י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

פינדרוס לזחאלקה: "שכור את ללום"

במהלך ישיבה סוערת שעסקה בילדי הערבים המופלים במוסדות, צעק פינדרוס לערבים: "תשכרו את שירותיו של יואב ללום" • זחלקה לבח"ח: "אמרתי בצחוק" • אמסלם לבח"ח: "דברי פינדרוס - אירוניה!"

פינדרוס לזחאלקה: "שכור את ללום"

הרבה צעקות וחילופי מהלומות מילוליות נשמעו בוועדת החינוך שהתקיימה הבוקר בבנין הכנסת.

בין הנוכחים במקום: ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, חבריי העירייה, יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם-ליזער מוזס, יו"ר סיעת בל"ד ח"כ ג'אמל זחאלקה, ח"כ חיים אמסלם ועוד.

הדיון שעסק בנושא הלימודים בבתי הספר הערביים במזרח ירושלים הביא לויכוחים רבים עם הנציגים החרדיים שנכחו במקום.

ח"כ זחאלקה, עסק בין השאר בנושא האפלייה בבתי הספר במזרח ירושלים וטען כי ישנם בתי ספר במזרח העיר שלא מקבלים ערבים, והאפליה מתחילה לצבור תאוצה.

סגנו של ניר ברקת, יצחק פינדרוס, הגיב לזחאלקה בזעם: "תשכרו את שירותיו של יואב ללום".

בין הנושאים הועלה גם הנושא של יידוי האבנים כלפי החרדים בהר הזיתים בתקופה האחרונה. ח"כ מוזס אמר במהלך הדיון כי הוא לא מופתע מהמקרה בו ערבים צעירים יידו אבנים אמש באחד מבתי הספר. זחאלקה לא נשאר חייב והגיב למוזס כי גם החרדים מיידים אבנים.

לאחר רגיעת הרוחות הסביר ח"כ מוזס כי מיידי האבנים בציבור החרדי לא רוצים להימנות על תושבי המדינה ואינם מתוקצבים ממשרד החינוך, מה שאין כן הציבור הערבי, הדורש ודורש ללא הפסקה.

ח"כ זחאלקה אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "כל הדברים שאמרתי לח"כ מוזס הם היו בצחוק. אני מאד מעריך את החרדים ואני מתקומם על ההסתה נגד הציבור החרדי בימים אלו"

בהתייחסות לדברי פינדרוס אמר זחאלקה, כי "כמו הנציגים החרדיים, אני רוצה שיהיה שיוויון בין השכבות בציבור שלכם".

ח"כ הרב חיים אמסלם אמר בתגובה ל'בחדרי חרדים': למרות האירוניה הברורה הנשמעת מהדברים של פינדרוס, מאבקיו של יואב ללום כנגד אפליית הספרדים בכל הארץ הם נכונים וצודקים, אף שבאופן אישי דעתי היא שבמקום להתרכז במאבק להכנסת ילדי הספרדים למוסדות אשכנזיים, עלינו לפעול בשני ראשים. האחד, חיזוק המוסדות הספרדים והקמת מוסדות איכותיים נוספים יחד עם לחץ על ראשי הספרדים בכל הרמות לשלוח את ילדיהם רק למוסדות ספרדיים, והשני - לחץ על המוסדות האשכנזיים שלא לשקול את השיקול העדתי בזמן קבלת התלמיד.

"אם אינם יכולים, נבקש שלא יקבלו ספרדים כלל. רק כך נצליח", אומר אמסלם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד