כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024

ההסתה עובדת, החילונים קצת פחות

יצחק נחשוני יצא לעשות סדר סביב הנתונים המשמיצים את המגזר: כמה מרוויחים חרדי וחילוני העובדים באותה עבודה? • כמה חרדים מעסיקים החילונים? • כמה חרדים ממתינים לעבודה?

חרדים עמלים לפרנסתם. תמונת ארכיון
חרדים עמלים לפרנסתם. תמונת ארכיון




מי כאן עובד על מי?

אני ה'חרדי הבטלן והנבער' הזוכה להתעניינות שיא בימים האחרונים, יושב עכשיו ליד שולחן העבודה שלי במקום העבודה שממנו אני מתפרנס, ונאלץ לקרוא את תפוקת 'עבודותיהם' של עמיתי, יגיעי הטלפיים, המקבלים את שכר בטלתם מעבודה יזומה של מילוי עמודי העיתונים בטענות סרק והבל כאילו אני ושכמותי לא נמצאים ב'מעגל העבודה'.

אם זו עבודה אנחנו אכן לא נמצאים עמם במעגל.

לא רוצים לעבוד בקרקס של להטוטנים במערומים העוגים מעגלי מחוללים, רושפי אש מבוהל ומשנאה, ומנפחי שרירים המגלגלים סביב גופם חישוקים שבהם הם מאד רוצים לחשק אותנו. לא רוצים לרקוד עמם לצלילי "יש לנו גולם במעגל".

זכותנו.

ומה באשר לעבודות האחרות?

מהן הם מנשלים אותנו, מקפחים את שכרנו ודואגים שחלילה לא נתפוס את מקומותיהם.

במעגל אחד הם מקיפים אותנו, ועל המעגלים האחרים הם שומרים מכל משמר שלא נצליח להשתחל לתוכם.
אלו אינן טענות שווא הנכתבות רק כדי לענות לכסיל כאיוולתו, אלא לקוחות מתוך "מעגל העבודות" וה"עובדות" של הכתבים השונים המתפרסמים בעיתונות היום.

הנה כמה מן הנתונים שהם הניחו לפנינו:

• השכר החודשי הממוצע של גבר חרדי עובד הוא 6,100 שקל, לעומת 8,950 שקל בקרב גברים חילוניים.

• אצל נשים חרדיות הפער עוד גדול בהרבה. אשה חרדית עובדת מרויחה כ-3700 שקל בממוצע לעומת 5,700 שקל בממוצע שמרויחה אשה חילונית עובדת. הנתון הזה אינו כולל עדין את החישובים של כמה ילדים מוסרת החרדית לשמירת מטפלת כשהיא יוצאת לעבודה, לעומת העובדת החילונית וכמה זה עולה להן.

• החילוניים מעסיקים רק 26,5% מהחרדים.

• רק 21% מהנשים החרדיות אינן יודעות אנגלית כפי שנטען נגדנו.


• בשנת הלימודים האחרונה למדו 1963 סטודנטים חרדים במערכת ההשכלה הגבוהה.

• ה'מחקר' שפירסם 'מרכז טאוב' שעל פיו נקבע כי שעור ה'בטלנים' מעבודה בציבור החרדי השליש את עצמו ב-30 השנים האחרונות, ושעליו מבססים מובילי ה'עליהום' את התנפלותם קבע 'מיהו חרדי'? - לא על פי אורח חייו של הנשאל, או ההכשרים שהוא מסתמך עליהם, אלא על פי מוסד הלימודים האחרון שבו למד. ומה עם כל הרבבות שאינם לומדים ושיצאו לשוק העבודה ב 30 השנים הנסקרות האחרות, כולל אנחנו? - הם נמחקו מבעלי זכות ההשתתפות כדי שלא יקלקלו, חלילה, לעורכי המחקר את תוצאותיו.


• 20 אלף חרדים דורשי עבודה רשומים במאגרי השלוחה החרדית של חברת 'מנפאואר' לכח אדם. מיום הקמתה הצליחה החברה להשים רק 5000 ב...מעגל העבודה. אורנה סגל מנכ"לית 'מנפאואר - ישראל' בשיחה היום ל'כלכליסט': "המעסיקים הם החסם העיקרי לתעסוקת חרדים". צריך יותר מזה?

• לחילונים, ואפילו בצרוף המסורתים אליהם, ממוצע של 13.3 שנות לימוד בלבד בעוד שלחרדים ממוצע של 14.2 שנות לימוד.


• האוכלוסיה החרדית היא פחות מ-10% מכלל תושבי מדינת ישראל. למרות זאת שיעור האקדמאים החרדים הוא למעלה מ30% משיעורם בקרב החילונים והמסורתים גם יחד.

• אברהם ביגר יו"ר מכתשים - אגן: "הבעיה שמטרידה היא לא רק בחינוך החרדי היא העובדה שגם בחינוך הכללי יוצאים עם פחות ידע אוניברסאלי. זה כך למרות הנגישות הגדולה שם לידע".

תודו שאת כל אלה ועוד נתונים דומים אחרים המתפרסמים בעיץוני היום שאינם חרדים , כמעט בלי משים ובתוך כל בליל ההכפשות וההטעיות המכוונות, לא ידעתם.

נו, אז אתם לא בורים ונבערים?

הייתם!
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד