י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ל"ג בעומר במירון: מאות כונני 'איחוד הצלה' בשטח

מאות כונני 'איחוד הצלה' מאבטחים את האלפים במירון, החל מערב שבת עד למחרת יום ההילולא • לראשונה: עשרות מצלמות בקרה החולשות על כל אזור הר מירון הוצבו בחפ"ק הארגון

ל"ג בעומר במירון: מאות כונני 'איחוד הצלה' בשטח
איחוד הצלה

ארגון 'איחוד הצלה' מפעיל מאות כוננים, שהתפרסו בפריסה נרחבת באזור הר מירון, כדי לתת מענה ראשוני לכל פנייה רפואית.

עם צאת השבת החל המבצע העיקרי - אבטחת מאות אלפי החוגגים הצפויים להגיע במשך כל הלילה ולמחרת יום ל"ג בעומר. מידי שנה מטופלים במקום למעלה ממאתיים בני אדם, אשר נזקקים לטיפול רפואי. רבים מהם מפונים לבתי החולים.

מתנדבי "איחוד הצלה" שפועלים במקום יעניקו סיוע וטיפול רפואי לאלו שיזדקקו לכך. מטעם ארגון "איחוד הצלה" מפקד על המבצע, ר' נחמן קליין, האחראי בארגון על כל גזרת הגליל.

קליין, פועל החל מיום שישי ועד לשעות הערב המאוחרות שלמחרת ל"ג בעומר, כשלצידו פועלים, עוזרו, גלעד חנון, ותחתיהם מאות חובשים מתנדבים המתחלפים במשמרות מסודרות, בהתנדבות ובמקצועיות, למען החוגגים בציון הרשב"י הקדוש.

"אנו רואים באבטחת ל"ג בעומר במירון זכות גדולה לאבטח את הבאים לקבר הרשב"י", אומר קליין, "זהו ללא ספק מבצע מורכב ולא קל ולמרות הקשיים הרבים אנו מקווים גם השנה לסיים את המבצע עם אירועי שגרה בלבד וללא אירועים חריגים".

עשרות מצלמות בקרה החולשות על כל אזור הר מירון ימוקמו השנה לראשונה בתוך חדר המבצעים של הארגון, בכדי שיהיה ניתן לעקוב באון ליין אחר המתרחש בכל הגזרה ולהזעיק תוך שניות מועטות את הכוננים הפורסים בכל מקום.

רוב האנשים הנזקקים לסיוע רפואי הם מקרב אלו הנמצאים בתוך המערה עצמה, מהם מבוגרים המתקשים להתמודד עם הדוחק הכבד, מהם ילדים שנרמסים תחת ההמון.

בקרב הנזקקים לטיפול הרפואי ישנם גם אנשים חולים ששוכחים להביא עימם את התרופות, או לחילופין אנשים שחשו ברע כתוצאה משאיפת עשן המדורות וכו'.

בכל המקרים, מתנדבי "איחוד הצלה" מגישים את הסיוע הרפואי הראשוני. חלקם מועברים למרפאה הסמוכה לציון בכדי לקבל טיפול במקום, ואלו שנזקקים לטיפול רפואי מקיף יותר, מפונים באמבולנס לבית החולים "זיו" בצפת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד