י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"יש פה קמפיין נגד החרדים"

ישיבת הממשלה החלה: נתניהו מעוניין להאריך את הסגר בשבועיים

בצל העשייה הפוליטית עם הגשת הרשימות לכנסת ה-24, נפגשו בשעה האחרונה, לאחר דחיות חוזרות ונשנות, שרי הממשלה לדיון בדבר הארכת הסגר מעבר למועד פקיעתו מחר ב-07:00. הרצון של ראש הממשלה להאריך נובע מהתחלואה הגבוהה בעקבות המוטציות שמתפשטות בישראל 

ישיבת הממשלה החלה: נתניהו מעוניין להאריך את הסגר בשבועיים
מארק ישראל סאלם, פלאש 90

לאחר דחיות חוזרות ונשנות, מצאו שרי הממשלה זמן להתפנות מעיסוקיהם הפוליטיים, ולעסוק בחיים עצמם של מיליוני אזרחי ישראל. ישיבת הממשלה האמורה להכריע באם הסגר המהודק שהוארך שוב ושוב, יוארך שוב פעם - החלה.

בפתח הדיון אמר ראש הממשלה: "המוטציה משתוללת בכל העולם. בגרמניה, בריטניה ובמדינות רבות בעולם מדברים על סגרים הדוקים במשך שבועות וחודשים, יש שמדברים אפילו עד אפריל. גם בישראל המוטציה הבריטית משתוללת, אנחנו יכולים לראות את זה בעובדה הפשוטה שכ-80% מהתחלואה בישראל היום היא מהמוטציה הבריטית, זה שינוי מצב. התחלואה בארץ גבוהה מאוד, לצערי יש ירידה מתונה בלבד בחולים הקשים ולכן המצוקה והעומס בבתי החולים הם גבוהים מאוד".

"המוטציה משתוללת בכל העולם, ללכת להתחסן זה צו השעה. אנחנו היחידים שמתמודדים עם המוטציות, בגלל מבצע החיסונים. העומס על בתי החולים הוא גבוה מאוד, בקרב בני ה60 ומעלה חלה ירידה בתחלואה. תתחסנו ונפתח את הכלכלה", הוסיף נתניהו.

שותפו החלופי בני גנץ הוסיף מצדו: "אני אחרי הרבה שיחות עם גורמים שאמרו שלא קיבלו את הכסף של התמיכה. אני מבקש משר האוצר לבדוק את זה. אנחנו צריכים לקחת את הרכבת לתחנות עד התחנה האחרונה ושיהיה חיים בצל קורונה. המדיניות צריכה להיות שפותחים כשאפשר. עכשיו אפשר לפתוח, להשאיר אדומים בסגר ולעזור - ולעשות טוב למי שירוק".

ראש המל"ל מאיר בן שבת הוסיף ואמר: האתגר הוא פתיחה בטוחה, שמאפשרת לשלוט בתחלואה. התמותה עדיין גבוהה, מספר החולים הקשים גבוה. נדרש מאמץ מיוחד באזורים האדומים. צריכים לגבש מתווה מדורג וזהיר - להתחיל בתחומים בעלי סיכון נמוך להתפרצות, ‏בן שבת: עוד לא חלפו 14 יום מהאירועים ההמוניים שראינו. יש חשש להתפרצות בקרב האוכלוסיות האלה ובקרב הצעירים.

שר הפנים אריה דרעי תקף מצדו: "יש פה קמפיין נגד החרדים מתחילת הישיבה. אתם עושים הבדלה בין חנות לחנות, אבל על מוסד חינוכי קטן של 20-30 ילדים אתם נותנים 10,000 שח קנס. כולכם פה אחד תומכים בזה שחושבים שהחרדים הביאו את הקורונה על מדינת ישראל", לשאלת נתניהו האם יש ל אלטרנטיבה, השיב דרעי: "אני לא מתערב. רק הבעתי את מחאתי".

במהלך הדיון אושרו גם התקנות בעניין הקנסות, השר דרעי התנגד.

על פי הדיווחים, ראש הממשלה החלופי שר הביטחון בני גנץ כעס על כך שהשרים לא קיבלו את המצגות שיוצגו לשרים לפני הישיבה על מנת לעיין בחומר. מזכיר הממשלה צחי ברוומרן הבהיר לו כי זה הנוהל הקבוע.

לפניכם המצגת שהוצגה לשרים במהלך הישיבה, תחת הכותרת: המלצה 2 - אימוץ עקרונות להמשך קלות בפעימות, פורטו 3 הפעימות, הראשונה ביצוע הקלות במתכונת סגר, פתיחה זהירה של מקומות עבודה ושכבות נמוכות בחינוך. בפעימה השנייה, המשך פתיחה של ענפים שפעלו טרום הסגר בנוסף לפתיחה באמצעות תו ירוק של סקטורים נבחרים בעלי סיכון נמוך. בפעימה השלישית פתיחה באמצעות תו ירוק של סקטורים נבחרים בעלי סיכון גבוה.

עקרונות להמשך הקלות בפעימות:

פעימה ראשונה, סיום הגבלות תנועה ושהייה, פתיחה זהירה של מקומות עבודה ומערכת החינוך, בשכבות הנמוכות. המדד: הגעה ל-2 מיליון מחוסנים במנה השנייה (פלוס, חצי מיליון מחלימים), הגעה לשיעורי מחוסנים של 80% מאוכלוסיית גילאי ה-50 ומעלה. מקדם הדבקה קטן מ-1, חולים קשים פחות מ-10.

הפעימה השנייה, המשך פתיחה של ענפים שפעלו טרום הסגר, פתיחה באמצעות תו ירוק של סקטורים נבחרים בעלי סיכון נמוך. המדד: הגעה ל-3 מיליון מחוסנים מנה השנייה (פלוס חצי מיליון מחלימים). הגעה לשיעורי מחוסנים של 90% מאוכלוסיית גילאי ה-50 ומעלה. מקדם הדבקה יציב וקרוב ל-1. חולים קשה פחות מ-800.

הפעימה השלישית, פתיחה באמצעות תו ירוק של סקטורים בעלי סיכון גבוה. המדד: הגעה ל-4 מיליון מחוסנים במנה השנייה. (פלוס חצי מיליון מחוסנים) הגעה לשיעורי מחוסנים של 95% מאוכלוסיית גילאי 50 ומעלה. מקדם הדבקה יציב וקרוב ל-1. חולים קשים יציב.

שלבים בתהליך היציאה:

פעימה הראשונה, סיום הגבלות תנועה ושהייה, פתיחה זהירה של מקומות עבודה ומערכת החינוך בשכבות הנמוכות. 

הפעימה השנייה, המשך פתיחה של ענפים שפעלו טרום הסגר, פתיחה באמצעות תו ירוק של סקטורים נבחרים בעלי סיכון נמוך, (פעילות ללא ערבוב קהל או בישיבה, ללא מזון, עם מסיכות).

בפעימה השלישית, פתיחה באמצעות תו ירוק של סקטורים בעלי סיכון גבוה, (כניסה מזדמנת עם מזון וללא מסיכות.

במצגת הודגש כי מעבר בין פעימות על בסיס מדדים עלייה במדדי הבקרה תחייב עצירה ואף חזרה לאחור.

ישיבת ממשלה בנימין נתניהו בני גנץ קורונה סגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד