כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

עונת הנדידה החלה • שוק הפרסום

מי מזלזל בציבור? מי תופס נוכחות? על ראשו של מי בוער הכובע? ולמה טוב שיש מתחרים • חיה ברויער בטור נוקב, הסוקר את עיתוני סוף השבוע החרדים, וקורא למפרסמים: תפסיקו לזלזל בציבור!

עונת הנדידה החלה • שוק הפרסום



עגבניה מביכה

אחד הדברים הכי מרגיזים בפרסום החרדי הוא היכולת המופלאה שלו, לעיתים, לזלזל באינטלגנציה של קהל היעד שלו עצמו.

כך קורה, שבסוף שבוע אחד רגיל, בלי כל התראה מוקדמת, אנחנו מגלים אינסרט של עיתון עגבניות בשבועון "משפחה". כן, עיתון עגבניות שמודיע לנו, בין השאר, ברוב חגיגיות על אירוסיהם של אסתי פסטי מסמינר מעלה אדומים ורוטב אדמוני מישיבת פרי מבורך.

ולא, זו לא בדיחה.

בפינת ה"עגבניה למחשבה" מספרים לנו בחרוזים עליזים כיצד עקרת הבית אובדת במטבח, פורסת עגבניה ומסמיקה ובפינת המזל טוב, משפחת "אפיקים" מאחלת את מלוא הטנא ברכות לעקרת הבית לרגל השלישיה המתוקה. במדור הילדים בגב עיתון העגבניות, פינות שעשועים מיוחדות מאת שרי עסיס-רוט ורק בפנים, בעמודי האמצע של 'העיתון הבטוח של עקרת הבית הנאמנה' מגלים משהו שנראה טוב, סוג של דאבל לסדרת הרטבים החדשה של פרי מבורך.

ובכן, אם אפיקים רצו שידברו עליהם, הם השיגו כנראה את המטרה. כלומר, בהתחשב בעובדה שלעניות דעתי בעיקר יגחכו עליהם, עדיין קיימת תקווה שמישהו יענה למודעת הדרושים שמחפשת "מבשלת מעולה" וחתומה בפקס של משרד הפרסום השני (? ע"ע דו"ח רבעון ראשון של יפעת) בגודלו במגזר.

פרסום תינוקי

ושוב מגיע אותו היום בו מחליטים בשבועון לבית היהודי להוציא מוסף מיוחד. ושוב מתרוצצים במחלקות המדיה המגזריות כאחוזי תזזית. ושוב היח"צנים מאמצים את מוחם לקשר כל-מה-שרק-אפשר לנושא המיוחד של המוסף המיוחד שלעיתים מרוב פרינטים, מאמרי שיווק ויח"צ אולי הוא אף מאבד בדרך את היחודיות שלו.

והפעם, מגזין בתוך המשפחה הוקדש לנושא התינוקות ודמיון, למשל, התאמצו מעבר לרגיל והכניסו לא פחות מ-3 עמודים של B&D. ורגע לפני שדמיון ינשפו להם בעורף עם מחלקת היולדות של לניאדו, מהרו מקאן לדחוף את מעייני הישועה בכל הכוח. ופתאום לכל לקוח של כל משרד יש איזה משהו שקשור איכשהו לזאטוטים. ופתאום אפילו זוכים לראות פרינט אמיתי לגמרי של תוצאות אפקטיביות.

כנראה באמת לפעמים צריך מוסף מיוחד כדי שיקרו דברים מיוחדים.

מוצאים חן

לאט לאט, בלי שאף אחד ישים לב, פרסום חן ממלא את עמודי העיתונות החרדית. אמנם מדובר בעיקר (או שמא ב-רק) במודעות מכון לנדר ומכון טל, אך הנוכחות מורגשת. עוד כמה לקוחות כאלו למשרד הזה ויהיה טוב.

על ראש הגנב בוער הכובע


גם לכם עלתה האסוציאציה הזו במבט כללי על מודעת "מבצע אש" של כובעי פרסטר?

תקופת הנדידה

בימים בהם חלות תנודות מסקרנות בדירוג משרדי הפרסום המובילים במגזר (גל אורן BSD עוקפים בלי בעיות את אפיקים ומעפילים למקום השני אחרי בולטון פוטנציאל, כך לפי נתוני יפעת בקרת פרסום לרבעון הראשון של 2010) ולא נותר אלא לתהות בקול אם זה סימן לעתיד או תקופה חולפת.

משרדי הפרסום החרדים בכללותם נכנסים לתקופה פעילה של נדידות.

מוטי קוטיינר, עוזב את ניהול המחלקה החרדית של טריו, לוקח איתו את "אושר עד" ואת מותג החטיפים החדש של סנו, "מנה" ופותח משרד פרסום חדש, כן כן, בשם "בראשית".

במקומו, ממלאת את המשבצת בטריו בינה פלדשטיין, לשעבר אחראית יחסי ציבור בעריית בני ברק ובעזר מציון. בתוך כך, ציפורים קטנות לוחשות ללא הרף על מעברים ועל משרות פנויות במשרדים, כך שאם אתם בוגרי תרצה נלהבים, מסיימי קורסי לומדה משולהבים או סתם טירונים של כל מקום שמתיימר להכשיר גרפיקאיות-שחושבות-שהן-מבינות-פרסום אולי הגיע הזמן שלכם לנסות.

עוד שבוע אחד ודי


ומיד בסיומו יסגר המכרז על עריית ירושלים. אם ראיתם אורות דולקים באמצע הלילה בשלל משרדי הפרסום החרדיים בשבוע האחרון, הרי שזו הסיבה. שבוע אחרון להגשת פרזנטציות וכבר מסתבר שמקאן אריקסון בחוץ.

מלחמת התחבורה

אומרים שהחיים יכלו להיות משעממים נורא אלמלא היו לנו מתחרים. לא היה לנו לאן לסובב את הראש בדאגה כל הזמן, אולי גם לא היתה לנו סיבה מספיק טובה להתקדם הלאה, לדחוף מרפקים ולנסות ללא הרף לשים את הדגל שלנו מתנוסס, בראש כל גבעה אסטרטגית בנסיונותינו הנואשים לכבוש את לב הצרכן החרדי.

כמה טוב שיש מתחרים ויש מי שמסתכל הצידה ומעתיק, או מחקה, או סתם במקרה חושב על אותו רעיון. כך מוצאים את חברות השכרת הרכב נאבקות על כיסו של הנוסע החרדי למירון.

באדג'ט ואוויס הגיעו כמעט יחד לרעיון תוספות הקילומטרים בדרך ויצאו כל אחת, אוויס בקמפיין כביש הסרט-מתנה ובאדג'ט ברבעי עמודים במבצע מיוחד ללג' בעומר. אלדן לא נותרו מאחור ויצאו במודעה המשונה של 'כולם נוסעים עינים' והבטיחו גם הם, קילומטרים חינם בדרך לצפון.

בתוך כך, לאלו שהתלבטו עד אובדן פרופורציות בין איפה-כדאי-להשכיר-רכב, אגד, על רבעי עמודי לג' בעומר שלה, הפיצה גם עלוני מידע אודות מכירת הכרטיסים המוקדמת.

וכמו שזק"א מזכירים לנו ללא הרף, הכי חשוב לחזור הביתה בשלום.

סקירת עיתוני סופ"ש

וכהרגלנו, סקירה חפוזה על מה יש בעיתונים השבוע:

בולטון פוטנציאל מובילים השבוע בכל הנוגע לכמויות. עם 3 ידיעות בגיר שונות, בפריסות במגזין משפחה ובבקהילה, מודעת מכללת המעיינות שכבר ראינו (לסרוגין בעמוד או ברבע) במרכז העניינים, במשפחה וביום ליום, מודעת העיינים של אלדן על גב חדשות משפחה ובעמוד שמאלי בבקהילה ולבסוף גם בפרינטים יבשים של ספרי אור החיים.

מימד הורידו ככל הנראה את מודעת אחרי-פסח של טבעול (באמת הגיע הזמן), והעדיפו להתמקד בעמודי אמצע של גלידות נסטלה במשפחה ובבקהילה: תכולים, מרעננים ובעיקר מאכזבים. חיפשתי נואשות את המבצע שיספר לי עד כמה הקיץ הזה הולך להיות שמח, לשוא. זה שאני יכולה לכבד את עצמי בגלידת נסטלה משובחת זה גם אני הרי יודעת לבד.

גם טרה התעוררו אצל מימד במודעת קוטג' גדולה במשפחה ובבקהילה, לכל מי שהתגעגע לכתמים של הפרה ולשדות ברקע.

אפיקים עשו לנו את השבוע עם האינסרט המקורי לפרי מבורך (ע"ע עגבניה מביכה). גם עמודים שמאליים עוקבים של חמודי וכללית הופיעו במשפחה, בקהילה ויום ליום. וגם, אפרופו של אוסם מקבל בד"צ ומככב במודעה בולטת ויוצאת דופן במשפחה, בקהילה, בהעדה וביום ליום, מגובה ביחסי ציבור ובמה שנראה כהתרגשות עצומה. ואני רק שואלת מה היה ההכשר קודם לכן, יש מי שזוכר? ואפרופו בד"צ, זה שהפרינט מופיע גם בהעדה אומר שגם במאה שערים אומרים "אפרופו"? מעניין..

גל אורן BSD, עם 2 לתנובה: אחד חדש עם כפית תות, בפריסות בהמודיע באנגלית, במשפחה, בקהילה וביום ליום. אחד ישן של היופלה המסייע לעיכול, במשפחה, בקהילה וביום ליום. תנובה, גם עם פרינט המשך לעניין מבצע המשכנתא, במשפחה, בקהילה וביום ליום. עוד מודעה מבית גל אורן היא מודעת הזהירות של מאוחדת לקראת הכוויות חלילה בלג' בעומר, בפריסות מתחשבות במשפחה, בבקהילה וביום ליום.

מעניין לציין שבאחד העיתונים נקלטה ידיעה נרחבת של לאומית דווקא, על טיפים דומים לטיפול בכוויות. מה שאומר שאולי אנשים חושבים על רעיונות דומים, אבל יש כאלו שיודעים לקחת אותם צעד אחד קדימה.

בנק הפועלים מפרסם מודעת no logo למשכנתא במשפחה, בקהילה וביום ליום.

טריו עדיין עם מודעת סימני השאלה של טרקלין יאקאב חשמל בהמודיע באנגלית, בהעדה ובמרכז העניינים וגם עם פרינט חם חדש של מזגנים לטרקלין יאקאב חשמל, במגזין משפחה ובבקהילה.

יחסי ציבור


הידיעות הנצפות ביותר השבוע הן: טונה סטארקיסט (בולטון פוטנציאל), במדורי הצרכנות של המודיע באנגלית, בקהילה, יום ליום, קו עיתונות וגם.. העדה, שהשיקה מדור "מידע לצרכנים" חדש.

יופלה (גל אורן BSD), בהמודיע באנגלית, בקהילה, יום ליום, קו עיתונות והעדה. סנו, כהרגלם בקודש במלאי נרחב של ידיעות בהמודיע באנגלית, במשפחה, בבקהילה, ביום ליום ובקו עיתונות.

הצורפים (בולטון פוטציאל), בהברקה הזויה משהו על יום ירושלים (?) בהמודיע באנגלית, במשפחה, בבקהילה וגם.. בהעדה. ישראכרט (גל אורן BSD) במשפחה, בקהילה וביום ליום וטרקלין יאקאב חשמל (טריו) בהמודיע באנגלית, במשפחה ובקו עיתונות.

הראיון השבועי בעיתון משפחה מוקדש לאוויס ובבקהילה למכללה החרדית בירושלים. ניתוח הקמפיין במשפחה שייך לגלידות נסטלה ואילו בבקהילה שוב ל...אוויס.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד