואם להודות על האמת, נראה כי מחלקת יחסי הציבור בבולטון פוטנציאל עושה את העבודה שלה הרבה יותר טוב מהשכנים שלהם בבניין קומה למעלה, איפה שאמורה להתקיים מחלקת פרסום.

צדקה וחסד

ואם כבר מדברים על מחלקת יחסי הציבור בבולטון פוטנציאל, הרי שלאוזנינו הגיעה השמועה שאחרי המסיבה המתוקשרת של פתיחת סניף "הצורפים" בכיכר השבת, את מסיבת העיתונאים לספריית העיוורים "מסילה" בבני ברק, ואת כל הטרחה מסביב, המחלקה עשתה דווקא בחצי-מצווה וכמעט ללא תשלום. ואם זה כך, צל"ש. כשמגיע - מגיע.

תמיד טוב שיש מי שדואג להזכיר שאת מגוון היכולות של משרדי הפרסום ניתן לרתום גם לטובת מצוות ומעשים טובים.

השישיה הפותחת

לפרסום אפיקים מגיע לגמרי כל הכבוד, אחרי פרינט מפתיע ומוצלח במיוחד ל"אפרופו" בהכשר הבד"צ. הם גם הצליחו השבוע להעיר לקוח מתרדמתו העמוקה. את RC קולה ראינו פעם אחרונה, אם זכרוננו טוב, בקמפיין העיתונאים המביך שגרם לאפיקים להתנצל אלפי התנצלויות וללקוח, ככל הנראה, להדחק אחורה אל מעבר לגבול התודעה הצרכנית.

ועכשיו הם כאן בקמפיין חדש של שני עמודים שמאליים עוקבים. "תביא הביתה 6": 6 ילדים, 6 סדרי משנה בכביש 6, 6 דקות מהבית. יודעי דבר מספרים כי במקור הקונספט היה אפילו עוד יותר קראייטיבי ובמערכות העיתונים התקבלו הזמנות של שישיות עמודים רודפים. מסתבר שמישהו שם בRC קולה תפס ברגע האחרון רגליים קרות וחבל. היה יכול להיות נחמד.

מפקד

בולטון פוטנציאל עוד חיים ונושמים, מפזרים פרינטים של גלידות שטראוס, בגיר, דואר ישראל וספרי אור החיים כלאחר יד וגם עושים יח"צ. אפיקים מפתיעים לטובה עם אפרופו, שומרים מעל פני המים את כללית, ממשיכים את הפאדיחה של העגבניות עם פרינטים טובים דווקא, מעוררי תאבון של פרי מבורך, שומרים על העמוד הימני שלהם במגזין משפחה עם משהו חדש של ליבוביץ' ומשתדלים נורא עם RC קולה. גל אורן BSD מככבים עם תנובה והפועלים מעלימים לפתע את דיור ברמה (זהו, מכרתם הכל?), מתחילים לעבוד עם סוזוקי, ומכינים קריאייטיב לפלדהיים.

מימד מתרעננים עם גלידות נסטלה, מסמנים נוכחות עם גבינות שטראוס ופתאום מופיע גם סנו בעמודי פרסום. טריו משחררים מודעת קיצ'נאייד שבועות בלי לוגו (מה קרה?) וממשיכים עם הפרינטים החמים של טרקלין יאקאב חשמל. מקאן אריקסון מתחילים להכניס עמודים של ניו פארם ואפילו מגזרים עושים כבוד עם קמפיין לדפי הקהילה.

ותוצאות אפקטיביות..? הלו? פרסום? יחסי ציבור? משהו שהוא לא מבצע 1,2,3 בחצאי עמודים של שפע שוק? אם מישהו מקוראי המדור עובר במקרה ליד המשרד החדש והיפה שלהם במרום שיר בבני ברק, אנא טובתכם: הכנסו ובדקו אם האורות דולקים שם ומישהו עוד נותר בחיים.


צל"ש המדור

מוקדש השבוע לפרסום מגזרים, על יופי של עבודה, במיוחד ההיא של השדכנים, ל"דפי הקהילה" של דפי זהב.

תרגיל בפרסום או: בריף לקוח

לקוראינו הנמנים על סקטור התלמידים, אלו שמפצחים בריפים לשיעורי בית ועוד אוחזים במחשבות על קריאייטיב מגזרי, קבלו תרגיל.

הלקוח: דואר ישראל.

הבעיה: ללא ספק תאגיד מיושן שבאופן כללי עבר זמנו. בימים בהם אפילו פקס הוא פאסה, ושליחויות פרטיות הן חלק מהלקסיקון, מקום בו מלקקים בולים ומשלמים חשבונות עם חותמת הוא סוג של מוזיאון.

המטרה: להראות לכולם שהדואר עוד כאן, חי וקיים ונושם ורוצה שתכנסו אליו. לגרום לכולם להגיש שהוא "אין", שהוא מתקדם, מהיר, יעיל, כל מה שיגרום לאנשים לבוא.

תשובות למדור יש לשלוח, כמובן, בדואר. יש לציין שכל פתרון שלא יכלול בתוכו שמות ארכאיים כמו "הערשל" מן הסתם יעשה לדואר ישראל רק טוב יותר.

יחסי ציבור

ראיון ב"ממונות של משפחה" עם הקורסים לאמנות של 'אשת חיל', ניתוח קמפיין ל'דפי הקהילה' של מגזרים. במקומות טובים ב"ממונות" כובדו חברת השכרת הרכב 'הרץ' בשיתוך זק"א, קפה לנדוור, הצורפים שפתחו סניף חדש בכיכר השבת, RC קולה עם ידיעת הקמפיין, סלקום, מכללת שלם, כללית וכמובן 'מנה' של משרד הפרסום "בראשית".

מדור היח"צ בבקהילה מנתח את קמפיין כללית של אפיקים, נותן כבוד ל'מנה' ולספרי אור החיים.

ידיעות יחסי הציבור שנצפו השבוע: הצורפים (בולטון פוטנציאל), סנו, סנו, סנו וסנו, גלידות נסטלה (מימד), ישראכרט (גל אורן BSD), לאומית (טריו), RC קולה (אפיקים), D&B ומלכות וקסברגר (דמיון), פלאפון (אפיקים), קיצ'נאייד (טריו), אפרופו (אפיקים), אוויס (גל אורן BSD), כללית, (אפיקים) ובגיר (בולטון פוטנציאל)

מדור הפרסום והשיווק של ביזנס, שנפרד לא מזמן מחיים גיל מופיע השבוע מחדש, בלי קרדיטים ומספר לנו בעיקר, מה שכולם כבר יודעים.





קישורים:
והשבוע בפינת ''פשוט לא יכולנו להתאפק'', העבודה ההזויה הבאה:
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד