י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אחרי הלילה השחור

התושבים והנוסעים דורשים: ועדת חקירה להתנהלות המשטרה והכבאות

האירועים בליל יום ראשון בשבוע שעבר בבני ברק טרם ירדו מסדר היום, וכעת תושבי רחוב כהנמן בעיר ונוסעי האוטובוס שהוצת, דורשים מהשר לביטחון פנים אמיר אוחנה להקים ועדת חקירה שתבדוק את התנהלות המשטרה וכיבוי האש באותו הלילה 

התושבים והנוסעים דורשים: ועדת חקירה להתנהלות המשטרה והכבאות
האוטובוס בוער צילום: ב.ג.

תושבי רחוב כהנמן בבני ברק, יחד עם כמה מנוסעי האוטובוס, פנו אמש (רביעי) לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה, בדרישה להקים ועדת חקירה שתבדוק את התנהלות המשטרה וכיבוי האש באירועים בתחילת השבוע שעבר בעיר, במהלכם ביצעו נוער שוליים וונדליזם ואף הציתו אוטובוס סמוך לבנייני מגורים - מה שיכל להסתיים באסון כבד.

במכתב ששיגרו לאוחנה עורכי הדין בנימין ארביב ויוסי ויצמן, נכתב כי "האירוע הנ"ל יכל להימנע לולא המשטרה הייתה מגיעה למקום ומשליטה סדר, בכך היו נמנעים מלוא הנזקים והפרות הסדר שנגרמו". בנוסף, דורשים עורכי הדין, לחקור את התנהלות כיבוי האש, שלטענתם נמנעו מלהגיע לטיפול באוטובוס הבוער - בכוונה תחילה.

"מבירור שנערך לאחר האירוע עולה, כי המשטרה ואף שירותי כבאות והצלה קיבלו לכאורה, החלטה משותפות מסיבותיהם (אשר במכתבי זה אבקש לבררם), שלא להגיע למקום האירוע", כותבים עורכי הדין במכתבם לשר. "בכך הותירו את נוסעי האוטובוס ודיירי הבניין חסרי אונים עד אשר האוטובוס עלה באש ושרף את חזית הבניין הסמוך".

במכתב מציינים עורכי הדין  פורעי החוק שביצעו את המעשים החמורים עשו כל שלאל ידם עד להשגת מטרתם למניעת הסדר ברחובות. 

"האירוע היה בשיאו", כך מתואר במכתב, "שעה שהגיע לאזור אוטובוס של חברת אפיקים, סביב האוטובוס צובאים מספר פורעים אשר רגמו את שמשות האוטובוס בחפצים, במקלות ומכל הבא ליד וגרמו להתנפצות הזכוכית על נוסעי האוטובוס, אשר חשו שנמצאים תחת מתקפת טרור וזאת למשך דקות ארוכות".

"נוסעי האוטובוס נשכבו על הריצפה תוך שהם מכסים את ראשם בבגדיהם, מגנים על ראשיהם, הוכו בבהלה וחשו כי סכנה נשקפה לחיהם". "מיותר לציין", הם מוסיפים, "כי תחושת חוסר האונים ותחושת הפחד לה נחשפו הנוסעים והדיירים, הינה קשה ביותר ונגרמו להם חרדות ולחלקם אף עלולים להיוותר נזקים נפשיים".

"המחזה היה קשה", מוספים לתאר עורכי הדין, "אנשים, נשים וטף באישון ליל יורדים לרחובות עד אשר הואילו להגיע שירותי הכיבוי וזאת לאחר תחינות וטלפונים נואשים במשך 50 דקות ארוכות. הלהבות שעלו מהאוטובוס ומיכל הדלק שבו (הצובר בתוכו מאות ליטרים של דלק) גרם לכדור אש ענק ולשריפה גדולה אשר הייתה עלול להסתיים בפיצוץ ונזק בל ישוער בחיי אדם וברכוש".

"אי לכך", הם כותבים, "התנהלות המשטרה וכיבוי האש יצרו משוואה מסוכנת ביותר לפיה, כל אימת מתרחש אירוע של הפרות סדר ימנעו, כוחות ההצלה והביטחון בדגש על המשטרה וכיבוי אש מלטפל בעניין. קביעת מסמרות אלו בהתנהלות המשטרה וכיבוי אש אמורה להדליק נורה אדומה ותמרור עצור בידי
מקבלי ההחלטות ובראשם כבוד השר".

וונדליזם ועדת חקירה אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד