י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
נפטר מדום לב לאחר שעבר קורונה

כל חייו ישב בישיבה: הגאון רבי שמעון כהן זצ"ל

בישיבת 'אור אלחנן' בירושלים וכן במודיעין עילית התבשרו בצאת השבת על פטירתו של הגאון רבי שמעון כהן זצ"ל שכל חייו היה יושב בישיבה ולמד בשקידה עצומה וזכה להיות מתלמידיו של מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב זצ"ל

כל חייו ישב בישיבה: הגאון רבי שמעון כהן זצ"ל
הגאון רבי שמעון כהן זצ"ל צילום: קובי כץ

ברוך דיין האמת: בשבת בבוקר נפטר לבית עולמו במודיעין עילית הגאון רבי שמעון כהן זצ"ל ממייסדי ישיבת 'אור אלחנן' בירושלים ותלמידו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל והוא בן 70 בפטירתו.

לפני שבוע נדבק בקורונה ואף אושפז בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק שם הוטב מצבו ושוחרר לביתו ביום רביעי. בשבת בבוקר לא התעורר משנתו לאחר דום לב פתאומי שעבר.

המנוח זצ"ל התגורר במשך שנים בשכונת עזרת תורה בירושלים, בשנים האחרונות עבר לגור בקרית ספר ברחוב שדי חמד. רבים היו מתייעצים עמו בדבר הלכה בפרט כשרצו לברר מה הייתה דעתו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל היו באים אליו.

היה אחד מרבני ישיבת 'אור אלחנן' בירושלים שם היה לדמות מיוחדת לתלמידים, יהודי שאך ורק יושב ולמד כל הזמן.

בישיבת 'אור אלחנן' היה מקורב מאוד לראש הישיבה הגאון רבי משה מרדכי חדש זצ"ל.

ר' שמעון מסר ועדים לבחורים והיה נמצא בישיבה וישן בה משך כל השבוע בלי לחזור לביתו בכדי לא לצאת מאהלה של תורה.

בראש השנה וחג השבועות היה סועד עם הבחורים בחדר האוכל ומוסר דברי חיזוק. היה אהוב על הבחורים שהיו באים לשאול אותו שאלות בהלכה ולקבל את ברכתו ועצתו.

הבחורים מספרים ל'בחדרי חרדים' כי ר' שמעון היה קם מוקדם ללמוד לפני התפילה, כל חייו היה מסתפק במועט שבמועט וכמעט לא אכל כלום, לא אכל בשרי כלל באמצע שבוע וגם בשבת מעט שבמועט.

נודע כשקדן עצום, כל בוגרי ישיבת אור אלחנן ראו בו דמות של יהודי קדוש שעמל בתורה ביגיעה עצומה שעות רבות ללא הפסקה.

היה בקיא בהלכה ובפסקיו של מרן הרב אלישיב זצ"ל כל הנהגה של הכשרות במטבח הישיבה הייתה מאוד מחמירה כפי הוראותיו והוא נשאר כבחור ישיבה עד סוף ימיו.

בהיותו צדיק ועובד ה' היה מקפיד על שמירת העיניים גם תוך כדי הליכה או שהיה שקוע בלימוד מתוך ספר היה מוריד את משקפיו כדי שלא להיכשל.

זכה והשאיר תשעה ילדים כולם נשואים וזרע ברך ה' תלמידי חכמים מיושבי בית המדרש.

מסע הלוויה הערב (מוצאי שבת קודש, פרשת יתרו) בשעה 21:00, מביתו ברחוב שדי חמד 12 במודיעין עילית, ובשעה 22:30 מישיבת אור אלחנן ברחוב אהליאב בשכונת רוממה בירושלים להר הזיתים שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

ישיבת אור אלחנן הרב יוסף שלום אלישיב קרית ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד