י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

העצמות של הנציגים נדבקו לכסא

האם באמת יפונו העצמות מאשקלון רק ביום ראשון הבא? • מי מתח את גדרות התיל בשטח כבר לפני שבוע? • איך מחק 'יתד נאמן' את שכונת רמת שלמה ממפת העיר ירושלים? • טורו של יצחק נחשוני

העצמות של הנציגים נדבקו לכסא
יעקב נחומי



פינוי בחסות דוקרנים

מרגע שדווחנו שאתר הקבורה שליד בית החולים 'ברזילי' באשקלון הוקף בגדר תיל ידענו שאין שום כוונה להגיע להבנות ולהסכמה.

כשנוכחנו, ביום חמישי האחרון, שהדיווח על מתיחת הגדרות הדוקרניות מופיע רק מעל גבי העיתון 'המבשר' ולא בשום עיתון חרדי אחר, כבר הבנו גם שהתוכניות לקבור את חדר המיון בעומק האדמה, במקום את השלדים והעצמות, שפורסמו ממש באותו יום בלעדית על ידי יעקב ריבלין ב'בקהילה', תשארנה על הנייר. לא היה עוד שום סיכוי להרב רוז'ה, הרב אריה דביר ושאר האישים שהיו מעורבים בהצעה היצירתית אפילו להתקרב לתחומי בית החולים כדי לבדוק את אפשרות יישומה בשטח. ה'דוקרנים' המתינו להם שם הרבה לפני שהיסמניקים התמקמו בעיר לקראת התפתחויות צפויות.

מהרגע שנציגים מ'יהדות התורה' הצהירו באזני התקשורת הכללית שעל פינוי עצמות מעולם לא פרשו מהקואליציה, הסקנו גם שעצם הזנב שלהם זקוק לתמיכת הכסא המרופד בכנסת, יותר משעצמותיהם של כמה 'פגאנים' מחפשים מנוחה מהטילטולים שהם עוברים ועוד יעברו.
כלום כבר לא יקרה. צלקות 'המשבר' שוב ישארו רק בחלקנו. שום 'משבר' קואליציוני כפי שהציגו לנו עם פרוץ הפרשה.

יחד עם זאת אנחנו מסרבים להאמין לציניקנים ולמפיצי הבדותות, הטוענים שאת כל גדרות התיל שהורמו בפרשת העצמות ומאז פוצעים אותנו הניח סגן שר הבריאות יעקב ליצמן רק כדי להוכיח בפעם המי יודע כמה מי כאן בעל הבית. רק כדי שמנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי, שהוא בסך הכל 'פקידון' לא ידחוף את אפו לתחומים שאינם בסמכותו, או אפילו עמיתו למפלגה, ח"כ הרב משה גפני, לא יתערב במשרדו.

שטויות.

הבוקר מסתבר שאת מה שאנחנו הבנו מבין גם נתניהו, ומה שלא הבין בעצמו לחשו לו 'חבריו הטובים' של ליצמן. הוא השתכנע שליצמן פועל ללא גיבוי, ושהכסא שלו כראש ממשלה, ואפילו כמחזיק תיק הבריאות, לא יתנדנד גם אם יפנה את העצמות, כל זמן שהוא אזוק לכסאותיהם של חברי הכנסת מיהדות התורה ושל ליצמן עצמו. יותר מזה הוא לא היה צריך כדי להוכיח קבל עם ועדה שהוא לפחות גיבור על מתים, אם לא על אובמה ומיטשל.

אין לנתניהו כל צורך בסיוע של יס"מניקים מלפינוי הזה, גם על הצעתה של ציפי לבני מסוף השבוע לשתף איתו פעולה בהדיפת החרדים הוא יכול להרשות לעצמו לוותר.. די לא בעיתוי של העליהום נגד החרדים, שאיך שלא יהיה 'משתק' אותנו, כדי להודיע בפומבי, בעזות מצח, שהקברים יפונו מאתר בית החולים באשקלון ביום ראשון הקרוב.

הפעם דוקא טוב שהידיעה הזו זה לא פורסמה בעתונות החרדית של היום, לא בשל הבושה על עוד יריקה שחטפנו, ושאיבדנו בה את כח ההרתעה, גם לא כדי שלא נתכבד בקלון שלוחינו שהכניסו אותנו ל'צומת הגידים' המיותרת הזו, אלא משום שאנחנו לא צריכים להיות חלק מתרגיל ההסחה שטמון בידיעה על הפינוי הצפוי בעוד כמעט שבוע, ביום ראשון הבא.

רק השעה המדוייקת לא פורטה.

העצמות , על פי הידוע לנו, לא יפונו מאשקלון ביום ראשון הקרוב, אלא הרבה לפני כן. ומה שלא פחות חשוב הוא שהעצמות היבשות לא יפנו את כסאותיהם בכנסת לפחות עד הבחירות הבאות.

שכונת רמת שלמה, כבר לא בירושליםצילום: שכונת רמת שלמה, כבר לא בירושלים
שכונת רמת שלמה, כבר לא בירושלים


'מזרח ירושלים' או 'רמת שלמה'?

שלוש גירסאות, עם הבדלי ניואנסים משמעותיים, ניתן למצוא היום בעיקר בעיתונות החרדית, אבל לא רק.

'יתד נאמן' פירסם בכותרת הראשית בשמה של ארה"ב כי "נתניהו התחייב להקפיא הבניה ב...מזרח ירושלים".

שום התייחסות ישירה בכותרת שבעמוד הראשון ל'רמת שלמה' החרדית, כאילו מדובר בהתחייבות של נתניהו לעצור את הבניה הערבית ב...'ג'אבל מוכבר'. אבל אם כך למה "בימין זועמים על ראש הממשלה ששיקר לבוחריו"?

בתוך הידיעה עצמה נזכרת פעם אחת 'רמת שלמה' כשכונה שנתניהו טוען כי שלבי התכנון שלה ימשכו בין כה וכה שנתיים. אחר כך נראה.

'המבשר', היה יותר ממוקד, אבל גם לא יותר מדי. "ארה"ב: נתניהו התחייב להקפאת הבניה ברמת שלמה" - נכתב שם בכותרת. כאן לא מדובר על מזרח ירושלים רבתי, כמו ב'יתד נאמן', אלא ב'רמת שלמה' החרדית. ובכל זאת נותנים לנתניהו את זכות ההבהרה ובהמשך נכתב: "בישראל הגיבו - נתניהו כבר הצהיר שהבניה תקח זמן. המחוות לא קשורות בירושלים".

העמדה מוצגת תוך גילוי הבנה עד לסף הסכמה עד שלא אמורה להיות לו לנתניהו שום סיבה שבעולם שלא להקפיא גם את הבניה בביתר ובמודיעין עילית מאותן סיבות 'אובייקטיביות' של "הבניה תקח זמן"וללא שום נקיפות מצפון. חברים באותה קואליציה, לא?.

דווקא 'המודיע' בחר בניסוח ה'קיצוני' ביותר והלא אופייני לו, במיוחד כשמדובר בנושאים שבתחום ההתיישבות. "נתניהו מודה שהתחייב לארה"ב לא לבנות שנתיים ברמת שלמה".

מודה? - לא מצאנו עדות לכך בשום עיתון אחר בישראל רק בהמודיע. "ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה אמש שהתחייב לארה"ב שלא לבנות ברמת שלמה בשנתיים הקרובות - אם זאת אמר כי עבודות התכנון יימשכו בכל חלקי העיר" - כותב הכתב המדיני, ורק הוא יודע על מה הוא מתבסס.

אז אולי בכל זאת, הדברים מעידים על קו חדש של יחס ב'סיעה המרכזית' של יהדות התורה לנתניהו, והם הביטוי לחוסר שביעות הרצון שחיפשנו אצל 'יהדות התורה' בקטע הקודם?
בהחלט יתכן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד